Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alascato
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-03 21:55
Je bent aangenomen bij je werkgever met een 6 maanden contract. Contract word een vaste contract na die 6 maanden. Is het mogelijk dat je een salarisverhoging krijgt na die 6 maanden of pas over 1 jaar?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-03 00:32
Alascato schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:21:
Je bent aangenomen bij je werkgever met een 6 maanden contract. Contract word een vaste contract na die 6 maanden. Is het mogelijk dat je een salarisverhoging krijgt na die 6 maanden of pas over 1 jaar?
Dat kan zeker, salarisverhoging kan in principe op ieder moment, maar in mijn ervaring willen werkgevers het pas na een jaar het over salarisverhoging hebben.

Ik vermoed dat je werkgever aan je gaat vragen waarom je na die 6 maanden ineens meer waard zou zijn.

Ik heb wel eens na een half jaar verhoging gekregen, ik kon dat toen motiveren met een hoger aanbod van een ander bedrijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Alles kan, maar als dat niet besproken is, dan lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze je na die 6 maanden een verhoging gaan geven. Maar zeker weten doe je het pas als je het navraagt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-03 00:32
Hahn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:15:
[...]

Alles kan, maar als dat niet besproken is, dan lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze je na die 6 maanden een verhoging gaan geven. Maar zeker weten doe je het pas als je het navraagt :)
Ja 6 maanden en dan een vast contract komt over als een soort lange proeftijd, is dit een startersfunctie?
Je moet dan in die 6 maanden wel echt hebben laten zien dat je meer waard bent, anders heb je geen sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alascato
Lisper schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:18:
[...]

Ja 6 maanden en dan een vast contract komt over als een soort lange proeftijd, is dit een startersfunctie?
Je moet dan in die 6 maanden wel echt hebben laten zien dat je meer waard bent, anders heb je geen sterk verhaal.
Ja een startersfunctie. Ik zal morgen mijn salaries met jullie delen.
Junior Support Engineer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Alascato ik heb je een eigen topic gegeven, dat doet meer recht aan de situatie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +48 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Oh mooi. We krijgen een deel van zn salaris! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Alascato schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:20:
[...]

Junior Support Engineer
Hoeveel je verdient is niet relevant. Het gaat erom hoe jij je baas wil overtuigen waarom je méér waard bent dan dat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:42

Lordy79

Vastberaden

Dat moet je aan je werkgever vragen, niet aan ons.
Je hebt pas recht op een salarisverhoging als er een CAO algemene loonsverhoging ingaat.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:18
Als junior support engineer heb je genoeg groei mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld je certificaten gaat halen creëer je daar al je meerwaarde mee. En dat kun je vaak vertalen in een hoger salaris. Zit je in de detachering wereld dan is het zo dat hoe beter je gecertificeerd bent je ook door je werkgever beter ingezet kan worden voor hogere tarieven en dat kun jij ook weer gebruiken voor het salaris gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Als je een duidelijke meerwaarde hebt getoond dan kan je altijd bij je manager eens polsen naar de mogelijkheden. Een nieuw contract maakt sowieso weer dingen mogelijk. Maar het is van waar wij zitten natuurlijk niet eenvoudig om in te schatten of het mogelijk is, of het zelfs maar slim is.
Anoniem: 37334 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 05:29:
Oh mooi. We krijgen een deel van zn salaris! :)
Ik clqim het bovenste deeltje.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
  • Laatst online: 21:28
Alascato schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:20:
[...]

Junior Support Engineer
Ik claim het grootste deel en laat het bovenste deel aan @Blokker_1999 .

Natuurlijk kan je om een salarisverhoging vragen, vragen staat vrij. Als je werkgever onder een CAO valt, lees dan eerst de CAO door.

