Hoe krijg ik signaal met 2 CAT6 kabels op 1 wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Joepie
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-07-2021
Mijn vraag:
Hoe kan ik 2 CAT6 kabels aan de binnenkant van 1 wandcontactdoos samen aansluiten zodat het internetsignaal van de ene kabel doorgegeven wordt aan de andere kabel?

1 van de kabels geeft dus het inkomende internetsignaal.
De tweede kabel moet dus gekoppeld worden en aan de andere kant van de wand internetsignaal doorgeven.

Ik heb de kabels samen aangesloten in de wandcontactdoos maar dan krijg ik helemaal geen internetsignaal meer. (zie foto's)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tnBfZIRfr4eogPgB9R7MVd-yCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo85xaekaV0f4eb4zZxGgtpw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGVSxGn3ewUd92_qOZQuvACrujs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1g2tgNl1hyNQTBn55Npdb62.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door DJ-Joepie op 14-07-2021 20:06 . Reden: toevoegen foto's ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Kun je tekenen of foto's maken van wat je gedaan hebt?
Want wandcontactdoos staat bij mij voor elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Wil je de kabel laten uitkomen op een connector in de contactdoos én doorlussen? Dat kan namelijk niet, het is een ptp verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
Enige wat je kan doen is beide los aansluiten op 2 keystones/outlet en er een switch tussen zetten.

Je foto doet pijn aan mijn ogen :)

[ Voor 16% gewijzigd door grote_oever op 14-07-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Joepie
@Arunia Foto's zijn toegevoegd.
@grote_oever Past een switch in een wandcontactdoos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Arunia schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:04:
Kun je tekenen of foto's maken van wat je gedaan hebt?
Want wandcontactdoos staat bij mij voor elektra.
De term wcd wordt ook gewoon gebruikt voor netwerkaansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ten eerste, je kan niet zomaar meerdere aardes in één punchdown stoppen, daar zijn ze niet voor gemaakt. Edit: Geen punchdown, dus dit kan in theorie wel, maar haalt alsnog niks uit. Ten tweede, het lijkt er nu op data je een enkele binnenkomende kabel aan beide keystones wil verbinden? Dat kan ook niet.

Als je beide aansluiting aan elkaar wil verbinden (dus één input, één output) dan kun je een kort stukje netwerkkabel aan de achterkant zetten, met beide einden in één van de aansluitingen. Het is dan alsof je het 'gewoon' aansluit, maar dan beide einden van de kabel in dezelfde WCD in plaats van één kant die in je meterkast ofzo uitkomt.

Als je beide aansluitingen aan je router wil verbinden dan zul je gewoon een tweede kabel moeten trekken

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 14-07-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:55
DJ-Joepie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:09:
Nee.

Je zal 2x utp door 1 buis moeten trekken, ene sluit je aan voor linker connector, andere voor rechter. Dan in meterkast de 2 kabels in je modem/router of op een switch.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Dat is niet echt de juiste manier om ze aan te sluiten, plus dat je de twists van de aderparen teveel eruit hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
DJ-Joepie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:09:
Maar als het goed is moeten er nog 8 aansluitingen op zitten.

8 aansluitingen voor eerste poort en 8 aansluitingen voor 2 de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 13:57

Kheos

FP ProMod
@DJ-Joepie : wat wil je nu precies bereiken? Een netwerkkabel 'verlengen' of 'splitsen'?
Geen idee wat je probeerde te doen, maar je hebt je netwerkkabel om de een of andere reden verdeeld over twee keystones en dan nog eens in beide keystones een tweede kabel verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:29
En buiten alle onduidelijkheid om, dit is wel heel slecht gemonteerd.

De aderparen moeten tot zo dicht mogelijk bij het punchdown punt getwist blijven, hier krijg je waarschijnlijk helemaal geen of heel slecht netwerksignaal door.

En schroefaansluiting in een wcd is "not done" en uiteraard kun je niet zomaar twee kabels parallel aansluiten

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 14-07-2021 20:22 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Let ook even op dat de volgorde van de schroefklemmen niet hetzelfde is als de pinnen op de connector. Als ik de cijfers goed kan onderscheiden moet het 1, 2, 3, 6, 4, 5, 7, 8 zijn. Zo blijven de paren bij elkaar zodat ze zo lang mogelijk getwist kunnen blijven zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:58
1) Dit is geen wandcontactdoos voor data, hooguit ISDN. CAT5e en hoger (wat je nodig hebt voor data) heeft geen schroefverbindingen.
2) De kabel die je gebruikt is UTP, de T van UTP staat voor TWISTED. Je hebt de draden zo ver uit elkaar gehaald dat het geen twist meer is.
3)Als je een kabel wilt verlengen kan je aan beide kanten een stekker knijpen en dan een koppelstukje er tussen doen, of je neemt een CAT5e gecertificeerd doorlusblokje met LSA aansluiting. LSA zijn vorkjes waar je de draden in drukt.

https://www.netwerkkabelshop.nl/cat5e-sftp-lsa-koppelstuk

Hier heb je wel een tang voor nodig.

