RGB voor zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-01 13:25
Goedendag,

Mijn huidige pc gaat naar mijn zoon. Graag zou hij er RGB in willen hebben, echter heb ik daar niet zo veel verstand van. Graag jullie advies hierin.
Ik ben opzoek naar RGB fans en cooler.

Het budget is ongeveer 75 euro.

Het hoeft niet fluister stil te zijn oid maar ook geen vliegtuig wat op stijgt. Hij zit toch altijd met een koptelefoon op.

Hieronder staat de configuratie. De cooler die er nu zit gaat mogelijk naar mijn nieuwe build. (5600x) (Is coolerpricewatch: Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black genoeg voor een 5600x)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 197,90€ 197,90
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 68,99€ 68,99
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 449,-€ 449,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 50,22€ 50,22
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4 chromax.black€ 49,90€ 49,90
1VentilatorenArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 39,99€ 39,99
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic Core Gold GC 500€ 54,90€ 54,90
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 110,82€ 110,82
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 1TB€ 82,94€ 82,94
1Solid state drivesToshiba RC500 500GB€ 85,91€ 85,91
Totaal€ 1.190,57

Ik had zelf al zitten zoeken en kwam deze tegen pricewatch: Inter-Tech Argus RS-06, 120mm. Maar geen idee of het een goed merk is. Als cooler zag ik dit pricewatch: Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition, maar werkt dat gewoon goed omdat het 2 verschillende merken zijn e.d.

Dus graag jullie ideeën en tips hierover. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via saxx07 op 16-07-2021 22:19)

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-12-2025

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Fans doen het als het goed is. Check ook even of er een splitter bij geleverd wordt.

In theorie werken alle ledstrips en zou je zelfs een ledstrips van de action erin kunnen doen (4 pin). Dus hier is de keuze best wel ruim, mits ze niet van een Corsair of NZXT zijn en deze apart op een hub aangesloten moeten worden.

Je kunt dus een splitter op de RGB header van het moederbord aansluiten (die heeft cooler master als het goed is voor een tientje) met een strip en de fan van de koeler en dan de andere fans met een splitter (die erbij zitten??) op de argb header.

Alle reacties

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Cooler Master Hyper 212 doen, is een goede koeler voor de prijs. Wat versta je onder goed werkend?
In principe sluit je de meeste goedkopere RGB componenten aan op je moederbord (check even of er een header op het bord zit, het leek er wel op), ongeacht welk merk (eventueel een splitter). Dan ligt het er ook een beetje aan wat de meegeleverde software van je moederbord aanbiedt, waarmee je de lampjes aanstuurt, bijvoorbeeld op geluid, regenboog of een vaste kleur.

Wat zijn de resultaten die jullie verwachten? Een vaste kleur of regenboog is prima te doen, maar wil je bijvoorbeeld een kleur die soepel van fan naar fan gaat, dan moet je je budget verhogen en naar iets anders kijken.

Persoonlijk zou ik wel de cpu koeler doen, maar niet de andere fans. Kijk is naar de RGB fans van Cooler Master. Let ook op dat je niet per ongeluk ARGB aanschaft, hoewel deze er vaak mooier uitzien. ARGB is een andere aansluiting dan RGB. Als je een header hiervoor hebt of een hub aanschaft, dan kan het natuurlijk wel.

• saxx07
Bedankt voor je antwoord.

Op het moederbord zitten de volgende aansluitingen:

- 1 x RGB LED Header*
- 1 x Addressable LED Header**
- 1 x AMD Fan LED Header***

*Supports in total up to 12V/3A, 36W LED Strip
**Supports in total up to 5V/3A, 15W LED Strip
***The AMD Fan LED Header supports LED strips of maximum load of 3A (36W) and length up to 2.5M.

Ook heeft Asrock speciale software om het aan te sturen.

Dus als ik het goed begrijp zou er argb en rgb in kunnen. Dan kom ik bij deze uit: pricewatch: Cooler Master Sickleflow 120 ARGB 3IN1, 120mm

Ook las ik dat er een LED strip in kan. Misschien ook nog wel leuk om er in te doen. Maar die kwam ik niet tegen van Cooler Master. Heb jij daar misschien nog een idee voor?

• dusthomas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Dit vind ik altijd wel een mooie led strip
pricewatch: Phanteks Neon Digital RGB LED Combo Kit

Gaming rig :MSI GE76

Acties:
  • Beste antwoord

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Fans doen het als het goed is. Check ook even of er een splitter bij geleverd wordt.

In theorie werken alle ledstrips en zou je zelfs een ledstrips van de action erin kunnen doen (4 pin). Dus hier is de keuze best wel ruim, mits ze niet van een Corsair of NZXT zijn en deze apart op een hub aangesloten moeten worden.

Je kunt dus een splitter op de RGB header van het moederbord aansluiten (die heeft cooler master als het goed is voor een tientje) met een strip en de fan van de koeler en dan de andere fans met een splitter (die erbij zitten??) op de argb header.

• saxx07
Thnx voor de uitleg. Ik stuur hem van de week even naar de action voor z'n led strip....en zal dan de spullen voor hem bestellen.

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Led op dat er (waarschijnlijk) geen 5 meter aan strip aan kan, dus even checken qua stroom etc... Veel plezier met bouwen!
Pagina: 1