Ervaring met spot repair

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met spotrepair van steenslag?

Ik heb een iniminie plekje op de motorkap zitten door steenslag, echter wel helemaal tot op het metaal dus een lak stift gaat dit niet fixen.

Ik heb een paar offertes opgevraagd en prijzen lopen uiteen van 550 tot 1000 euro voor letterlijk een plekje van 1 cm (zelf nog kleiner) |:(

Dus als iemand een goeie tip heeft in de regio Haarlem waar ik dit kan laten fixen voor minder belachelijke bedragen...

Of is dit een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Dracula schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:30:

Ik heb een iniminie plekje op de motorkap zitten door steenslag, echter wel helemaal tot op het metaal dus een lak stift gaat dit niet fixen.

Ik heb een paar offertes opgevraagd en prijzen lopen uiteen van 550 tot 1000 euro voor letterlijk een plekje van 1 cm (zelf nog kleiner) |:(

Dus als iemand een goeie tip heeft in de regio Haarlem waar ik dit kan laten fixen voor minder belachelijke bedragen...

Bij mij is spotrepair een paar keer noodzakelijk geweest, maar dan wel met wat grotere plekken dan wat jij nu benoemd (krassen doordat anderen niet kunnen inparkeren bijvoorbeeld). Laatst nog zo'n forse plek laten herstellen (was toch zeker wel 4 bij 2 cm) en werd er gelijk ook nog een kleine lakschade meegenomen die mij eerst nog niet eens was opgevallen. De rekening was toen uit mijn hoofd nog geen 300 euro. Een aantal jaar eerder ook zoiets gehad maar toen was het een kleinere reparatie en lag de prijs meer richting de 250 euro. Dus ja, 550 euro is echt te duur (en krijg je dan voor 1000 euro een reparatie met bladgoud?). In ieder geval zijn die reparaties bij mij echt wel mooi uitgevoerd, ik zie in ieder geval aan de lak niet dat het gerepareerd is geweest.

Alleen was dat niet in de regio Haarlem maar in Rotterdam, dus ja, niet direct naast de deur.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Is echt een te hoge prijs ja. Zou normaal eerder rond de 125 a150 euro liggen. Een heel deel zoals een bumper of motorkap bv, spuiten ze meestal al voor rond de 300. Dus deze prijzen zijn echt wel veel. Heb genoeg ongelukjes met mijn auto gehad vroeger. Mensen die tegen bumper aan rijden etc. En baalde er altijd van omdat de auto inderdaad net nieuw was, en geen briefje achter gelaten was uiteraard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Ja das alleen nogal ver weg.

Ik ga wel een aantal bedrijven af en het vragen want die 550 euro vind ik belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dracula schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Ja das alleen nogal ver weg.

Ik ga wel een aantal bedrijven af en het vragen want die 550 euro vind ik belachelijk
Je kunt daar prijsindicatie opvragen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26
Je hebt niet toevallig een of andere bijzondere parelmoer lak die het spuiten ingewikkeld maakt ofzo?

Dan is dit veel te duur ja.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:17
Het is geen bumperhoek die je kan uitspuiten of waaien.

Denk dat ze hem ook gewoon helemaal spuiten, dan is de prijs alsnog aan de hoge kant maar verklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Ze roepen allemaal spot repair en steenslag repair.

@Xander ja er zit wel een parelmoer lak op.

Onyxwit van VW

Heb er nu ook een gehad van 350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Ja die was ik ook tegen gekomen, vroeg me beetje af wat ik er van moest denken, klinkt beetje goedkoop is duurkoop.

En ja ik zie de ironie van deze opmerking in met mijn vraag over de hoge prijzen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Doe eens de kentekencheck zou ik zeggen.
Voor dat geld kan je je geen buil vallen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
300 ex BTW voor complete motorkap spuiten Inc de-en montage is een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek een bedrijf dat uitdeuken zonder spuiten doet en ga er zo heen. Niks via verzekering etc.
Heb het met mijn leasebak eens opgevraagd voor een deukje. Dan moet ik de auto achterlaten, komt er iemand langs die een rapport opmaakt. Dat kost al 100 euro ex BTW. Vervolgens moet ie vervoerd worden, uitdeuken, en weer terug. En dan de financiële administratie nog het en der. En dan heb ik het nog niet over een evt leenauto.

Mrs Eagle had ook een paar deukjes. Was voor rondom uitgedeukt voor 125 euro klaar. Bijwerken met een lakstift doen ze ook gewoon, die haal je voor 15 euro bij de dealer.
Dat zou ook mijn advies zijn: lak halen bij de dealer, aanstippen, blanke lak er over en presto. Evt uitbesteden als je het niet zelf aan druft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:16
@Dracula
Met een beetje geduld en durf zou je het ook zelf kunnen proberen. In het allerergste geval wordt de spot-repair iets groter. O-)

Kijk maar eens dit filmpje (en er zullen nog veel meer op YT staan):
YouTube: How to Repair a DEEP SCRATCH in Car Paint (DIY)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
chrisborst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:48:
@Dracula
Met een beetje geduld en durf zou je het ook zelf kunnen proberen. In het allerergste geval wordt de spot-repair iets groter. O-)

Kijk maar eens dit filmpje (en er zullen nog veel meer op YT staan):
YouTube: How to Repair a DEEP SCRATCH in Car Paint (DIY)
Hehe ik heb niet twee linker handen maar vier….

