Aankoopadvies auto

Pagina: 1
Acties:

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Omdat ik helaas ben opgelicht door een lease maatschappij, ben ik nu op zoek naar een koopauto.

In mijn zoektocht naar een ‘nieuwe’ auto zie ik ondertussen de bomen door het bos niet meer.
Ik rij op jaarbasis 25K in totaal.
Voornamelijk snelweg en korte stadsritjes.
Naar werk is grootste gedeelte snelweg.

Budget maximaal €30.000

Eisen
-Automaat
-Minimaal uit 2019 +-
-Hatchback of suv
-Carplay
-Achteruitrijcamera
-B of C segment
-Maximaal 30.000 op de km stand
-Benzine of elektrisch
-Auto die na 3/4 jaar makkelijk verkoopbaar is
-Liever geen Peugeot of Renault

Vorige week een testrit gehad in de Audi A3 uit 2019. Vond de looks voor een Audi toch niet een wauw factor hebben. Is elektrisch een optie met het oog op de toekomst?

Ik twijfel in mijn keuzes. Wellicht kan ik hier advies innen.

[ Voor 15% gewijzigd door d.castello op 15-07-2021 22:26 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je vergeet een van je blijkbaar belangrijkste eisen: de "wauw" factor ;) Zelf zou ik niet op het jaartal focussen, maar op kilometers. Ik heb zelf een (lease)auto van 2020, maar die is al behoorlijk afgereden...

[ Voor 49% gewijzigd door Okasha op 15-07-2021 13:33 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je stelt niet veel eisen dus dat kan van alles worden.
Probeer wat meer kaders te stellen.

Hatchback, station, mpv, suv?
Maximale kilometerstand?
Brandstof, geen diesel?
Alleen de zogenaamde premium merken, of heb je iets met Franse auto's, of liever alleen Duits? Of kan Kia bijvoorbeeld ook?

• d.castello
Cheesy schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:33:
Je stelt niet veel eisen dus dat kan van alles worden.
Probeer wat meer kaders te stellen.

Hatchback, station, mpv, suv?
Maximale kilometerstand?
Brandstof, geen diesel?
Alleen de zogenaamde premium merken, of heb je iets met Franse auto's, of liever alleen Duits? Of kan Kia bijvoorbeeld ook?
Had ik inderdaad even er bij moeten zetten. Liever geen diesel. Benzine of elektrisch behoort tot de opties. Franse auto’s heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee gehad. Liefst een hatchback of suv. Maximaal 30.000 op de kilometerstand.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Dit wordt nogal een moeilijk verhaal zo zonder goede criteria.

Waarom minimaal 2019? Wat is er toen auto branche breed doorgevoerd wat je moet hebben?!
Heb je merk voorkeuren? Een Audi is bijvoorbeeld voor sommige een onnodig dure Volkswagen en voor anderen weer een echt premium auto.

De paar eisen die je hebt kan je ook invullen met een auto van de helft van je budget (leuke aygo ofzo?)

Ah met je nieuwe post erbij: je zoekt dus grofweg in het c-segment of de opgehoogde b-segmenter?

[ Voor 11% gewijzigd door Smobbo op 15-07-2021 13:37 ]

• d.castello
Smobbo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:36:
Dit wordt nogal een moeilijk verhaal zo zonder goede criteria.

Waarom minimaal 2019? Wat is er toen auto branche breed doorgevoerd wat je moet hebben?!
Heb je merk voorkeuren? Een Audi is bijvoorbeeld voor sommige een onnodig dure Volkswagen en voor anderen weer een echt premium auto.

De paar eisen die je hebt kan je ook invullen met een auto van de helft van je budget (leuke aygo ofzo?)
Vind het fijner om in een ‘recent bouwjaar te rijden’ Zolang het maar geen Renault of Peugeot is. Wil geen kleine A segment auto.

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 16:39
Een Toyota CHR? vanaf 2020 ook met carplay en de hybrid is nog eens zuinig ook.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-11 06:11
Ik snap je eisen niet, maar goed. https://www.viabovag.nl/a...ieding-net-binnen-gx9s7bc?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• d.castello
Bedankt voor je reactie. Waarom snap je die niet?

