Vraag

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb de Philips 55OLED935 nu ongeveer een maand in gebruik.

Ik gebruik eigenlijk alleen het smartgedeelte icm ziggo go, netflix, disney, etc apps. Met regelmaat bevriest het scherm en doet verder niets. Ik zie wel dat de led reageert als ik een commando via AB geef maar de tv zelf reageert er niet op.

Enige dat helpt is stroomstekker eruit halen en er weer in doen. Heb ook twee keer meegemaakt dat zelfs dit niet meer hielp en een handmatige factory reset noodzakelijk was.

Zojuist via CE Repair Services laatste firmware gekregen, welke overigens al op de tv stond, en via USB deze geïnstalleerd. Uiteraard alles weer gewist en de tv opnieuw ingesteld. Tijdens het instellen liep de helaas TV weer vast.

CE Repair Services komt binnenkort langs om het mainboard te vervangen.

Zijn er 55OLED935 gebruikers die dit issue herkennen?

Alle reacties

• Robvandervelde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 09:25
Ja begin het probleem ook te herkennen. We kijken alleen via apps en voornamelijk Ziggo. Vaak reageert hij dan traag of de laatste tijd ook helemaal niet. Daarnaast bewaarde series kijken is een drama, dan start hij de app gewoon na 5 seconden opnieuw op en kan je dus niet naar de bewaarde serie kijken....

Lees ik het goed dat ze on site de reparatie uitvoeren, ik zit er niet op te wachten dat we tv paar weken kwijt zijn.

• patathome
Ik had het bij Philips en verkoper gemeld. Via Philips ging het inderdaad wel even duren en via verkoper, platte tv, kwam de monteur binnen enkele dagen langs.

Monteur gaf ook aan dat ik er goed aan had gedaan om extra garantie te hebben, iets wat ik normaal er niet snel erbij neem. Hij gaf aan dat ik waarschijnlijk over drie jaar aanspraak ga maken op pixel garantie en zij het scherm gaan vervangen. Hij dat overigens dezelfde tv, maar dan een slag groter. We gaan het tzt wel zien!

Heb overigens geen last meer gehad van vastlopers.

• patathome
Problemen zijn weer terug.

Spontane herstarts en vastlopers. Soms is ook het geluid niet goed. Staat dan bijvoorbeeld keihard op level 2. Lage tonen zijn dan ook weggevallen.

Enige dat helpt is van het stroom halen en er weer op doen.

Zal m van de week weer aanmelden maar gezien het paneel al is vervangen, verwacht ik eerder dat het een software issue is.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:10
Dat van die spontane herstart herken ik wel. Zelfs als de TV uit staat kan die sporadisch uit het niets ineens opstarten en Android wordt dan volledig opnieuw gestart. Vervelende is wel dat die dan soms uren op hoofdscherm kan blijven staan als je t niet weet...

• patathome
Ondertussen is het mainbord voor de 2e keer vervangen. Kreeg alleen maar meer issues. Luid gebrom uit speaker, volume dat op standje 2 heel hard stond, AB dat niet meer koppelde en nog meer vastlopers.

Toen ze voor de derde keer terug kwamen zij de monteur dat dit ook niet werkt zo en ging proberen om een andere TV te plaatsen. Na overleg met Philips kreeg ik een andere TV en direct ook het opvolgend model, de Oled936.

Die is vandaag gebracht en alleen al de android update is een verademing. Reageert veel sneller dan de vorige versie, tenzij dat mogelijk ook een van de issues was van vorige TV.....

Voorlopig weer tevreden!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
patathome schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:57:
Ondertussen is het mainbord voor de 2e keer vervangen. Kreeg alleen maar meer issues. Luid gebrom uit speaker, volume dat op standje 2 heel hard stond, AB dat niet meer koppelde en nog meer vastlopers.

Toen ze voor de derde keer terug kwamen zij de monteur dat dit ook niet werkt zo en ging proberen om een andere TV te plaatsen. Na overleg met Philips kreeg ik een andere TV en direct ook het opvolgend model, de Oled936.

Die is vandaag gebracht en alleen al de android update is een verademing. Reageert veel sneller dan de vorige versie, tenzij dat mogelijk ook een van de issues was van vorige TV.....

Voorlopig weer tevreden!
Benieuwd of je verschil in het geluid van de soundbar hoort (en of je je niet aan het uiterlijk van de nieuwe stoort met de Kvadrat stof aan de bovenkant ipv voorkant)?

• patathome
apis29 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:42:
[...]

Benieuwd of je verschil in het geluid van de soundbar hoort (en of je je niet aan het uiterlijk van de nieuwe stoort met de Kvadrat stof aan de bovenkant ipv voorkant)?
Uiterlijk soundbar, vind het vorige model mooier. Was toen rustiger qua aanzicht. Het kunststof materiaal aan voorzijde kan sneller een zichtbaarder deukje krijgen, wat nu meer opvalt omdat dit de zicht zijde is en nog meer opvalt als er rondom lampen staan (schaduw). Bij het plaatsen van tv viel mij dit op, verder niet meer.

Geluid van de audio viel mij niet op dat ik wat mistte maar heb ook nog niet echt een actiefilm aangehad . Meer de apps van youtube music en Ziggo tv.

Wij kunnen weer de tv met alle functies gebruiken, iets wat hiervoor echt frustrerend was. Ik kijk daarom mogelijk nog wat door een roze bril :)

Edit:

Geluid en met name bass vind ik beter klinken dan voorheen. Had een oude losse sub erbij staan voor films maar denk dat die nu minder gebruikt gaat worden. Wel jammer dat je bass niet echt kunt inregelen, of ik moet wat over t hoofd zien.

Overigens is de "OK" knop op afstandsbediening ook fijner in bediening dan vorig model. Voelt nu net beter aan waardoor wij niet meer de verkeerde keuze maken.

[Voor 18% gewijzigd door patathome op 24-12-2021 13:11]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee