Daikin droogfunctie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjoh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 11:27
Goedemorgen,

Zijn er hier mensen met een Dainkin aircosysteem die veelvuldig gebruik maken van de droogfunctie?

Wij hebben onlangs een een multi split systeem laten installeren (3x perfera) en wilden deze dagen de droogfunctie gebruiken (luchtvochtigheid boven de 80%). Echter merken we bij alle binnenunits dat na een minuut of 20-30 de stand uitschakelt (kleppen blijven wel open) en ook niet meer aan gaat.

Als voorbeeld in onze voorkamer (werkkamer), daalde de luchtvochtigheid van 86% naar 68%, vervolgens stopte het en stijgt het binnen no time weer ruim boven de 70. Ik snap niet wat er gebeurt en op deze manier is het vrij nutteloos als we elke keer met de hand de units uit-aan moeten zetten.

Klopt dit? Op internet of gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden. Iemand ervaringen?

Beste antwoord (via Hansjoh op 15-07-2021 18:33)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Hansjoh schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:20:
Zijn er hier mensen met een Dainkin aircosysteem die veelvuldig gebruik maken van de droogfunctie?
Nog niet geprobeerd - maar, dit is de technische handleiding van niet precies dit model, maar wel de Britse variant die er verrekt veel op lijkt: http://www.daikintech.co....RXM-LV1B/RXM-LV1B_SM2.pdf Als iemand die van de Europese weet te vinden, ben ik benieuwd, maar ik verwacht exact dezelfde regeling.

Op p.21 staat de regeling van "Dry mode" uitgelegd.

Volgens mij komt dit er op neer dat de enige manier waarop een AC lucht kan drogen, is door deze te koelen.

Dat is dus ook precies wat die mode doet: het is in de basis gewoon hetzelfde als "koelen" alleen is de regeling zo dat de fans zachtjes staan, je geen temperatuur kunt instellen maar de temperatuur bij inschakelen als basis wordt gebruikt (min of meer, zie het schemaatje in bovenstaande handleiding), en dat als de binnenunit meet dat het een graad of 2 is afgekoeld het ding stopt totdat het weer warmer wordt. Je wilde immers niet (te veel) koelen.

Dus, ik denk dat dit gewoon is hoe het werkt en dat als je wacht, hij wel weer aanslaat op enig moment.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Goedemorgen,

Wij hebben onlangs een een multi split systeem laten installeren (3x perfera) en wilden deze dagen de droogfunctie gebruiken (luchtvochtigheid boven de 80%). Echter merken we bij alle binnenunits dat na een minuut of 20-30 de stand uitschakelt (kleppen blijven wel open) en ook niet meer aan gaat.

Als voorbeeld in onze voorkamer (werkkamer), daalde de luchtvochtigheid van 86% naar 68%, vervolgens stopte het en stijgt het binnen no time weer ruim boven de 70. Ik snap niet wat er gebeurt en op deze manier is het vrij nutteloos als we elke keer met de hand de units uit-aan moeten zetten.

Klopt dit? Op internet of gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden. Iemand ervaringen?
Het zal ook vanzelf wel weer aan gaan? Wat was de luchtvochtigheid rond je airco toen hij stopte? Misschien lager dan waar je het zelf meet?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Nog niet geprobeerd - maar, dit is de technische handleiding van niet precies dit model, maar wel de Britse variant die er verrekt veel op lijkt: http://www.daikintech.co....RXM-LV1B/RXM-LV1B_SM2.pdf Als iemand die van de Europese weet te vinden, ben ik benieuwd, maar ik verwacht exact dezelfde regeling.

Volgens mij komt dit er op neer dat de enige manier waarop een AC lucht kan drogen, is door deze te koelen.

Dat is dus ook precies wat die mode doet: het is in de basis gewoon hetzelfde als "koelen" alleen is de regeling zo dat de fans zachtjes staan, je geen temperatuur kunt instellen maar de temperatuur bij inschakelen als basis wordt gebruikt (min of meer, zie het schemaatje in bovenstaande handleiding), en dat als de binnenunit meet dat het een graad of 2 is afgekoeld het ding stopt totdat het weer warmer wordt. Je wilde immers niet (te veel) koelen.

Dus, ik denk dat dit gewoon is hoe het werkt en dat als je wacht, hij wel weer aanslaat op enig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Ik had deze overigens ooit opgezocht omdat ik van de winter wilde weten WTF het ding aan het doen was qua defrost logica. Dat kun je vinden op p. 46. B) alert, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjoh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 11:27
Wilke schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Oh dit is wel handig, dank. Lijkt er inderdaad op dat met 2 graden koeling te maken heeft. Betreft een kleine voorkamer, dus ja, het is vrij snel koeler.

Document sla ik op, zeer handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 16:42
Ik maak vaak gebruik van de droog functie maar hij slaat niet af hier blijft gewoon drogen.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors353
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-05-2024
Mijn Daikin RXC50CV1B airco doet niets al ik hem wil laten drogen. Luchtvochtigheid is in mijn serre met veel planten 85%
Pagina: 1