Philips fidelio B97/10 app verbinden + google home problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 20:48
Ik heb sinds vandaag een Philips Fidelio B97/10 soundbar en ik loop tegen een paar problemen aan die ik niet opgelost krijg.

1. Als ik de PS Fine tune app open en ik verbind met de soundbar dan gebeurd 1 van de volgende dingen:
- ik verbind en zie kortstondig de soundbar incl de de los gekoppelde surround speakers, echter ik kan niks selecteren, het lijk alsof deze greyout zijn, na een paar seconden komt de verbind optie weer terug en als ik dan weer erop klik dan zijn ineens de surround speaker verdwenen.....
- een andere optie kan zijn: ik druk op verbind en na een tijdje krijg ik een error dat er niet verbonden kan worden, dit kan ik dan tig keer proberen maar het lukt niet. (andere instelling in de app sound werken wel)

2. ik wil de ingebouwde google assistant koppelen aan mijn google home, echter wat ik ook probeer dit lukt me niet.
Via de sound app klik ik op de google assistent, deze opent dan google home. Daar zoals alle andere apparaten voeg je een nieuw apparaat toe. Hij begint te scannen maar dan vind ie niets, soms vind die wel een apparaat maar dat is niet dezelfde naam als wat in de app staat (deze verbinden lukt ook niet).

Herkent iemand deze problemen en weet een oplossing?

Heb de handleiding al eens gelezen maar daar staat niets in over gebruik van de app en ook niet van de google assistent. Google zelf vind ook geen meldingen van soort gelijke problemen en/of mogelijk oplossingen.

De soundbar is voorzien van de laatste updates die er waren.

Enige tips zijn zeer zeker welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:09
Hoi R

Punt 2 is bij mij wel gelukt ,vond hem onder in mijn google home app

Punt 1 heb ik ook last van net of hij het wifinetwerk niet kan vinden,ik ben er nog mee bezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUY0Se2RCV4GEUrhEBt2apSDhRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEHAqLT0QXzC6g2WekFFYB8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Heb het weer werkend

Punt 1 oplossen

Even naar de soundapp gaan , system, problemen oplossen
En dan alles opnieuw opstarten ,dan kom je weer in de finetune app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
punt 1 is tijdelijk, de stroom eraf hielp ook maar probleem komt na een tijdje ook weer terug.
echter naast erin komen heb ik ook nog het probleem dat de remote speakers niet te beheren zijn, deze zijn soms aanwezig en ineens zijn ze weg en dan kun je niets instellen meer.

Punt 2 echter blijft een probleem hier..

Ik vind hem gewoonweg niet, als ik een nieuwe apparaat toevoeg gaat die zoeken dan vind die soms niks en soms vind die chromecast 'huiskamer', echter ik vermoed dat dit de chromecast van de buren is.....
De naam in de app is namelijk 'Woonkamer' niet huiskamer, die naam komt ook nergens voor in de app en heb ik ook nergens ingegeven zelf...

Maar goed wil je 'huiskamer koppelen dan faalt het koppel proces ook weer.
Geef je aan dat je een ander apparaat wilt koppelen vind die niets.

Wat ik ook probeer hij vind helemaal niets. (ik heb al enkele andere chromecast apparaten gekoppeld in Home en die werken feilloos, deze vind die niet).

[ Voor 11% gewijzigd door rob3rt op 15-07-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mverstrate
Ja punt 1 ben ik ook achter dat het tijdelijk is,zal wel software matig probleem zijn,die met een update opgelost word

Punt 2 kan je ook niks onderin als je de homeapp opent van Google en dan helemaal naar beneden scrollen,dat hij daar staat? Dat was bij mij wel het geval ,heb zoveel van die troep 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
En ik heb een probleem met het geluid dat als ik Spotify afspeel via m'n telefoon en ik zet geluid volume van de soundbar helemaal naar 0 dat hij gewoon nog geluid laat horen
Heb het volume van Spotify dan helemaal uit,telefoon ook en google home
En toch hoor ik nog steeds goed de muziek spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
nee niks, je moet zo wie zo eerst de chromecast toevoegen aan je google home account...
En dat lukt me niet eens..

