Gaten opvullen in kurkvloer, voor gebruik als ondervloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Hai,

Ik heb in mijn woonkamer een oude kurkvloer liggen.

Ik heb nu een pvc-kliklaminaat vloer gekocht en de oude kurkvloer lijkt mij een mooie vlakke ondervloer om deze op te leggen, dus dat is mooi makkelijk en goed voor de isolatie. De pvc vloerdelen zelf zijn ook nog voorzien van een dun laagje zachte ondervloer.

Er zitten hier en daar enkele gaten in de kurkvloer en zoals op de foto te zien is mist er bij het kozijn een heel stuk omdat daar voorheen een radiator stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuIbTt-aTt0HM2FXCFPO3VUBYOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FdtFTDPIWbvuft2KyTHr8CI.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is, waar kan ik dit het beste mee opvullen?

Ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb wat dingen gevonden zoals reparatiemortel, gatenvuller of metselcement, maar ik kan tot nu toe niet echt vinden wat voor mijn toepassing het meest geschikt zou zijn.

Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Kijk eens bij de plaatselijke bouwmarkt bij de afdeling ondervloeren, grote kans dat bijvoorbeeld die groene platen dezelfde dikte hebben. Als het hoogteverschil maar is opgevuld, ( even gechargeerd ) desnoods met ouwe kranten.
Iets er in smeren heeft geen nut en is alleen maar extra lastig.

[ Voor 26% gewijzigd door D.deJong op 15-07-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Wedi-plaat (of een ander merk zoals QBoard) is ook in dunne platen te krijgen, en is prima belastbaar als ondervloer, en isoleert daarbij ook nog een beetje. DIe kun je prima in de juiste vorm snijden.