Ik heb onlangs een barst in mijn monitor(in het midden van het scherm) gekregen, omdat er iets tegen aan gekomen is. Het gaat om de MSI Optix G27C4. Kan dit nog gerepareerd worden of kan ik beter iets nieuw kopen?
Vraag
Alle reacties
Een nieuwe kopen zal goedkoper zijn dan laten repareren waarschijnlijk. Zeker met zo'n goedkope monitor is het al snel zo dat de arbeidskosten om het ding te laten repareren hoger zullen zijn dan de waarde van het scherm.
Ik zou niet een twee drie een nieuwe kopen. Wellicht kan je een foto er van plaatsen? Wat is er precies defect? Wellicht is het maar een van de (goedkoop vervangbare) lagen? Als de LCD zelf gebroken is, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
YouTube: LCD Monitor Teardown
YouTube: LCD Monitor Teardown
Soms kun je ook in China een paneel kopen. Moet je natuurlijk wel handig zijn en het zelf kunnen monteren en in China bestellen neemt altijd een zeker risico met zich mee.
Ziet er helaas uit alsof je LCD ook beschadigd is. Alleen het glas vervangen is relatief eenvoudig, ook de LCD vervangen gaat redelijk snel in de kosten lopen en is lastiger te vervangen. Ik vrees dat je al snel de helft van de nieuwprijs kwijt bent aan een nieuw glas+LCD met shipping risico en alle tijd die je kwijt bent met het in elkaar knutselen met nog het risico dat het nooit zo goed wordt als het was.
Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Santee op 15-07-2021 21:19 ]
Hetzelfde als de originele topic start, repareren loont niet.Hohoioh schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:25:
Wat moet ik doen hoe duur zal dit zijn
Dat scherm is ter ziele. Of je moet handig zijn om er een ander panel in te leggen, als je geen idee hebt "hoe dan", dan is het een kwestie van de price watch gaan opsnorrenHohoioh schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:25:
Zomaar gebarsten, of door ongelukje ?Hohoioh schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:25:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hiervoor een oud topic kapen is niet de bedoeling.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.