Toon posts:

Hoe een boot HDD maken??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een pc waarvoor ik een 2e grotere HDD heb gekocht. En nu heb ik die 2e aangesloten als een extra HDD om wat mp3 over te kopieren. Maar nu wil ik die HDD die er al in zat vervangen door die grotere. Kan ik nu gewoon de windows cd erin pleuren en gaan installeren op die 2e schijf en dan de de 2e HDD prim master maken. Hij moet windows dan dus opstarten vanaf de 2e HDD. De 1e HDD gaat er dan helemaal uit. Kan dit dus zo of moet het anders?

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Clone je eerste (kleine)HDD naar de tweede HDD met Norton Ghost en kopieer daarna pas de mp3's....
Of je wil natuurlijk een schone install ipv je huidige....

En om antwoord te geven op je vraag: Het kan wel.
De nieuwe hd als master derin hangen en beginnen met een schone install..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

ff format c: /s uitvoeren in dos
c: moet dan wel je harde schijf wezen

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil een schone install maar dat kan je dus niet doen als ie erin zit als extra hdd dus gewoon vanf de ouwe naar de nieuwe zeg maar

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
partities indelen met fdisk of partition magic, schijf op prim. master hangen, booten van win9x/win2k cdrom en installen maar, simpel.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Je kunt wel windows istallen op je 2e harddisk.
Opties genoeg:
*bios -> boot from 2nd hdd (HDD: D)
*fdisk optie 5 (change hdd) -> set active partition (optie2)

andere optie is om je bootable cd te gebruiken,
maar daarvoor al je nieuwe harddisk als primary master in te stellen, en je oude hdd als primary slave, of aan secondary ide channel te hangen (jumpertjes verzetten dus)

Als t bios je nieuwe harddisk eerder ziet als de oude, dan kun je naderhand gewoon de oude erbij hangen (wel eerst ff gelijk na de install de cdrom-driveletter naar X: ofzo veranderen, omdat ie anders doorschuift als je die 2e hdd erbij hangt).
Pagina: 1