• Smobbo
Ik zou dat ‘recent bouwjaar’ principe gewoon laten varen en naar opties gaan kijken. Dan kom je automatisch bij relatief nieuwe auto’s uit, maar mis je niet net dat buitenkansje uit 2017 ofzo.

Maar met je huidige eisen kan je eigenlijk naar alle b en c segmenters gaan kijken. Dus onder andere:
Rio, Ceed, stonic, Niro
i20, i30, Kona
Polo, golf, t-roc
Ibiza, leon, arona, ateca
Fabia, Octavia, kamiq, karoq
Etc, etc

• d.castello
DBC87 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:
Een Toyota CHR? vanaf 2020 ook met carplay en de hybrid is nog eens zuinig ook.
Zou interessant kunnen zijn. Ik koop alleen bij een dealer/Bovag garage. Wellicht handig om dit hier aan te geven.

• d.castello
Smobbo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:42:
Ik zou dat ‘recent bouwjaar’ principe gewoon laten varen en naar opties gaan kijken. Dan kom je automatisch bij relatief nieuwe auto’s uit, maar mis je niet net dat buitenkansje uit 2017 ofzo.

Maar met je huidige eisen kan je eigenlijk naar alle b en c segmenters gaan kijken. Dus onder andere:
Rio, Ceed, stonic, Niro
i20, i30, Kona
Polo, golf, t-roc
Ibiza, leon, arona, ateca
Fabia, Octavia, kamiq, karoq
Etc, etc
Genoeg keus….ik wil er maximaal 4 jaar in rijden en weer doorverkopen. Misschien handig om te weten. Ben meer van de ‘waardevaste’ auto’s. Verlies maak je natuurlijk altijd op een auto.

• d.castello
Okasha schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:33:
Je vergeet een van je blijkbaar belangrijkste eisen: de "wauw" factor ;) Zelf zou ik niet op het jaartal focussen, maar op kilometers. Ik heb zelf een (lease)auto van 2020, maar die is al behoorlijk afgereden...
Wat voor auto rij jij?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 07:54

SeatRider

Hips don't lie

En we zijn natuurlijk ook benieuwd hoe je genaaid bent door een leasemaatschappij?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• d.castello
SeatRider schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:45:
En we zijn natuurlijk ook benieuwd hoe je genaaid bent door een leasemaatschappij?
Het verhaal van Car Driver deals, zal je vast bekend voorkomen.

• Sitelabs
  • Laatst online: 07-11 20:27
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Zou interessant kunnen zijn. Ik koop alleen bij een dealer/Bovag garage. Wellicht handig om dit hier aan te geven.
Inmiddels zijn er alweer een mooi aantal criteria bijgekomen. Misschien een idee om de openingspost aan te passen en dit hieraan toe te voegen? Zodat niet iedereen het hele topic hoeft door te lezen :)

• d.castello
Sitelabs schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Inmiddels zijn er alweer een mooi aantal criteria bijgekomen. Misschien een idee om de openingspost tante passen en dit hieraan toe te voegen? Zodat niet iedereen het hele topic hoeft door te lezen :)
Goed plan. Ga ik doen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-11 17:59
Ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met de 'wauw' factor? Rijgedrag? Afwerking? Vermogen? Een combinatie van? Persoonlijk vind ik een A3 van buiten best wel goed eruit zien, het interieur is doorgaans wat sober maar wel kwalitatief en de TSI motoren zijn redelijk dynamisch.

Een auto die relatief zuinig is, er (imo) goed uitziet en voor een SUV dynamisch rijgedrag: Mazda CX3/5 of CX30.

Toyota Corolla of Auris... Volvo XC40, Honda HRV hybrid.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Staat toch meer dan zat te koop voor deze criteria?

Broemert die voldoet

Divide and conquer.

• d.castello
MicGlou schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:52:
Ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met de 'wauw' factor? Rijgedrag? Afwerking? Vermogen? Een combinatie van? Persoonlijk vind ik een A3 van buiten best wel goed eruit zien, het interieur is doorgaans wat sober maar wel kwalitatief en de TSI motoren zijn redelijk dynamisch.

