Mijn c schijf is ineens verdwenen in explorer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
Hoe kan het zijn dat een schijf spontaan verdwijnt in explorer, terwijl hij nog gewoon toegankelijk is?
...

Windows 10 i7 1050ti
...

Ik heb in disk management gekeken maar daar zie ik niks raars. Dat terwijl ik nu 2 drives mis in explorer zelf. Er zijn verder ook geen updates doorgevoerd.
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Volgens mij kun je best iets meer informatie geven...
Of is dit een raadsel, waarbij we eerst om ieder stukje informatie te krijgen de juiste vragen moeten stellen aan je?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 12:28
Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en selecteer Schijfbeheer.
Nu zie je een lijst met harde schijven die verbonden zijn met je pc / laptop. Kies degene die niet door het systeem wordt gedetecteerd.
Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Stationsletter en paden wijzigen.
Klik op Toevoegen om het venster Stationsletter of pad toevoegen te openen.
Kies Deze stationsaanduiding toewijzen en klik op de letter die je aan je schijf geven wilt.
Klik tot slot op OK en sluit alle vensters.
Start je pc opnieuw op en controleer of het station aan de lijst is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Jester-NL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:59:
Volgens mij kun je best iets meer informatie geven...
Of is dit een raadsel, waarbij we eerst om ieder stukje informatie te krijgen de juiste vragen moeten stellen aan je?
Meer wist ik zelf ook niet. Ik had een tijd terug recovery verborgen via een regedit key nodrives met waarde 16. 16 zou gaan om drive e, maar dat bleek dus ook schijf c mee te nemen. Dat begrijp ik niet helemaal. Sinds ik dat weg heb gehaald zijn beide drives terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:19
saintgein schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Meer wist ik zelf ook niet. Ik had een tijd terug recovery verborgen via een regedit key nodrives met waarde 16. 16 zou gaan om drive e, maar dat bleek dus ook schijf c mee te nemen. Dat begrijp ik niet helemaal. Sinds ik dat weg heb gehaald zijn beide drives terug.
Recovery en Je OS staan op dezelfde disk denk ik zo en je regkey zal dan iets te uitgebreid hebben willen verbergen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
HKLM_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Recovery en Je OS staan op dezelfde disk denk ik zo en je regkey zal dan iets te uitgebreid hebben willen verbergen.
Dat denk ik ook ja. Volgens explorer zijn het wel 2 verschillende drives tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Weet je zeker dat je niet 16 in hex hebt ingevoerd dan? De decimale waarde moet overeen komen met 16 die zorgt dat de E schijf niet zichtbaar is.

Met 16 in hex (24 decimaal) zijn echter de schijven B, C en E verborgen (maar wel toegankelijk).

Onderstaande link wordt uitgelegd hoe het werkt.
https://carlwebster.com/h...er-updated-for-admx-adml/

Met 16 heb je binair
code:
1
2
00010000
HGFEDCBA

Met 24 heb je binair
code:
1
2
00010110
HGFEDCBA

De cijfers 0 komen overeen met beschikbare schijven en de cijfers 1 met verborgen schijven (is mijn vermoeden wat er fout is gegaan).

Verder zou je eigenlijk niet via deze policy de schijfletter moeten verbergen maar op de computer de schijfletter moeten ontkennen van de recovery partitie kan als het goed is in "schijfbeheer" en anders in "diskpart" via command line.
https://superuser.com/que...de-that-partition/1321640

[ Voor 21% gewijzigd door Starke op 15-07-2021 22:24 ]

Pagina: 1