Als ik in de google home app op de + klik om een nieuw apparaat toe te voegen en hem laat zoeken vind die niets..
Dan vraagt die daarna wat voor soort apparaat en ik kies 'speaker' gaat die weer scannen en vind die nog steeds niets.. (dat ik speaker moet kiezen heb ik te horen gekregen van de philips helpdesk).

Wat ik ook doe of scan hij vind helemaal niets, wel heb ik de play-fi niet (meer) geactiveerd, geen idee of dat de oorzaak is, maar er is werkelijk nergens een handleiding te vinden hoe je die google moet gebruiken van dit apparaat....

Wat dat spotifu betreft dat probleem herken ik niet, gebruik de balk (momenteel) puur voor video, gebruik zelf ook geen spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V47Ak9RD6Cl2JeNty4-UYQZlULk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf6oNL6K9UTj63rIAw5T4rN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8Q4mQHl5zuvF5Gn9mlYJ3O4ioc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeKIGkd6QuDiZTUUoWuhIz7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGNxdV7Z9EdhBacEjKWxAicueXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkAqR4oQGiomr8OOH4P7760a.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is bv wat ik zie als ik voor de 2de keer de PS fine tune app open, de eerste keer zie je wel de surround speakers staan, maar de keer erop zijn ze gewoon verdwenen (ze werken wel, je hoort ze gewoon)....

En dan als je de volgende keer de app start dan krijg je de melding dat de bar niet verbonden is...

Blijft het allemaal vreemd vinden.

Wellicht ik alles eens moest resetten, terug naar de fabrieks instelling, maar kan die optie dus ook al niet vinden..

[ Voor 49% gewijzigd door rob3rt op 16-07-2021 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcntzo8nIyRUuk3fIdZ6lg4MWrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9Nj0lkEMASx5xh27Kz9HbYH.jpg?f=fotoalbum_large

En dan problemen oplossen aantikken daar reset je de boel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
klopt, maar kan maar 1 keer inloggen en die die ps app openen en dan is probleem alweer terug..

Vandaag contact gehad met philips, ze adviseerde me de soundbar te retourneren en een andere te vragen.
Dat heb ik dus gedaan, als het goed is komt er morgen of maandag een nieuwe.

Wat ook niet werkt is het resetten..
De handleiding die ik gevonden heb staat dat je hem in standbye moet zetten en dan >8 seconden de plus en min knoppen tegelijk moet indrukken. Na 8 seconden komt er reset in de display te staan.

Nou dat werkt ook niet, krijg hem ook niet eens gereset, ben benieuwd op de andere beter werkt als deze (wat bediening betreft dus).

Wat ook jammer is, is dat er geen API beschikbaar is voor de soundbar zodat je hem bv zou kunnen koppelen aan je home automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Heb je de nieuwe al? En werkt die wel naar behoren?
Ik hoor alleen nog gebrabbel in m'n subwoofer ,probleem met inloggen heb ik nu niet meer in philips app,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ja de nieuwe is binnen maar heeft exact hetzelfde probleem.

De conclusie is dus eenvoudig, dit ligt dus aan de software.

Heb inmiddels contact met philips service en zei hebben dit nu in onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Ik heb nu wifi 6 extender geïnstalleerd en doe alles via 5ghz en nu kan ik gewoon inloggen in de 2 app,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ik heb hier een mesh netwerk van synology, heb wifi al om gezet naar 2.4ghz (mesh uit), had geen effect.

Iets anders, heb jij iets gevonden waarmee je de soundbar remote kunt aansturen, een API?
Ik zoek namelijk een manier om de input bronnen direct te kunnen kiezen (zonder ze allemaal door te moeten lopen), via de APP kan dit maar niet via de IR.

