Gaten opvullen in kurkvloer, voor gebruik als ondervloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Hai,

Ik heb in mijn woonkamer een oude kurkvloer liggen.

Ik heb nu een pvc-kliklaminaat vloer gekocht en de oude kurkvloer lijkt mij een mooie vlakke ondervloer om deze op te leggen, dus dat is mooi makkelijk en goed voor de isolatie. De pvc vloerdelen zelf zijn ook nog voorzien van een dun laagje zachte ondervloer.

Er zitten hier en daar enkele gaten in de kurkvloer en zoals op de foto te zien is mist er bij het kozijn een heel stuk omdat daar voorheen een radiator stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuIbTt-aTt0HM2FXCFPO3VUBYOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FdtFTDPIWbvuft2KyTHr8CI.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is, waar kan ik dit het beste mee opvullen?

Ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb wat dingen gevonden zoals reparatiemortel, gatenvuller of metselcement, maar ik kan tot nu toe niet echt vinden wat voor mijn toepassing het meest geschikt zou zijn.

Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Kijk eens bij de plaatselijke bouwmarkt bij de afdeling ondervloeren, grote kans dat bijvoorbeeld die groene platen dezelfde dikte hebben. Als het hoogteverschil maar is opgevuld, ( even gechargeerd ) desnoods met ouwe kranten.
Iets er in smeren heeft geen nut en is alleen maar extra lastig.

[ Voor 26% gewijzigd door D.deJong op 15-07-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Wedi-plaat (of een ander merk zoals QBoard) is ook in dunne platen te krijgen, en is prima belastbaar als ondervloer, en isoleert daarbij ook nog een beetje. DIe kun je prima in de juiste vorm snijden.

Is te krijgen in verschillende diktes (vanaf 2 mm) en je kunt gewoon meerdere lagen leggen over elkaar. Hier de Hornbach variant van 4mm: link.

[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 15-07-2021 16:02 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Graag gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
D.deJong schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:50:
Kijk eens bij de plaatselijke bouwmarkt bij de afdeling ondervloeren, grote kans dat bijvoorbeeld die groene platen dezelfde dikte hebben. Als het hoogteverschil maar is opgevuld, ( even gechargeerd ) desnoods met ouwe kranten.
Iets er in smeren heeft geen nut en is alleen maar extra lastig.
Nooit, maar dan ook echt nooit!! die dikke groene ondervloer platen gebruiken onder PVC.
Onder PVC alleen (indien echt noodzakelijk) die ondervloer gebruiken van 1,5 mm dik. Alle dikkere zachte ondergronden zijn met PVC taboe.

Op kurk leggen kan verder prima, heb ik hier ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Gadgeteer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Nooit, maar dan ook echt nooit!! die dikke groene ondervloer platen gebruiken onder PVC.
Onder PVC alleen (indien echt noodzakelijk) die ondervloer gebruiken van 1,5 mm dik. Alle dikkere zachte ondergronden zijn met PVC taboe.

Op kurk leggen kan verder prima, heb ik hier ook gedaan.
Het gaat alleen om het randje uit vullen langs de pui en om klik pvc dus het maakt geen hol uit.
https://www.studiovanderg...1F3QCxEAAYASAAEgKTsfD_BwE
Hier staan zelfs de dikke groene platen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Rustig, rustig, ik ben druk met klussen!

Ik heb het inmiddels opgelost met enkele spaanplaat platen die ik heb gevonden en op maat gezaagd en nog wat van een oude rol vinyl vloer.

Thnx, iedereen! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Rtje84 op 18-07-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
D.deJong schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Het gaat alleen om het randje uit vullen langs de pui en om klik pvc dus het maakt geen hol uit.
https://www.studiovanderg...1F3QCxEAAYASAAEgKTsfD_BwE
Hier staan zelfs de dikke groene platen bij.
Gewoon doen, YOLO
Die groene platen zijn per definitie NIET geschikt voor PVC ook al staat ergens foutief aangegeven dat het wel kan.
Je zou je eens moeten verdiepen in wat PVC is en wat de eigenschappen zijn. Gebruik die groene platen gewoon als je het er niet mee eens bent en we zien het vervolgtopic wel verschijnen.. deuken en scheuren in PVC vloer na gebruik van groene ondervloer..

Ik denk dat TS beter een professionelere oplossing kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Gadgeteer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Gewoon doen, YOLO
Die groene platen zijn per definitie NIET geschikt voor PVC ook al staat ergens foutief aangegeven dat het wel kan.
Je zou je eens moeten verdiepen in wat PVC is en wat de eigenschappen zijn. Gebruik die groene platen gewoon als je het er niet mee eens bent en we zien het vervolgtopic wel verschijnen.. deuken en scheuren in PVC vloer na gebruik van groene ondervloer..

Ik denk dat TS beter een professionelere oplossing kan zoeken.
:)
Pagina: 1