Een auto die relatief zuinig is, er (imo) goed uitziet en voor een SUV dynamisch rijgedrag: Mazda CX3/5 of CX30.

Toyota Corolla of Auris... Volvo XC40, Honda HRV hybrid.
De binnenkant van de Audi A3 vond ik minder. Als ik die vergelijk met de Mercedes A klasse uit 2019, gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Ben naar meerdere dealers geweest en vond het aanbod erg laag qua hoeveelheid aan auto’s. Totaalpakket vind ik belangrijk, het moet lekker rijden, vermogen vind ik niet heel belangrijk.

• d.castello
wimpie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:52:
Staat toch meer dan zat te koop voor deze criteria?

Broemert die voldoet
Mooie auto vind ik dit, dacht hier al over na. Maar mijn vriendin vind die Golfjes ‘patserig’ praat dat er maar uit.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier kan van alles onder vallen, Audi A1, Skoda Octavia, Suzuki Ignis, Toyota Yaris,... je bent weinig concreet waardoor het erg lastig is een specifiek model aan te raden. In feite kunnen we wel tientallen modellen opnoemen die allemaal bij je wensenlijstje passen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 07:54

SeatRider

Hips don't lie

d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Het verhaal van Car Driver deals, zal je vast bekend voorkomen.
Kende het nog niet, maar leest inderdaad als een spannend jongensboek:

https://automotive-online...n-kozen-voor-financiering

Nederlands is makkelijker als je denkt

• d.castello
Tsurany schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:00:
Hier kan van alles onder vallen, Audi A1, Skoda Octavia, Suzuki Ignis, Toyota Yaris,... je bent weinig concreet waardoor het erg lastig is een specifiek model aan te raden. In feite kunnen we wel tientallen modellen opnoemen die allemaal bij je wensenlijstje passen.
Ik heb mijn eisenpakket bovenaan aangepast. Hopelijk is het nu wel duidelijk.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Lexus CT200h, loopt een topic over op tweakers :) in mooi blauw natuurlijk 😀

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• d.castello
SeatRider schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Kende het nog niet, maar leest inderdaad als een spannend jongensboek:

https://automotive-online...n-kozen-voor-financiering
Ja helaas wel. Het is breed in het nieuws geweest. Kan fluiten naar mijn centen. Achteraf had ik het niet moeten doen, maar dat is makkelijk praten. Wijze en dure les geweest.

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10 00:02
-Benzine of elektrisch
-Auto die na 3/4 jaar makkelijk verkoopbaar is
Fossiele brandstof en makkelijk verkoopbaar over 3-4 jaar? :')
Als je, nog los van de European Green Deal die nu in het nieuws is, ziet hoe hard de ontwikkelingen momenteel gaan dan kun je beter absoluut zo weinig mogelijk geld investeren in een auto met verbrandingsmotor, want die waarde gaat de komende jaren keihard dalen. Wellicht een oldtimer of iets wat een gewenste oldtimer gaat worden, die je tzt aan een liefhebber kunt verkopen.

• Cheesy
  • Niet online
Even een paar voorstellen. Zoek je beetje deze richting?

Audi Q2
https://www.gaspedaal.nl/...30000&kmax=30000&srt=df-a

Skoda Kamiq
https://www.gaspedaal.nl/...=2019&pmax=30000&srt=df-a

Nieuwe Seat Leon (die rode 150pk FR vind ik wel gaaf)
https://www.gaspedaal.nl/...=2020&pmax=30000&srt=df-a

Mercedes A-klasse (vind ik persoonlijk wat gedateerd)
https://www.gaspedaal.nl/...=2019&pmax=30000&srt=df-a
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ja helaas wel. Het is breed in het nieuws geweest. Kan fluiten naar mijn centen. Achteraf had ik het niet moeten doen, maar dat is makkelijk praten. Wijze en dure les geweest.
Ik kende CDD wel, maar dit nieuws had ik nog nergens opgepikt. :o

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 15-07-2021 14:11 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Ik heb mijn eisenpakket bovenaan aangepast. Hopelijk is het nu wel duidelijk.
Niet helemaal, als ik naar je lijstje kijk dan past zowel een Suzuki Swift als een Audi A3, bieden zullen aan je eisen voldoen maar zijn wel totaal verschillende auto's qua comfort en rijervaring. Zo is een Swift een prima auto als je lekker in je eentje snel door de stad wilt maar voor flinke afstanden of met een grote groep is een A3 een stuk fijner.

