Router voor glasvezel naast TP-Link Deco M9 Plus - 3-pack

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodewijkG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
Beste Tweakers,

Ik krijg 30 juli glasvezel via onze buurt cooperatie aangesloten, een soort glasvezel netwerk in eigen beheer. Ik maak nu gebruik van Ziggo met daarbij het TP-Link Deco M9 Plus - 3-pack voor wifi. Nu moet ik mij Ziggo router inleveren en heb geen idee wat voor een router ik zou moeten kopen...

Heeft iemand van jullie daar welliicht een passend advies over?

Bvd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Glasvezel in eigen beheer, hoe moeten we dat zien?
Komt er glasvezel binnen in de woning? (FttH)
Geen providerkeuze?
Of is het een zakelijk abonnement welke onderling versneden wordt?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
LodewijkG schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:22:
Beste Tweakers,

Ik krijg 30 juli glasvezel via onze buurt cooperatie aangesloten, een soort glasvezel netwerk in eigen beheer. Ik maak nu gebruik van Ziggo met daarbij het TP-Link Deco M9 Plus - 3-pack voor wifi. Nu moet ik mij Ziggo router inleveren en heb geen idee wat voor een router ik zou moeten kopen...

Heeft iemand van jullie daar welliicht een passend advies over?

Bvd!
De Deco kan gewoon als router functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodewijkG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
We hebben vanuit ons dorp het netwerk via https://www.midden-brabantglas.nl/ als coöperatie aangelegd. Echter heb ik nu in mijn meterkast een Ziggo router met 4 poorten. Vooralsnog is het plan om naar netrebel over te stapen als provider, dan zouden we de Ziggo router moeten inleveren.

Als ik het goed begrijp kan ik de glasvezel kabel nu doorverbinden in mijn hoofd deco, en dan met bijvoorbeeld een linksys switch (zie onderstaand)? Ik heb namelijk nog 4 kabels in mijn meterkast die ik graag zou verbinden.

Bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/p...utm_campaign=notspecified

Wederom bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
als je van je nieuwe provider weer een router /modem krijgt kun je daar toch weer je Deco's op aansluiten?

Ik zie het probleem niet helemaal.

Edit: op de site van midden-brabantglas staat ook uit welke providers je straks kunt kiezen. Die leveren allemaal een eigen modem.

[ Voor 31% gewijzigd door Mesmer_ op 15-07-2021 20:24 ]