Ik heb al gezocht naar een API maar kon niks vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Ik heb een hub van logitech maar niet meer in gebruik,misschien even op hun site kijken of de B97 ondersteund word door hun?
Heb hem niet ingebruik om dat hij niet compatibel is met Google home
Op papier lijkt het allemaal mooi,maar het werkt nooit helemaal goed
Donderdag komt onze 55oled806 philips tv, misschien dat dan het gebrom in m'n subwoofer weg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
ik heb al jaren de harmony hub, en deze kent ook de soundbar.
Echter probleem is zoals bij vele philips apparaten dat je de input niet direct kunt kiezen, je kan dus niet direct naar bv hdmi2 gaan zonder door eerst alle inputs te loopen....
Had gehoopt een API te vinden waarmee de input direct gekozen worden, zou een hoop elende schelen.

De harmony werkt trouwens wel met google, je moet hem alleen op UK zetten, zowel regio als taal, dan kun je hem koppelen met google.

Die brom in de subwoofer heb ik niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
@mverstrate

Heb jij deze soundbar nog steeds? (ik wel).

Heb daar een vraag over, hoe heb jij die rear speakers opgesteld staan?
Heb je die gemonteerd aan de muur, op tafel of gewoon aan de bar?

Momenteel heb ik die op een statief staan, maar ik wil deze op hangen.
Nu kan ik eigenlijk niet goed zien welke links achter en welke rechts achter is, daarnaast kan ik eigenlijk ook nergens vinden hoe ze gericht moeten zijn, dus met de grote vlakke kant naar boven, voren, zij kant etc..

Hoe heb jij dit opgelost/gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Hoi rob3rt

@mverstrate

Heb jij deze soundbar nog steeds? (ik wel).

Heb daar een vraag over, hoe heb jij die rear speakers opgesteld staan?
Heb je die gemonteerd aan de muur, op tafel of gewoon aan de bar?

Momenteel heb ik die op een statief staan, maar ik wil deze op hangen.
Nu kan ik eigenlijk niet goed zien welke links achter en welke rechts achter is, daarnaast kan ik eigenlijk ook nergens vinden hoe ze gericht moeten zijn, dus met de grote vlakke kant naar boven, voren, zij kant etc..

Hoe heb jij dit opgelost/gedaan?

Ik heb hem nog steeds en bevalt nog goed , schrikken ons soms een hoedje bij een spannende film 😁

Toevallig net een update gehad voor de soundbar

Brom in de sub zit er nog steeds,al is het een beetje afhankelijk wat ik afspeel op de tv

Rear speakers staan bij mij met lader op de vensterbank en een tafeltje naast de bank waar wij zitten op oor hoogte

Heb de bose soundbar 300 en 700 gehad, maar deze is tot nog toe echt de beste 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh-RBT1vH58KpE1xXn3HlgI9-Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXoen4wuvBawvvSdzTgduTt0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Brom in de sub zit er nog steeds,al is het een beetje afhankelijk wat ik afspeel op de tv
Dat ligt aan wat voor type geluid is (ik heb de brom ook), voornamelijk AAC geluid.

Ik kijk meestal via een enigma2 VU+ ultimo 4K receiver, als ik daar de optie AAC downscale aanzet en je hebt zwart/geen beeld dan hoor je ik ook die lichte brom. (tijdens zappen bv)

Zet ik die AAC downscale uit en ik heb zwart beeld dan hoor ik geen brom meer.

Helaas als ik AAC downscale uit heb staan heb ik geen geluid bij sommige zenders, voornamelijk bij IPTV (die ook loopt via die enigma2), vandaar die dus altijd aan staat.

Wel heb ik nog steeds problemen met die APP.
Wat ik ook doe, ik krijg echt **NOOIT** die rear speakers werkend te zien zodat je deze kan inregelen.
van de 10 keer dat je de APP start heb ik 8 keer helemaal geen rear speakers, 1 keer wel maar dan kan ik ze niet instellen en 1 keer kan die helemaal niet eens verbinden en moet ik 'probleem oplossen' gebruiken om uberhaubt nog een verbinding te kunnen krijgen met de soundbar.

Die ene keer dat ik ze zie is dus direct de eerste keer nadat alles herstart is, dan zijn ze zichtbaar maar als je ze wilt instellen dan gebeurd er niets, wordt de verbinding verbroken en na opnieuw verbinden zijn ze dan ook weer weg....
Echt waardeloze app....