En lakstift was een optie echter zit het tot op het
Metaal en dan is een lakstift begreep ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar verwacht je niet dat er gedurende de tijd nog meer steenslag op zal komen? Hoort er eigenlijk gewoon bij hoor.

Dat het tot op het metaal zit: nu zit er geen beschermingslaag op, kan dus gaan roesten. Aan laten stippen met lak en je bent er vanaf. Je kunt dat ook bij een willekeurige garage vragen, kost je misschien een paar centen aan uurloon en dan ben je er af.

Maar hoe groot is die plek eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 17-07-2021 18:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dracula schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ja die was ik ook tegen gekomen, vroeg me beetje af wat ik er van moest denken, klinkt beetje goedkoop is duurkoop.

En ja ik zie de ironie van deze opmerking in met mijn vraag over de hoge prijzen 😊
Het hoeft niet duur te zijn, en meer leden geven je aan om een indicatie op te vragen, maar als je alleen denkt dat je gefopt word. De prijzen waar jij mee komt zijn voor compleet spuiten van het deel, en uitnevelen. Niet van spotrepair, zoals jij het noemt.
@Anoniem: 235591
Weet ook wel wat het ongeveer kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

Tot op het metaal heb je al snel hoor, lakstiftje is daar gewoon geschikt voor, je zal het altijd blijven zien maar waarschijnlijk alleen als je er naar gaat zoeken.
Zonder foto is het lastig te beoordelen, maar wellicht maak je het erger dan het is.

Ja ik weet, het is altijd zonde, baal daar ook altijd van, maar je leert er mee om gaan. Het hoort er bij, met veel rijden heb je nou eenmaal snel steenslag en wat parkeer deukjes. Leuk, nee. Maar elk plekje voor 300 Euro of meer laten repareren schiet ook niet op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:53:
Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar verwacht je niet dat er gedurende de tijd nog meer steenslag op zal komen? Hoort er eigenlijk gewoon bij hoor.

Dat het tot op het metaal zit: nu zit er geen beschermingslaag op, kan dus gaan roesten. Aan laten stippen met lak en je bent er vanaf. Je kunt dat ook bij een willekeurige garage vragen, kost je misschien een paar centen aan uurloon en dan ben je er af.

Maar hoe groot is die plek eigenlijk?
Plekje is denk ik 4 millimeter ofzo.

En enige reden is inderdaad ivm roest.

Ik ga van de week eens even war toko’s bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Klippy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:55:
Tot op het metaal heb je al snel hoor, lakstiftje is daar gewoon geschikt voor, je zal het altijd blijven zien maar waarschijnlijk alleen als je er naar gaat zoeken.
Zonder foto is het lastig te beoordelen, maar wellicht maak je het erger dan het is.

Ja ik weet, het is altijd zonde, baal daar ook altijd van, maar je leert er mee om gaan. Het hoort er bij, met veel rijden heb je nou eenmaal snel steenslag en wat parkeer deukjes. Leuk, nee. Maar elk plekje voor 300 Euro of meer laten repareren schiet ook niet op.
Ah kwam op website van dacht VW tegen dat bij schade tot op metaal dat lakstift een no go was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zit in Alkmaar maar is wel een vakman voor niet teveel geld.

https://www.sanderschadeservice.nl/spotrepair/

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dracula schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Plekje is denk ik 4 millimeter ofzo.

En enige reden is inderdaad ivm roest.

Ik ga van de week eens even war toko’s bezoeken.
Nogmaals dan: lakstift. En 4mm is nog veel makkelijker te doen dan een kleiner plekje.
Lakstift haal je het makkelijkste bij de dealer, die kan hem origineel op kleur bestellen. Met een beetje geluk stipt ie hem gratis voor je aan.
Wat ik wel eens gedaan heb is het gewoon bij een beurt mee laten nemen. Als ze de lakstift niet hoeven te bestellen (algmene kleur) doet een dealer dat vaak als service, en anders kost het je een half uurtje manuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dracula schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:30:

De prijzen zijn absurd en eerder voor een volledig paneel. Ter voorbeeld: twee weken geleden mijn motorkap laten spuiten in uni kleur wit met 2K laklaag. Kosten (onder de tafel dus zonder bon) €250,- en gewoon strak.

Voor een pit van steenslag zou het mijn inziens niet meer mogen kosten dan zeg €100,- en bij een bijzondere kleur lak een honderd meer. In jouw geval dus ongeveer €200-250.

Zie het maar als een gaatje in je kies. Het pitje moet schoongemaakt worden dus wordt iets groter gemaakt voor vers en beter hechtbaar materiaal. Beetje grondverf, kleurlak en dan 2K blanke lak. Vervolgens schuren ze het overtollige eraf en polijsten ze het plekje en je ziet er niets meer van. Dat is het in het kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

The Eagle schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Nogmaals dan: lakstift. En 4mm is nog veel makkelijker te doen dan een kleiner plekje.
Lakstift haal je het makkelijkste bij de dealer, die kan hem origineel op kleur bestellen. Met een beetje geluk stipt ie hem gratis voor je aan.
Wat ik wel eens gedaan heb is het gewoon bij een beurt mee laten nemen. Als ze de lakstift niet hoeven te bestellen (algmene kleur) doet een dealer dat vaak als service, en anders kost het je een half uurtje manuren.
In mijn ervaring niet. 4mm is een behoorlijke plek en omdat je die goed schoon moet maken wordt die groter en dus heb je kans op meer kleurverschil en daarmee zichtbaarheid. Daar komt bij dat het meer werk vergt. Nogmaals 4mm is niet een klein pitje steenslag.
Pagina: 1