Maar.. voor het is voor een werkgever eenvoudiger om een opleidingsovereenkomst af te sluiten met een medewerker in vaste dienst (minder gedoe rondom eventueel terugbetalen van een deel van de opleidingskosten als je uit dienst gaat). Als je een starter bent is het misschien beter voor je 'marktwaarde' om in kennis en vaardigheden te investeren ipv een periodiek omhoog. Ik raad je aan om met je werkgever in gesprek te gaan over opleiding en ontwikkeling. Dat verdien je later in je carrière ongetwijfeld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 13:49
Als je na een half jaar al verlegen zit om salarisverhoging.. mogelijk heb je dan in het begin al niet goed onderhandeld. Ben het zelf nog niet tegengekomen dat men na een half jaar 'proeftijd' (zo zie ik het maar even) ineens salarisverhoging krijgt.
Of je moet met heel goede argumenten komen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orodeth
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:28
Vanzelfsprekend zul je het (waarschijnlijk) niet krijgen. Maar je kunt er altijd naar vragen en het moment dat een contract van bepaald naar onbepaald gaat is een prima moment. Je moet het alleen zoals hierboven genoemd is, het wel waar kunnen maken.
Dit hoeft niet perse een hoger salaris te zijn maar kan ook betere randvoorwaardes zijn. Je kan bijv aangeven dat je niet zeker bent of je uberhaubt een vast contract wil tekenen zonder een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:30
Orodeth schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:48:
Vanzelfsprekend zul je het (waarschijnlijk) niet krijgen.
Ik vind het niet vanzelfsprekend dat hij het niet krijgt. Je ziet vaak dat aan het krijgen van een vast contract ook een salarisverhoging gekoppeld zit. Nu is deze situatie iets anders is, omdat vooraf bepaald is dat het tijdelijk contract een vast contract wordt na 6 maanden, maar toch. Het is zeker niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29
Dit kan prima. Een salarisverhoging kan je "altijd" vragen, maar er zijn natuurlijke momenten waarop je grotere kans van slagen hebt.

Een tijdelijk contract is zowel een voordeel als nadeel. Een voordeel is bijv. dat je makkelijk weg kan, maar het is ook een natuurlijk moment om weer te onderhandelen over salaris.

Redenen voor de verhoging:
- je hebt gezien dat je je marktwaarde hebt onderschat tijdens de onderhandeling, maar tegelijkertijd ben je erg tevreden met waar je nu zit. Je gaat voor de lange termijn.
- je hebt uitzonderlijk gepresteerd
- werkzaamheden / verantwoordelijkheid sluit niet aan bij beschreven vacature
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:20
Alternatief: kijk eens om je heen wat je marktwaarde is en wat je waard bent. Als er meer te halen valt, zou ik het zeker proberen. Stel je voor je hebt te weinig onderhandeld bij aanvang van dat contract van 6 maanden, dan is nu wel hét moment om bij aanvang van het vaste contract te gaan onderhandelen.

Als je met goede argumenten komt waarom je een salarisverhoging zou verdienen bij het tekenen van dat vaste contract en ik ben tevreden over je, dan zou ik daar als werkgever vatbaar voor zijn. Maar als je zonder argumenten komt, dan weer niet.

Edit: daarnaast heb jij jezelf al bewezen. Ze hebben vertrouwen in je en bieden je een vast contract aan. Dat zegt ook wel wat. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Cheezborger op 15-07-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 16:26
Het lijkt me minimaal een moment om het er over te hebben. Men schuift het natuurlijk graag naar voren, maar dan zou ik altijd alvast vragen om meer duidelijkheid:
- wanneer precies
- hoe wordt bepaald hoeveel
- aan welke voorwaarden moet evt voldaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:32
We houden graag van een ontopic discussie, houd het daar dan ook bij

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 15-07-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alascato
Krijg €2700 obv 40 uur per week. Mbo starter dus vind het wel goed genoeg. Met €1800 als vaak een starters salaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35
Alascato schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:31:
Krijg €2700 obv 40 uur per week. Mbo starter dus vind het wel goed genoeg. Met €1800 als vaak een starters salaris
Dan verdien je als (mbo niveau) Junior support engineer echt heel erg goed hoor. Je kan dus altijd om meer loon vragen maar heel eerlijk gezegd zit je al ruim boven de rest van de MBO starters. Ook in de IT :9