Dus wil je vooral comfort? Sportief? Veel kofferbak ruimte? Zuinig? Maakt styling uit?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Semi station (wordt ook wel een hatchback genoemd) en niet standaard, wel wow factor en ik denk redelijk waardevast omdat hij over 4 jaar nog garantie heeft:
https://www.autowereld.nl...GA1.2.92084579.1576233655

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

Lexus IS300H? Zuinig, snel, achterwielaandrijving, je ziet ze niet elke dag en betrouwbaarder autorijden kan haast niet

Vaak bu'j te bang!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vraag me af wat je dan wél aan looks kan waarderen. Het afwerkingsniveau en materiaalgebruik van een A3 zie je bij vrijwel geen andere auto's in dat segment terug (hooguit bij Lexus, BMW, Mercedes en de duurdere trims van VW). Dat het design van het interieur (bij Aziaten en goedkopere Europese merken) met goedkopere materialen meer inspirerend kan zijn staat buiten kuif, een Audi straalt rust uit binnenin en is ook van buiten geen extreem spannende auto qua design.

Daarnaast mis ik een van de belangrijkste overwegingen: Hoeveel ga je er zelf mee rijden, wat mag de afschrijving kosten en hoeveel jaar mag hij meegaan?

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 15-07-2021 14:25 ]

• DBC87
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Een hyride heeft vele voordelen: zuiniger, automaat, waardevaster en onderhoudsvriendelijker. De CHR is standaard al best goed uitgerust met het veiligheidspakket van Toyota. Ik rij er een uit 2019 en het verschil tussen deze en de facelift van 2020+, is het entertainment systeem en wat subtiele uiterlijke aanpassingen. Ook is er vanaf 2020 een 2.0 184pk versie te verkrijgen.

Qua looks is het erg persoonlijk, ik vind hem juist mooi omdat hij apart is. Mijn vriendin vindt hem oerlelijk, maargoed die rijdt in een Peugeot, dus smaak in auto's heeft ze toch al niet :P
Ik rij gemiddeld 1/22 L/KM en ik rij niet als een opa. ;)

Met dat budget kan je best een mooie op de kop tikken met weinig kilometers.

Nadelen: CVT is wennen, het maximale trekgewicht is 725kg en op de achterbank is het wat donker als passagier.

[ Voor 5% gewijzigd door DBC87 op 15-07-2021 14:31 ]

• d.castello
Nomad schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:19:
Semi station (wordt ook wel een hatchback genoemd) en niet standaard, wel wow factor en ik denk redelijk waardevast omdat hij over 4 jaar nog garantie heeft:
https://www.autowereld.nl...GA1.2.92084579.1576233655
Dit ziet er gelikt uit moet ik bekennen. Heeft wat weg van een Mercedes shooting brake.

• d.castello
Lijst van mijn voorkeuren (tot nu toe)
Audi Q2
Audi A1
Mercedes A klasse
Kia Pro ceed
Golf 8
Toyota CHR

Enerzijds lees ik veel over de ontwikkeling over de elektrische auto’s. Moet ik überhaupt nu een smak geld uitgeven voor een auto? Of de keuze maken om wat goedkopers te rijden. Qua elektrische auto’s is het aanbod laag.

Ik wil vooral een comfort auto. Styling vind ik zeker belangrijk, het oog wil ook wat. Ik ga er maximaal 4 jaar in rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door d.castello op 15-07-2021 14:42 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 19:42
Kia Proceed GT Plus 1.6 zit precies in jouw budget. Van onder tot boven vol met snufjes, 200+ pk, 7 jaar garantie, lekker agressief uiterlijk. Beetje tussen het hart en het verstand in, zeg maar. :) Ben zelf al meerdere jaren Kia GT rijder en blijf ook nog wel even plakken. Bang for your buck is hoog. :)

