Airpods Pro mee gewassen, nu krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Airpods Pro per ongeluk mee gewassen in de wasmachine.

Oplaadcase deed het niet meer, linker oordopje werkte niet.

Goed gedrogen, haarfohn erop gezet en een kwartier in de oven gedaan op 50c.

Nu werkt het geluid weer perfect! Oplaadcase doet het ook weer. Als van ouds, klinkt alles geweldig.

Maar..... zodra ik een oordopje in m’n oor doe hoor ik eventjes ‘ruis’. Het klinkt alsof de microfoon een radiosignaal oppikt. Zodra ik beide oordopjes in heb gaat de ruis weg.

Als ik noise cancellation aan heb staan kan ik prima muziek luisteren, ook als deze uit staat. Als ik transparantie aan heb staan blijf ik een ruis door de muziek horen. Een gesproken spraakmemo opnemen gaat ook niet helemaal lekker. Erg zacht geluid en met aan het begin ruis.

Wat zou dit kunnen zijn?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23
Waterschade aan een microfoon of daaraan gerelateerde elektronica lijkt me dan het meest logisch?
Denk niet dat je er zelf iets aan kan doen, behalve misschien nog wat langer laten drogen en heel hard hopen (in de oven doen komt op mij erg riskant over overigens, maar misschien ben ik te voorzichtig :-)).

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klinkt als waterschade bij de microfoon. Het vocht is dan misschien wel weg, maar dat betekend niet dat er geen waterschade (door corrosie) is ontstaan. Langer laten drogen gaat niet helpen tegen de corrosie, die verdwijnt daar niet van; sterker nog; metalen (hoe groot of klein ook) met vocht (wat in de lucht zit) en zuurstof (wat ook in de lucht zit) gaat altijd corroderen (roesten), daar doe je niets tegen.

Daarom zullen puristen ook zeggen dat roestvrijstaal (RVS) niet bestaat, maar roestvaststaal wel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
In de oven is op max 50c, dus niet heel risicovol. Dat wordt het ergens in de wereld in de zomer ook ;)

Ik vermoed toch nog ergens vocht. Water op een microfoonmembraam kan volgens mij radiogolven oppakken. Dus ik probeer nog even het volgende:

Water eruit trillen op een trilplaatje.
Oordopjes in bakje zout.
Tijd voorbij laten gaan, veel muziek luisteren voor lostrillen vocht.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 12:38
Ben bang dat je het belangrijkste even niet hebt gedaan, de oordopjes een week lang in een bak met rijst leggen. Rijst absorbeert vocht.

De temperaturen die jij omschrijft zijn niet genoeg om het water te laten drogen. Je wil eigenlijk ook niet drogen maar absorberen. Bij drogen gaat het corroderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
KaiseRRuby schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:28:
Ben bang dat je het belangrijkste even niet hebt gedaan, de oordopjes een week lang in een bak met rijst leggen. Rijst absorbeert vocht.

De temperaturen die jij omschrijft zijn niet genoeg om het water te laten drogen. Je wil eigenlijk ook niet drogen maar absorberen. Bij drogen gaat het corroderen.
Dopjes zijn van vriendin. Ik heb het niet gevraagd, maar die zal ze direct uit het water hebben getest. Dat snappen wij allemaal :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 09:38

Je wilt toch het vocht van de printplaatjes af krijgen? Wat gaat het dan helpen om de oordopjes (dus de omhulsels van de printplaatjes) in rijst te leggen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:04
Sowieso moet je het niet in rijst leggen. Naast dat het nauwelijks absorbeert introduceert het wel zetmeel en stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:18
De juiste manier om vocht te absorberen bij elektronica spullen is silica gel. Als je geluk hebt, dan heb je die zakjes bewaard, die je vaak aantreft in verpakkingen. Anders kan je die wel kopen bij o.a.bolpuntcom.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Die heb ik nog wel. Heeft dat nu nog zin?
Ik gebruik de Airpods momenteel en zit in de volle zon. Wordt al met de dag beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
Dit is toch een bekende hoax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Microfoon doet het inmiddels weer helemaal. Hoor alleen in transparancy mode nog geruis in het rechter dopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 12:38
Pingo76 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Dit is toch een bekende hoax?
Dat wist ik niet. Wel dat water op gaat drogen en gaat corroderen. En dat je dat graag wil voorkomen.

Maar van de rijst, dat is nieuw. Weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:09
Rijst gaat inderdaad vrij weinig doen. Zout zou ik al helemaal weghouden erbij ;)

De ruis die je hoort lijkt ook overeen te komen met de recall voor de Pro's. Het kan zijn dat je waterschade dat getriggerd heeft. Technisch gezien kom je niet in aanmerking voor een swap want waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
sigmundfreund schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:22:
Rijst gaat inderdaad vrij weinig doen. Zout zou ik al helemaal weghouden erbij ;)

De ruis die je hoort lijkt ook overeen te komen met de recall voor de Pro's. Het kan zijn dat je waterschade dat getriggerd heeft. Technisch gezien kom je niet in aanmerking voor een swap want waterschade.
Dacht ik ook aan. Kan het altijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:37
Vallen ze onder het replacement program?
https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Als je aandraagt dat ze krakend geluid hebben worden ze wellicht gewoon vervangen.

edit: spuit11 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 16-08-2021 18:24 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul2207
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-02-2023
Goedeavond,

Gisteren airpods pro een rondje met de wasmachine meegedaan.

Dacht die zijn niet meer bruikbaar. Veel gepiep en krakend geluid.

Vandaag de hele dag muziek afgespeeld (zonder dat ze in mn oren zaten). En op de vensterbank gelegd in het zonnetje.

Vanavond deden ze het weer tot mij grote verbazing zonder gepiep en gekraak!
Pagina: 1