Maar vragen staat vrij en kan dus altijd, zorg er alleen wel voor dat je het kan beargumenteren. Dus waarom vind jij dat je meer salaris verdient? Wat is er veranderd in jouw kunnen dat je duurder bent geworden? Tenzij je niet marktconform betaald wordt ( wat totaal niet is ) dan zou dat nog een reden kunnen zijn

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Er zijn dus geen afspraken gemaakt toen je begon over een eventuele salarisverhoging bij een vast contract? Dat maakt het wat lastiger, maar niet onmogelijk.

Zet voor jezelf op een rijtje waarom jij denkt dat je een salarisverhoging moet krijgen. Alleen het feit dat je een vast contract krijgt is maar vrij mager: wat heb je gedaan het afgelopen half jaar? Studies begonnen/certificaten gehaald? Duidelijke bijdrage geleverd aan de afdeling? Specifieke taken opgepakt die anders waren blijven liggen?

Daarnaast: waar ben je tevreden mee? 50 tientjes bruto erbij? Of 500 euro netto? Wat zijn je verwachtingen?

Als je dat duidelijk hebt, ga (rustig) het gesprek aan. Hou er rekening mee dat "nee" ook een antwoord is, maar het kan zijn dat ze al een salarisverhoging in gedachte hebben. Je kan tussen neus en lippen door eens informeren bij je leidinggevende daarover: "zeg chef, leuk dat ik een vast contract krijg, maar kan ik daarmee een kratje bier per maand meer mee kopen of kan ik vast een Ferrari gaan leasen?" Als je het als een geintje brengt weet hij/zij dat je verwacht dat je een salarisverhoging gaat krijgen (tenzij hij een massief eikenhouten plaat voor zijn harses heeft) en daar vast op voorsorteren. Bijvoorbeeld door je te vertellen dat je nu nog geen salarisverhoging krijgt maar pas na een jaar/behalen van certificaat X/als de koeien kunnen dansen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Wow, als ik jou was zou ik helemaal niks zeggen over salaris, straks komen ze er nog achter wat ze je betalen en komen erachter dat het €1700 had moeten zijn.

Lekker still houden en cashen dus!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:08
Alles is mogelijk qua salarisverhogingen maar het is geen verplichting vanuit je werkgever. Vragen staat je vrij maar je werkgever kan ook gewoon "Nee" zeggen. Probeer dan betere secundaire arbeidsvoorwaarden te onderhandelen. Wat ga je doen wanneer je er niks op gebied van geld of arbeidsvoorwaarden bij kan krijgen? Ga je dan opzoek naar wat anders?
Als junior support engineer en MBO starter? ik kreeg hooguit €1750,- bruto toen ik net van het MBO afkwam als starter. In de jaren daarna wel flink gegroeid door een paar keer van baan te switchen.
Ik denk dat je niet moet klagen, maar goed vragen staat je altijd vrij.

[ Voor 27% gewijzigd door targaryanwolf op 16-07-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:32
Bij startersfuncties komt het wel regelmatig voor dat je laag start en obv goed presteren snel omhoog kan, dus bv na 6 maanden en weer na 12. Jij bent al hoog gestart. Je moet zeker wel assertief zijn mbt salaris maar het kan ook te zijn.

Ik heb een keer als manager een nieuw teamlid gekregen die na een korte tijd om een salaris verhoging vroeg. Bij navragen bij hr bleek diegene zo ongeveer 2x p/j hier om te vragen. Het werd ook wel vaak gegund maar dan echt een procentje hier en daar. Uiteindelijk schoot dat niet echt op.

Zorg dus vooral dat je meer waard wordt. Goed je best doen, veel leren en certificaten halen. Als je vervolgens niet naar waarde betaald wordt dan zal een andere werkgever dat wel willen doen.
Pagina: 1