Groot pluspunt van een relatief nieuwe Kia is dat als je binnen de garantietermijn verkoopt je redelijk wat over houdt. Ze ontwaarden niet zo snel vergeleken met automerken met minder garantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t1glhWKFlUAx1JVpJhgyX6PDXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SAYFGImpAGQeOxDpbe6wKV1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 15-07-2021 14:52 ]

too old, too cold

• The Eagle
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Kia's hebben me laatst ook positief verbaast, Eagle Sr heeft een 2e hands Ceed SW gekocht en da's een hele nette auto :)

Wel even wat aanvullende vragen:
- je rijdt 25k per jaar, wil je een automaat of mag handbak ook?
- moet je iets kunnen trekken? De gemidelde hybrid mag namelijk niet meer dan 400 kilo op de kogel hebben. genoeg voor twee elektrische fietsen, maar kleine beladen aanhanger kun je vergeten.
- maakt 3 of 4 cilinder je iets uit? 3pitters zijn minder zuinig op de snelweg, maar het aanbod is groter.
- hoe snel wil je beslissen? Kun je wachten? Aanbod van 2e hands is door diverse omstandigheden niet heel groot momenteel. Ook veel import. Zou je zelf ook naar kunnen kijken btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cheesy
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:10:
- hoe snel wil je beslissen? Kun je wachten? Aanbod van 2e hands is door diverse omstandigheden niet heel groot momenteel. Ook veel import. Zou je zelf ook naar kunnen kijken btw :)
Terecht punt, maar kan nog wel eens tegenvallen hoe snel dat opgelost is.

www.dasimport.nl is een fijne site om snel in het buitenland te zoeken + bijkomende kosten te berekenen. Als je wat gevonden hebt kun je altijd nog beslissen of je het ook via dat bedrijf laat importeren, zelf gaat doen, of bij een ander.

(Ps, 400 kg OP de kogel (druk) vindt geen enkele auto leuk ;))

• The Eagle
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

offtopic idd, maar dat het mag wil idd niet zeggen dat het ook een goed idee is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@d.castello Ik heb als vervangend vervoer de onderstaande Corolla mee gehad en dat heeft echt serieus indruk op mij gemaakt. Eventueel ook in station verkrijgbaar.

Indrukken:
- Wegligging en stuurgedrag vond ik echt heerlijk. Kart effect
- De aangepaste hybride aandrijflijn met de 2.0 motor en de nieuwe CVT (en deze hoor je amper) is echt een snoepje
- De sportstoelen ondersteunen fijn.
- Interieur is echt stukken beter geworden :)
- Styling mag er wezen :)

2019 model met 25k op de teller: https://occasions.toyota.nl/auto/600862720

Toyota's zijn relatief waarde vast en de kwaliteit van de techniek is serieus goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 15-07-2021 15:39 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 09:49
Voor 30k ??

Is heel veel te vinden. Bv Seat ateca of zelfs een nieuwe Arona die je redelijk kan aankleden.

Audi vind ik redelijk petjes gehalte. Kijk mij eens u. Een Audi rijden.

Looks is heel persoonlijk. Zelf zou ik naast merk en looks ook kijken naar de veiligheids systemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Smobbo
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:40:
Lijst van mijn voorkeuren (tot nu toe)
Audi Q2
Audi A1
Mercedes A klasse
Kia Pro ceed
Golf 8
Toyota CHR

Enerzijds lees ik veel over de ontwikkeling over de elektrische auto’s. Moet ik überhaupt nu een smak geld uitgeven voor een auto? Of de keuze maken om wat goedkopers te rijden. Qua elektrische auto’s is het aanbod laag.

Ik wil vooral een comfort auto. Styling vind ik zeker belangrijk, het oog wil ook wat. Ik ga er maximaal 4 jaar in rijden.
Of je nu zo’n grote smak geld uit moet geven aan een auto weet ik niet. Dat ligt aan je inkomen, uitgaven en prioriteiten.
Een auto van een paar jaar oud is als het goed is al een flink deel van z’n waarde kwijt, maar volgens mij zijn er ook wel sites waar je een restwaarde berekening kan doen.
Zeker als je maar 3-4 jaar in de auto rijdt zou ik naar de afschrijving kijken. Van die 30k kan bij wijze van spreken nog 10k of 20k over blijven al naar gelang van de rest waarde. Dat is een behoorlijk bedrag over 3-4 jaar.

