Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Lenovo Yoga Slim 7 (14 inch, AMD Ryzen 5600h) en zie dat 2 usb-c aansluitingen heeft. USB-C 3.2 gen 2 met data delivery, power delivery 3.0, and displayport 1.4.
Nu wil ik graag een bijpassende dock aanschaffen die zowel mijn laptop kan opladen maar ook eveneens in de toekomst een scherm kan aansluiten via hdmi.
Overigens is de voeding een 95 watt

USB-C Dock met power delivery
Dock met bovenstaande functionaliteit. Uiteraard moet hij wel in staat zijn om alles te kunnen voeden.

Wat is je budget?
Ongeveer tot 150 euro, maar goedkoper mag altijd.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet echt merk gebonden, maar, beetje merk wat goed bekend staat is altijd fijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn laptop zal voornamelijk op een bureau staan met daaraan vaste apparaten gekoppeld, mocht ik dan eens op locatie moeten werken dan hoef ik maar 1 kabel los te maken.

Helaas wordt ik alleen gek van alle termen, van USB 3 Gen 1, Gen 2, en sommige hebben dan weer (of juist niet) Power Delivery. Sowieso is bekend dat AMD geen Thunderbolt ondersteunt, dat zou het ook eens lastig kunnen maken.

Zelf had ik al 2 dock modellen gevonden, maar, ik vraag me dus af hoe dit in zijn werk gaat:

Ik plug de dock met bijbehorende kabel in mijn laptop, en de lader van de laptop gaat weer in de USB-C power delivery in? Of ... is dat een verkeerde denkwijze?

Link naar eerste Dock https://www.megekko.nl/pr...ower-Delivery-100-W?s_o=1

Link naar 2e Dock https://www.amazon.nl/dp/...N=B07YLY3634&linkCode=asn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ik plug de dock met bijbehorende kabel in mijn laptop, en de lader van de laptop gaat weer in de USB-C power delivery in van de dock.

Ja, beide zijn goed, mits je de juiste poort op je laptop gebruikt, deze dus;
- USB-C 3.2 gen 2 met data delivery, power delivery 3.0, and displayport 1.4.

[ Voor 3% gewijzigd door keur0000 op 14-07-2021 16:23 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
keur0000 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:23:
Ik plug de dock met bijbehorende kabel in mijn laptop, en de lader van de laptop gaat weer in de USB-C power delivery in van de dock.

Ja, beide zijn goed, mits je de juiste poort op je laptop gebruikt, deze dus;
- USB-C 3.2 gen 2 met data delivery, power delivery 3.0, and displayport 1.4.
Oké tof, dan maar eens goed zoeken welke van de 2 onderling weer het beste zijn.

Denk dat namelijk verreweg de meeste op basis van TB 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
brtkpr schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Oké tof, dan maar eens goed zoeken welke van de 2 onderling weer het beste zijn.

Denk dat namelijk verreweg de meeste op basis van TB 3 zijn.
Veel docks doen geen 4K @ 60Hz, hou daar rekening mee. Bij 1 van de docks die je linkte zag ik direct terug dat die maximaal 30Hz doet op 4K, dat wil je echt niet.

Ik heb recent een Anker PowerExpand 8-in-1 gekocht voor €60, doet 4K 60Hz en max 100W laden en voldoende aansluitingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Wekko306 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:48:
[...]

Veel docks doen geen 4K @ 60Hz, hou daar rekening mee. Bij 1 van de docks die je linkte zag ik direct terug dat die maximaal 30Hz doet op 4K, dat wil je echt niet.

Ik heb recent een Anker PowerExpand 8-in-1 gekocht voor €60, doet 4K 60Hz en max 100W laden en voldoende aansluitingen voor mij.
Oh, 4k bij 60hz en dan 8-1 voor 60 euro is niet heel duur, kwalitatief ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
brtkpr schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Oh, 4k bij 60hz en dan 8-1 voor 60 euro is niet heel duur, kwalitatief ook goed?
So far so good, voelt absoluut degelijk aan en andere producten die ik heb van Anker zijn ook allemaal prima dus heb wel vertrouwen in het merk.
Het enige kleine nadeel wat ik zelf heb ondervonden is dat de USB C kabel die je op je laptop aansluit vast zit aan het dock en vrij kort is, dus je moet je dock vrij dicht op je laptop hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Wekko306 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:20:
[...]

So far so good, voelt absoluut degelijk aan en andere producten die ik heb van Anker zijn ook allemaal prima dus heb wel vertrouwen in het merk.
Het enige kleine nadeel wat ik zelf heb ondervonden is dat de USB C kabel die je op je laptop aansluit vast zit aan het dock en vrij kort is, dus je moet je dock vrij dicht op je laptop hebben liggen.
Hmm, interessant, dacht die bestel ik wel even. Helaas overal niet meer leverbaar :(

Amazon had hem op voorraad, ben benieuwd :P

De dock was gearriveerd maar had issues met opladen van de laptop. Je zag het oplaad tekentje steeds heen- en weer gaan. Helaas ook met andere kabel.
Dock maar teruggestuurd en op MP een WD19 van Dell gekocht met 180watt lader. Dat gaat perfect!

[ Voor 21% gewijzigd door brtkpr op 18-07-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:50
brtkpr schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:43:
[...]
Dock maar teruggestuurd en op MP een WD19 van Dell gekocht met 180watt lader. Dat gaat perfect!
Ik weet dat het inmiddels al even terug is, maar heb je de WD19 direct werkend gekregen in combinatie met de Yoga @brtkpr ? Ik heb zelf een WD19TB staan, maar daarop krijg ik geen beeld en netwerk in combi met een Yogo Slim 7 pro (14ach5). Enkel de standaard usb hub functionaliteiten lijken te werken. Ondanks dat deze volgens de beschrijvingen terug zou moeten kunnen vallen op USB-C als Thunderbolt niet mogelijk is. :|
Ook bij een andere HP dock liep ik tegen dezelfde limitaties op.
Pagina: 1