warmtepomp toevoegen aan bestaande CV+zonneboiler instal.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingleo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-04 15:41
Mijn vraag
wil graag bestaande en goed werkende CV installatie met (Retour verhoging doormiddel van Zonneboiler) uitbreiden met Hybrid warmtepomp. Echter!! : mijn CV bevind op de zolder verdieping en de Zonneboiler met -
400 liter buffervat beneden in de bijkeuken.Er gaat nu een directe leiding van de warme aansluiting buffervat -naar de retour ingang CV(Nefit topline).Vloerverwarming +pompinstal zit ook beneden naast buffervat.
Waar! en vooral hoe! sluit ik het beste de Binnenunit van de warmtepomp aan op deze installatie?
Radiator/vloerverwarming is/moet een apart circuit zijn,de CV op de binnenunit is apart en de buitenunit is ook -uiteraard een eigen aansluiting.een 2 tal installateurs komen er niet uit,en willen onder andere stoeien met -
open verdelers en zo.(En volgens mij zit er in de binnen-unit al een open verdeler)Directe retour leiding is 12 meter van boiler tot boven bij CV en 25mm pex.
Er is boven echt géén plek voor de binnenunit.Kan de boiler niet dienen als open verdeler/evenwicht fles??
wie heeft idee/ervaring of antwoorden(wordt van installateurs niet wijzer.
dank vast.
Leo

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nefit Topline compact HRC
2x Prisma Pro 18 CPC zonnecollector
400 liter Hygieneboiler met 2 extra spiralen(1x voor zonnecollector&1x in gebruik als retour vers. CV)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
offertes
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
kingleo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:08:
Mijn vraag
wil graag bestaande en goed werkende CV installatie met (Retour verhoging doormiddel van Zonneboiler) uitbreiden met Hybrid warmtepomp. Echter!! : mijn CV bevind op de zolder verdieping en de Zonneboiler met -
400 liter buffervat beneden in de bijkeuken.Er gaat nu een directe leiding van de warme aansluiting buffervat -naar de retour ingang CV(Nefit topline).Vloerverwarming +pompinstal zit ook beneden naast buffervat.
Waar! en vooral hoe! sluit ik het beste de Binnenunit van de warmtepomp aan op deze installatie?
Radiator/vloerverwarming is/moet een apart circuit zijn,de CV op de binnenunit is apart en de buitenunit is ook -uiteraard een eigen aansluiting.een 2 tal installateurs komen er niet uit,en willen onder andere stoeien met -
open verdelers en zo.(En volgens mij zit er in de binnen-unit al een open verdeler)Directe retour leiding is 12 meter van boiler tot boven bij CV en 25mm pex.
Er is boven echt géén plek voor de binnenunit.Kan de boiler niet dienen als open verdeler/evenwicht fles??
wie heeft idee/ervaring of antwoorden(wordt van installateurs niet wijzer.
dank vast.
Leo

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nefit Topline compact HRC
2x Prisma Pro 18 CPC zonnecollector
400 liter Hygieneboiler met 2 extra spiralen(1x voor zonnecollector&1x in gebruik als retour vers. CV)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
offertes
...
toon volledige bericht
Waarom een hybride warmtepomp?

Klinkt voor mij meer als zet een Panasonic monoblock (heeft geen binnenunit) warmtepomp neer en sluit die aan op je zonneboiler zodat je daar naast de verwarmingsvraag ook de hygiëneboiler mee kan bijverwarmen. En volgens mij bestaat ook de mogelijkheid om de zonneboiler in te zetten voor het verwarmen van je huis, maar daarvoor zou je even de specifieke schema's moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
Dus bijvoorbeeld een van onderstaande schema's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eZztRin4xG7fj_Fvlsg3aQPROs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UYuYueyXgXPzxiNNsMY9grjV.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SA390M7CPyJvBgXANM5Pl3c8zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c2Pn0EOS3hZBbt6pYsJZaVYl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Heronimo op 14-07-2021 17:43 ]