Overigens rijden wij als 2e auto (10-15k km per jaar) een golf 7 uit 2014. Nette auto, gaat met dat kilometrage nog zo 8-10 jaar mee. Die koop je voor 10-15k. Als je die na 3-4 jaar inlevert krijg je er vast nog wel 6-7k voor. Dat is qua afschrijving dus een mega groot verschil.

• d.castello
Wat vinden jullie van de golf 8 of mercedes a klasse?

• d.castello
Ps bedankt voor de moeite om mee te denken 🙏🏻

• d.castello
Bedankt voor de vele reacties.
Comfort vond ik erg belangrijk. Ik moet lange stukken rijden en wil dat op een relaxte manier doen.
Ik hou ook wel van een mooi uiterlijk van een auto binnen en buiten. Dus een mooi scherm binnen. Daarnaast vlot rijden ook altijd prettig.

Wij hebben geen kinderen en hoeven ook niets te trekken met de auto.
Wij zijn voornemens als in onze nieuwe woning wonen over te gaan op een elektrische auto. Dus ongeveer over 3 jaar.

Voorkeur ging nu uit naar VW,Audi en Mercedes.
Eigenlijk beetje de luxe auto’s . Maar als ik jullie zo lees zijn andere automerken ook echt een optie.

Ik ga dus weer breder kijken

Ik ben geen fan van een Citroen Cactus of vergelijkbare modellen.
Ik heb niet echt een voorkeur maar
Mijn vorige auto’s waren:

Fiat 500
Audi a3
Seat Leon
VW t-cross (deze moesten we inleveren Car driver deals verhaal)

• DBC87
@d.castello Je wilt in de toekomst volledig elektrisch, is een PHEV dan niet iets om naar te kijken?

Zoals dit: https://melse.nl/occasion...41pk-dct6-dynamicplusline

Ik weet niet wat je woon/werk afstand is en of je de mogelijkheid hebt de auto op te laden.

• Smobbo
De a klasse van mercedes is wel een mooi ding, het interieur van de nieuwe is ook wel hip. De oude is daardoor wel gelijk heel erg verouderd (met die ouderwetse dik omrande ipad zeg maar).

De golf 8 vind ik lelijk (maar dat mag iedereen met me oneens zijn), daarnaast zijn er veel klachten over de bediening van het infotainment. De vorige versie zou daar beter in zijn.

Als je naar dat soort auto's kijkt zou ik zelf eerder voor de Leon gaan, het verschil met een golf is echt minimaal. Alleen de knopjes zijn net een pietsje zachter ;) (zelf de leon gehad en daarna een half jaartje in de golf 7.5 gereden).

BMW 1 serie is dan trouwens ook een optie.

Overigens heb je met de 'dikke duitsers' wel altijd de discussie hoeveel je betaald voor het logo op de neus ten opzichte van verstandigere keuzes zoals toyota of kia, maar de waarde daarvan mag je uiteraard zelf bepalen :) .

Je hebt dus al een leon en een t-cross gehad, wat vond je van het verschil in interieur en rijbeleving? De leon is een c-segmenter (basis is de golf), de t-cross een opgehoogde b-segmenter (basis is de polo).
Dat is voor mij namelijk altijd de reden om eerder een gewone hatchback te nemen dan een SUV. Je gaat gewoon 1 platform minder/lager krijgen als je een SUV wilt voor hetzelfde geld als een hatchback.

• DBC87
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:23:
Wat vinden jullie van de golf 8 of mercedes a klasse?
30k Voor een leuke A-klasse is lastig, dan heb je de karig uitgevoerde versie of eentje met veel km's. Ik neig graag naar dan wel de beste versie van een model, het is maar net waar je genoegen mee neemt.

Een golf is een hele andere auto, ongeacht van welke type, vindt ik een golf altijd heel stereotyperend en heb ik hem voor mezelf al in een hokje geplaatst voor bepaald type mensen :P Zul je mij nooit in zien rijden.