4)Je kan ook een dubbel WCD (CAT5e LSA/Keystone) nemen en dan poortje 1 van de WCD met een kort kabeltje verbinden naar poortje 2 van de WCD.

[ Voor 10% gewijzigd door jadjong op 14-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@DJ-Joepie Wat je wilt kan alleen, en dan ook écht alleen, wanneer één apparaat (PC, switch, TV o.i.d.) op één enkele kabel is aangesloten. Je kunt niet net zoals bij elektra een meerdere apparaten in een stekkerdoos aansluiten en die voorzien van prik, in dit geval dus meerdere apparaten voorzien van netwerk. Netwerk is een punt naar punt verbinding, er is geen splitsing mogelijk waarbij 2 apparaten op één kabel zijn aangesloten én tegelijkertijd gaan werken.

Doorlussen, wat je wilt, moet je dus niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Joepie
Ok, maar wat dan wel in plaats van doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Stap 1) koop een goede WCD, minimaal Cat5
Stap 2) sluit beide kabels aan op een eigen connector
Stap 3) monteer de WCD zoals bedoeld
Stap 4) koop een patch kabel van 10cm en stop die in beide connectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJ-Joepie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:31:
Ok, maar wat dan wel in plaats van doorlussen?
Een switch, dus.
De kabel die het internet aanvoert sluit je aan op het ene kontaktje. De andere kabel op het andere kontakje.
In beide kontaktjes gaat een patchkabel naar de switch. De overige poorten van de switch kun je gebruiken om andere apparaten aan te sluiten.

Overigens komt dit probleem eigenlijk nooit voor omdat de meeste bekabeling allemaal uitkomt op een centraal punt (de meterkast) waar die switch staat. Denk dat het het beste is om je ontwerp te herzien; kost je een paar meter extra aan kabel maar dan hoeven eventuele latere bewoners van jouw pand zich niet het hoofd te breken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brahiewahiewa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Overigens komt dit probleem eigenlijk nooit voor omdat de meeste bekabeling allemaal uitkomt op een centraal punt (de meterkast) waar die switch staat. Denk dat het het beste is om je ontwerp te herzien; kost je een paar meter extra aan kabel maar dan hoeven eventuele latere bewoners van jouw pand zich niet het hoofd te breken
Mwoeah... bij netwerkadmins die hun werk naar huis meenemen heb je enkel in de meterkast een grote switch en per wired device elders in huis een dedicated UTP die op WCD uitkomt.

Overige sterfelingen hebben geen zin (of ruimte in krappe buizen) om grote aantallen UTP kabels te trekken, houden het bij eentje per kamer (of zelfs verdieping) en hangen daar vervolgens een switch aan om de verschillende apparaten aan te sluiten. Dus zo gek is de use case niet. De oplossing daarentegen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 09:42
Wat heb je nou gedaan??

Je hebt links en rechts een netwerk Port zitten boven en onder zit een aansluiting van je wcd

Boven voor links onder voor rechts of visaversa.

Je hebt nu twee kabels op dezelfde Port aangesloten.

Per netwerk kabel kan je maar 1 device aansluiten. Anders zou je een switch er tussen moeten zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 15-07-2021 13:21 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
@DJ-Joepie Kan je aangeven wat jouw kernvraag is, wat je precies wilt bereiken? Desnoods maak je er een tekening van om het ons duidelijk te maken.
Nu moeten we maar gokken wat je plan is, en dan krijg je allemaal verschillende adviezen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39
Zoals je de kabels nu hebt aangesloten, zul je de utp verlengen vanaf je beginpunt naar de 2de kabel.
Dit is niet zoals je dat bij UTP zou willen hebben. Elke aansluiting heeft z'n eigen kabel, en is dus point 2 point
Zie het als een verlengstuk van je utp kabel. Volgens mij zijn dit die stomme gamma dingen, waarvan ik nog steeds niet snap dat ze het verkopen. want dit kan gewoon niet werken.

Zelf gebruik ik altijd utp keystone's dit zijn blokjes die je op het einde van je kabel drukt/zet. Deze gaan in een behuizinkje (b.v. het volgende type nummer A569-2NWEWW )

maar als je hem door wilt lussen zal het opzicht moeten kunnen werken :) ze ader-paren zitten verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05

BCC

Er bestaan trouwens wel inbouw switches die poe doen, van dlink en ubiquity. In dit geval zou ik de kabels gewoon aan elkaar doorverbinden en de doos weghalen.

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 15-07-2021 14:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:56:
Er bestaan trouwens wel inbouw switches die poe doen, van dlink en ubiquity. In dit geval zou ik de kabels gewoon aan elkaar doorverbinden en de doos weghalen.
Ik zou de Ubiquiti UAP-AC-IW geen inbouw noemen maar is waarschijnlijk wel de netste oplossing hier. Ik heb zelf geen ervaring met de DAP‑2622.
Pagina: 1