Kapote hd

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Een tijdje geleden is een wd schijf van mij kapot gegaan. Zomaar opeens, hij viel een paar keer uit, en daarna deed i niets meer. Toen heb ik op garantie (pc privé) een maxtor gekregen. Toen heb ik ook een ata 100 controller gekocht. Dit draaide allemaal prima. Maar vanochtend, gaf windows problemen. En alles wat op die maxtor stond was opeens niet meer aanspreekbaar(os stond op andere schijf).

Dus ik uitzetten, en ff wachten, weer aan. Die maxtor doet niets als tikken, en hij word niet meer herkent. Die is dus ook naar de kl**e.

Hoe kan dit nu komen, is dat gewoon puur toeval? Het is niet mijn mobo, want hij draaide nu op mijn raid controller. En die andere(wd 8 gig, voor 5 piek gekocht) doet het nog steeds prima(ff afkloppen). Dus nu zit ik te denken aan de voeding. Dit is een powerwin 250 watt. En die zat in de kast wie ik kreeg met pcprivé. Kunnen hd's kapot gaan aan een slechte voeding? En kan het dan zo zijn dat maar een van de 2 hd's kapot gaat?

Nou ga zo dat bedrijf maar ff bellen, kijken wat hun vinden.

I, for one, like Roman numerals

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Staat je pc op de grond??
Zo ja, dan heb je kans dat je door stoten en trappen tegen je kast (wel of niet expres) je hd steeds beschadigt.
De lees koppen die op de platters stuiteren...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Def_P
  • Niet online
Mijn pc heeft een hele tijd op de grond gestaan, nu sinds een week op mijn bureau. En nu ik er over na denk, een maand ofzo geleden is mijn kast omgevallen. Maar daarna deed i het gewoon prima, dus had ik ff niet aan gedacht. Zal het daar wel aan hebben gelegen. Maar waarom dat dan pas na een maand is snap ik niet.

Verwijderd

:+ Ik zou bijna zeggen: koop een IBM schijf.
Deze overleven nog je monitor / computer!

• Def_P
  • Niet online
Nou ik heb ook seagates, die al 3 systemen overleefde. Maar ik d8 van wd altijd dat ze goed waren, en maxtor hoor je ook veel goeds van.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:13 schreef Snailer het volgende:
:+ Ik zou bijna zeggen: koop een IBM schijf.
Deze overleven nog je monitor / computer!
exemplarische fouten kunnen natuurlijk bij elk merk worden gemaakt.
En op het moment is IBM met den 60GXP en de 75GXP ook niet zo betrouwbaar (heb zelf op het moment grote problemen met m'n ibm-dtla307045 en ben alles druk aan het backuppen).

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
gebruik Maxtor's eigen software om de schijf weer te repareren.

Vaak blijken schijven niet kapot te zijn, maar door slecht contact of andere stroomonderbrekingen cruciale datafouten te maken in de boot.

MaxBlast werkt.
heb zelf al één oude maxtor van 2GB nieuw leven ingeblazen.

Succes *D

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

• Def_P
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 17:32 schreef mcp20366 het volgende:
gebruik Maxtor's eigen software om de schijf weer te repareren.

Vaak blijken schijven niet kapot te zijn, maar door slecht contact of andere stroomonderbrekingen cruciale datafouten te maken in de boot.

MaxBlast werkt.
heb zelf al één oude maxtor van 2GB nieuw leven ingeblazen.

Succes *D
Ja maar als die hd meer geluid maakt als een harley lijkt het me dat een stukje software er weinig aan kan doen.

Pagina: 1