Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-04 13:26
Had deze al een keer geplaatst met een ander onderwerp waardoor topic zomaar (naar mijn mening onterecht) gesloten werd.

Maar, iemand ervaring met aanvragen DNI/CIF/NIF nummers voor bestellen in Spanje?

Hopelijk mag ik het zo wel vragen, maar dat zien we snel genoeg....

An unexpected error has occurred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Die krijg je alleen als je in Spanje woont (zoals ik). Een soort BTW nummer.
Als je zakelijk besteld zou je dus je BTW nummer kunnen invullen.
Veel webshop hier vereisen idd een id nummer, zonder kun je niet bestellen. Stuur ze anders een email dat je geen nummer hebt. Let wel dat sommige shops gewoon niet buiten Spanje willen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

Lordy79

Vastberaden

Ik heb een NIF en heb niet de Spaanse nationaliteit en woon ook niet in Spanje. Had ik nodig ivm het opzetten van een Spaanse onderneming.
Ben toen met hulp van lokale Spanjaarden naar een of andere instantie (gemeente?) Geweest om dat je te krijgen.
Net zoals het als niet Nederlander ook mogelijk is bij de gemeente een BSN te krijgen die je nodig hebt om bijv onroerend goed te kopen in NL. (Je wordt dan namelijk belastingplichtig in NL)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-04 13:26
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:36:
Veel webshop hier vereisen idd een id nummer, zonder kun je niet bestellen. Stuur ze anders een email dat je geen nummer hebt. Let wel dat sommige shops gewoon niet buiten Spanje willen leveren
Dat lijkt me het makkelijkste inderdaad.
Ik wil niet teveel gedoe op mij hals halen voor die ene keer dat ik iets zou gaan bestellen in Spanje.

Thanks voor de info

An unexpected error has occurred