Maar als je 30k wilt uitgeven voor een auto, waarvan je zeker bent dat je er maar 3 a 4 jaar in gaat rijden, dan heb je wel mega veel afschrijving betaald. Kijkend naar de toekomst kan je dan het beste kijken naar een auto die zo min mogelijk afschrijven, of zoals al gesuggereerd een auto van 5 jaar oud en de helft van je budget is.

[ Voor 5% gewijzigd door DBC87 op 16-07-2021 08:58 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik zat zelf laatst toevallig ook te rekenen voor dit budget en kilometers, maar afschrijving en brandstofkosten gaan er wel inhakken bij 30k km per jaar voor 3 jaar. Dus wellicht ook verstandig naar iets te kijken wat een beetje zuinig is.

Ik vind de Pro Ceed wel een mooie aanbeveling hierboven.

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11 11:46
Ford Focus? Als je hem in St-line uitvoering pakt en hatchback vind ik het best een 'wauw' factor hebben. in ieder geval binnen dat segment. Genoeg technologie op te krijgen en moet wel binnen je budget passen.

Verder heb je nog de Pro ceed zoals boven genoemd maar dat is geen hatchback/suv. Wel de looks van duurdere auto's.

[ Voor 22% gewijzigd door wuzzy op 16-07-2021 09:34 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:49:
Bedankt voor de vele reacties.
Comfort vond ik erg belangrijk. Ik moet lange stukken rijden en wil dat op een relaxte manier doen.
Ik hou ook wel van een mooi uiterlijk van een auto binnen en buiten. Dus een mooi scherm binnen. Daarnaast vlot rijden ook altijd prettig.

Lol, een mooi interieur willen en dan een T-Cross rijden? Jaren 90 Lada zou zich schamen voor de kwaliteit plastics die in de T-Cross gebruikt zijn :X

Maarre, haal dan een Golf 7. Hoogwaardiger interieur dan de 8, betere bediening van de multimedia en als je een late neemt zit ie vol met schermen.

• d.castello
Wij gaan echt alle kanten op met auto’s maar wij moeten het uitproberen. Duidelijk is dat wij moeten gaan voor een zuinige auto, waar je lange tijd iets aan hebt. Vanmiddag hebben wij een testrit met de Volkswagen ID3. Valt net iets buiten mijn budget, maar is haalbaar.

• pagani
  • Niet online
Kijk dan ook naar de Cupra Born en Skoda Enyaq iV. Als je nét je budget wat oprekt kom je inderdaad prima uit bij nieuwe EV's. Met zoeken naar aanbiedingen kom je zelfs erg dicht bij je 30k uit.

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 16-07-2021 10:41 ]

• d.castello
Even een update, zijn aan het kijken voor een Kia proceed GT, en als tweede keus de nieuwe audi a1

• To_Tall
Met de toekomst in het oog je gaat toch langer rijden dan een jaar.

En in dat jaar kan al een hoop gebeuren. Zou ik toch kijken. Naar een 5 of 4 deurs

• wuzzy
  • Laatst online: 07-11 11:46
d.castello schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:20:
Even een update, zijn aan het kijken voor een Kia proceed GT, en als tweede keus de nieuwe audi a1
Tussen deze twee zou voor mij de proceed GT de no-brainer zijn. A1 is behoorlijk kleiner en dat ga je merken als je langere stukken op de snelweg rijdt. Dan zal de proceed veel comfortabeler zijn.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
d.castello schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:37:
Wij gaan echt alle kanten op met auto’s maar wij moeten het uitproberen. Duidelijk is dat wij moeten gaan voor een zuinige auto, waar je lange tijd iets aan hebt. Vanmiddag hebben wij een testrit met de Volkswagen ID3. Valt net iets buiten mijn budget, maar is haalbaar.
Laat je niet omlullen voor een elektrische auto.

Ik rijd momenteel ook een elektrische auto en kan niet wachten om terug te gaan naar benzine\hybride.

Ik rijd ook op de snelweg en de range is 50% minder dan wat er staat \ verteld word. Dat komt omdat ik ook voornamelijk op de snelweg rijd. Gewoon 100km per uur op cruise control. En in de winter gaat er nog 30% van af. Dus je moet om de 100km gaan laden voor circa 20 minuten.