[ Voor 35% gewijzigd door rob3rt op 20-01-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverstrate
Doe je dat op je telefoon , die speakers bekijken ? Ik heb een samsung fold 3 en dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ja op de telefoon, zie screenshots eerder in dit topic (vrijdag 16 juli 2021 00:14).
Ik gebruik hier een Samsung S20, met een andere tel (s10) heb ik zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Hoe is de verbinding via wifi bij jullie nu ?

Ik heb de bar nu een maand maar de app verbind zo goed als nooit (9/10 keer niet).

Daarnaast wil ik graag achterspeakers erbij aanschaffen de TAW 6505.

Hebben jullie hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
rob3rt schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:20:
ja op de telefoon, zie screenshots eerder in dit topic (vrijdag 16 juli 2021 00:14).
Ik gebruik hier een Samsung S20, met een andere tel (s10) heb ik zelfde probleem.
Hoe is de situatie nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
rob3rt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Dat ligt aan wat voor type geluid is (ik heb de brom ook), voornamelijk AAC geluid.

Ik kijk meestal via een enigma2 VU+ ultimo 4K receiver, als ik daar de optie AAC downscale aanzet en je hebt zwart/geen beeld dan hoor je ik ook die lichte brom. (tijdens zappen bv)

Zet ik die AAC downscale uit en ik heb zwart beeld dan hoor ik geen brom meer.

Helaas als ik AAC downscale uit heb staan heb ik geen geluid bij sommige zenders, voornamelijk bij IPTV (die ook loopt via die enigma2), vandaar die dus altijd aan staat.

Wel heb ik nog steeds problemen met die APP.
Wat ik ook doe, ik krijg echt **NOOIT** die rear speakers werkend te zien zodat je deze kan inregelen.
van de 10 keer dat je de APP start heb ik 8 keer helemaal geen rear speakers, 1 keer wel maar dan kan ik ze niet instellen en 1 keer kan die helemaal niet eens verbinden en moet ik 'probleem oplossen' gebruiken om uberhaubt nog een verbinding te kunnen krijgen met de soundbar.

Die ene keer dat ik ze zie is dus direct de eerste keer nadat alles herstart is, dan zijn ze zichtbaar maar als je ze wilt instellen dan gebeurd er niets, wordt de verbinding verbroken en na opnieuw verbinden zijn ze dan ook weer weg....
Echt waardeloze app....
Hoe is de situatie nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Philips kon het niet oplossen en bood aan de soundbar terug te nemen en het geld terug te geven.
Heb daarna een andere gekocht (van een ander merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsnah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:40
JayJay schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:50:
Hoe is de verbinding via wifi bij jullie nu ?

Ik heb de bar nu een maand maar de app verbind zo goed als nooit (9/10 keer niet).

Daarnaast wil ik graag achterspeakers erbij aanschaffen de TAW 6505.

Hebben jullie hier ervaring mee ?
Heb jij toevallig de TAW 6505 aangeschaft?
Ik zit er zelf ook aan te denken om ze te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJay
Vsnah schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:52:
[...]

Heb jij toevallig de TAW 6505 aangeschaft?
Ik zit er zelf ook aan te denken om ze te kopen.
Ja zou geen philips nemen , ambilight prachtig maar geluid zou ik sonos of Harmon kardon pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tembelis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-04 00:48
Afgelopen week had Philips/DTS een spontane software update en ja die moet je maar ondergaan, en daarna kan de App mijn soundbar niet meer vinden...?
Dus terug naar fabrieksinstellingen, WiFi wel weer contact gevonden met de Soundbar, maar de App blijft de SB maar niet vinden, en ik heb nu even helemaal geen enkel idee meer wat nu te doen?

Iemand dit ook ondervonden en wel weer werkend gekregen?

BVD!

Ben er al uit, had VPN aanstaan, daarom/daardoor liep de App niet door. VPN uitgedaan, en alles werkt weer prima naar behoren!

[ Voor 14% gewijzigd door Tembelis op 22-11-2023 00:21 ]

Pagina: 1