Toon posts:

check this please (oplichters)??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg laatst een meeltje van iemand over een nieuw online te kopen accessoires.. de url is www.geocities.com/gsmdealershop en als emailadres gsmaccesoires@hotmai.com

ik geloof hier dus echt geen reet van, je moet eerst het geld overmaken om een rekening nummer en vervolgens krijg je het thuisgestuurd. mijn vraag is of iemand hier ervaring meeheeft, al iets heeft besteld? ik heb een meeltje gestuurd en kreeg dit terug:

hallo,

Bedankt voor uw bestelling.
Het te betalen bedrag is:

FL 59,95-
FL 5,00- verzendkosten
+
-----------------------
FL 64,95- totaal

U kunt dit bedrag overmaken op rekeningnummer 17.39.01.115 rabobank t.a.v. [uw naam] 8250 cover gold. Zodra ik het geld heb ontvangen gaat de cover op de post. Ik heb alleen uw adres nog nodig voor verzending.

zal dit waar zijn???

Verwijderd

Naam: GSMdealer te Venray

zoek ff uit of dat klopt, zo ja bel hem op etc etc.

Ik zou er voorlopig niets bestellen, er staat namelijk nergens een naam of adres van die gozer.

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:37
Het is natuurlijk niet erg aardig om meteen over oplichters te beginnen, maar de site doet mij niet erg vertrouwd aan.

Natuurlijk heeft niet elke startende ondernemer geld voor een Trueserver hosting pakket oid, maar Geocities is wel erg anoniem. Met een Domein, kan je nog gegevens opzoeken. Hier kan elke jan boerenfluitjes een account aanvragen. Daarbij wordt het al vaag, dat sommige pagina's spreken over GSMdealer inc. Wat staat voor Incorperated (Engelse/Amerikaanse vorm van een BV meen ik. Correct me if i'm wrong) Incorperated is niks in ollanda. Dus of fake, of een GSMdealershop uit het buitenland die in Nederland iets willen doen. Website vertaald, maar vergeten de titles aan te passen. WIV.

KVK en Telefoonboek kennen geen GSMdealer of GSMdealershop, hetgeen niet betekend dat de onderneming niet bestaat. Tenslotte kan iedereen de Sidekickholding oprichten, en alle dochters Pietjepukzaak en joepmeloendealer noemen.

Mijn advies is probeer een mailtje te sturen waarin je vraagt om meer gegevens, en krijg je dat niet, dan zou ik gewoon lekker die url vergeten.

Sidekick out..

edit:
Er zat geen smilie in mijn post. Bij deze dan :)