Over 5 jaar zou ik pas aan een EV beginnen. Mits je eigen oprit\garage hebt of 50 duizend euro voor een goeie. Of als je nooit de snelweg opgaat. Dan is het ideal ja.

Mensen die zeggen dat de waarde van benzine autos niks meer is liegen. Dat is pas over 10\15 jaar.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46
d.castello schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Franse auto’s heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee gehad. Liefst een hatchback of suv. Maximaal 30.000 op de kilometerstand.
Ik ben geen fan van een Citroen Cactus of vergelijkbare modellen.
Ik heb niet echt een voorkeur maar
Mijn vorige auto’s waren:

Fiat 500
Audi a3
Seat Leon
Wat is het nou? Heb je nu slechte ervaringen gehad met Peugeot of Renault, of niet? Blijkbaar heb je ze niet zelf gereden en van horen zeggen? Trap aub niet in die achterhaalde vooroordelen.

En je zoekt comfort voor lange ritten? En een mooi interieur en mooi scherm? Bijzonder dat je dan alle Franse auto’s al bij voorbaat lijkt uit te sluiten op basis van wat je hebt horen zeggen.

Je wil graag comfortabel lange ritten maken? Dan moet je minimaal een proefrit gemaakt hebben in een Franse auto. De Peugeot 308 hatchback van 2017 of nieuwer zou heel goed passen bij je objectieve wensenlijst. Of is status van een Mercedes of Audi stiekem niet toch belangrijker?

• d.castello
Even een terugkoppeling. Ik heb de Nissan Qashqai Tekna uit 2020 gekocht. Zaterdag ophalen. Bedankt voor de tips!

• To_Tall
d.castello schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:37:
Even een terugkoppeling. Ik heb de Nissan Qashqai Tekna uit 2020 gekocht. Zaterdag ophalen. Bedankt voor de tips!
Dat is stiekem ook wel beetje Frans :+

Nissan qashqai en renault Kadjar zijn met elkaar ontwikkeld :-)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

Polycom

Poes van goud

d.castello schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:37:
Ik hoop dat het meevalt voor je!
https://www.thisismoney.c...iable-popular-UK-car.html

• TheUninvited
  • Laatst online: 17:31
BMW 1 serie en dan de oude generatie met achterwielaandrijving. Zoiets bijvoorbeeld https://www.bmw.nl/nl/con...n.html?voertuig=752644141

Zie dat je al een Nissan hebt gekocht, hopelijk ben je er blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door TheUninvited op 29-07-2021 11:06 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49
Als (recente) Qashqai eigenaar kan ik hier het volgende op zeggen:

- Er zijn ONTZETTEND veel Qashqai's verkocht, dan krijg je ook sneller (relatief) veel storingen terug

- de J10 en J11 versie met de 1.2 benzine-motor had een ontwerp- en productie-fout waardoor er onder bepaalde omstandigheden (teveel) olie in de motor kon komen en verbranden, wat uiteindelijk tot een complete motor-vervanging kon leiden. Dit is nooit aan de grote klok gehangen door Nissan, dus ook geen officiele terugroep acties, maar er zijn wel dealer-memo's rondgestuurd, waar een motor-firmware update en een kleine fiks aan de motor het probleem zou kunnen verhelpen, maar uiteindelijk heeft Nissan samen met Daimler een nieuwe 1.3 DIG-T benzinemotor ontwikkeld die vanaf 2018 in de J11B versies zitten, en die hebben de 1.2 problemen niet.

- Qashqai's worden (relatief) veel gestolen, komt door de "intelligent key" die je alleen maar bij je hoeft te hebben en waarvan het signaal kan worden versterkt en van verdere afstand kan worden doorgegeven. De oplossing is vrij eenvoudig: schakel de knopjes op de portier-handels uit, zodat autodieven het signaal niet meer kunnen activeren, enige is dat je dan zelf de deuren alleen kunt openen door op de intelligent key te drukken.

- De Qashqai komt ook in de goedkopere edities met relatief veel gadgets en electonische hulpmiddelen, en ja, dat kan kapot gaan, zoals veel electronica gevoelig voor storingen is.

Enjoy!

[ Voor 5% gewijzigd door olafmol op 31-08-2021 15:25 ]

Pagina: 1