Nieuwe stereo set voor mijn pa...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mijn pa is nog een beetje erg ouderwets, heeft nog veel CD's liggen van veel te foute Duitse muziek... Echter is nu zijn oude versterker kapot gegaan welke op een CD speler aangesloten zat. Nu komt er allicht een tijd dat de CD speler ook kapot gaat. Beide zijn ouder dan 15 jaar... De bijbehorende boxen zijn ook echt slecht aan het worden.

Eisen/wensen van mijn pa:

- CD's af kunnen spelen;
- Twee losse boxen voor in de woonkamer;
- Radio mee kunnen luisteren.

Nu ben ik totaal niet thuis in deze wereld, ik kwam onderstaand setje tegen welke bovenstaande en meer mee kan:

https://teufelaudio.nl/kombo-11-105968000

Wat zeggen/denken de experts hier? Mijn pa is echt geen audio expert dus als er gewoon goed geluid uitkomt is het meer dan prima. Het is in mijn opzicht zonde om weer alles los te gaan kopen.

Budget is tot maximaal €400,- in mijn opzicht.

Alvast bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ziet eruit als een prima setje. Ook lekker compact. Als je zelf spullen bij elkaar gaat zoeken zou het vast iets goedkoper kunnen of met beter geluid maar voor een CD afspelen in de woonkamer lijkt dit mij voor iemand die geen hardcore audiofiel is prima.

Nog wel de tip om een keer met je vader ergens in een winkel te gaan luisteren naar speakers. Ik weet niet wat hij nu heeft maar ik vind zelf luisteren (of andere zaken proberen) fijn voor ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Marc_87 Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Met wat filters in de Pricewatch kun je nog van alles vinden:
https://tweakers.net/home...mBmChY3NrBANsfIwBgkXlsLAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
S1NN3D schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:24:
@Marc_87 Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Met wat filters in de Pricewatch kun je nog van alles vinden:
https://tweakers.net/home...mBmChY3NrBANsfIwBgkXlsLAA
Sorry, bedankt voor het herplaatsen.

Zoeken met filters snap ik, maar vaak komt daar niet alles voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
stutrecht schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:20:
Ziet eruit als een prima setje. Ook lekker compact. Als je zelf spullen bij elkaar gaat zoeken zou het vast iets goedkoper kunnen of met beter geluid maar voor een CD afspelen in de woonkamer lijkt dit mij voor iemand die geen hardcore audiofiel is prima.

Nog wel de tip om een keer met je vader ergens in een winkel te gaan luisteren naar speakers. Ik weet niet wat hij nu heeft maar ik vind zelf luisteren (of andere zaken proberen) fijn voor ik iets koop.
Eens. Je kunt wellicht iets goedkoper uit komen door te gaan hobbyen met T-Amps van bijvoorbeeld Topping of SMSL, en Dayton Audio speakers , of door tweedehands iets te gaan zoeken - maar dan is het risico op probleempjes groter dan met zo'n Teufel setje, en ik denk dat jij dan naar pa mag komen om het op te lossen.

Mijn vader heeft lang geleden een soortgelijk setje van JVC gekregen, daar heb ik nog nooit naar hoeven kijken - in tegenstelling tot de laptop en smartphone, daar ben ik iedere visite een half uur aan kwijt :)