Nieuwe buren zijn met drilboor bezig. Klinkt als een drilboor in mijn eigen woning. Stem verheffen wanneer ik met iemand praat. En bij bellen hoort de ander kant mij nauwelijks. Las over noise-cancelling koptelefoon. Werkt dit afdoende? Zo ja, heeft iemand een tip voor een goede (betaalbare)? Of andere oplossingen welkom.
Constant, elke dag ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tijdelijk even op de zaak werken

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nee, dat gaat je echt niet helpen. Zeker niet omdat anderen die boor ook gewoon horen.
Denk dat je even pech hebt en dit zijn de geneugten van thuiswerken op dit moment.
Denk dat je even pech hebt en dit zijn de geneugten van thuiswerken op dit moment.
Al kennisgemaakt met de buren? En tussendoor vragen hoelang ze bezig zullen zijn zodat je hier rekening mee kan houden?
Noise canceling headset werkt prima om omgevingsgeluid te dempen kan ik uit ervaring vertellen. Heb een Sony WH-1000XM2 (wat ouder dus, de XM4 is er inmiddels al). Aanrader.
Dit zal vast iets kortdurende zijn, dus je kan ook overwegen het maar even te accepteren voor de time being.
Dit zal vast iets kortdurende zijn, dus je kan ook overwegen het maar even te accepteren voor de time being.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb Sony WH-1000XM3, zit fantastische geluidsonderdrukking op maar met spontaan en hard geluid zoals een boorhamer werkt dat echt niet beter dan gewoon überhaupt ene goede hoofdtelefoon.
Geluidsonderdrukking is bijvoorbeeld meer voor 't motorgeluid als je bijvoorbeeld op een vliegtuig zit. Geroezemoes en spoorgeluid in een trein. Dat soort dingen.
Spontaan kabaal komt er gewoon doorheen, dus daarvoor moet je dat niet kopen, dat gaat teleurstelling geven.
Geluidsonderdrukking is bijvoorbeeld meer voor 't motorgeluid als je bijvoorbeeld op een vliegtuig zit. Geroezemoes en spoorgeluid in een trein. Dat soort dingen.
Spontaan kabaal komt er gewoon doorheen, dus daarvoor moet je dat niet kopen, dat gaat teleurstelling geven.
[ Voor 42% gewijzigd door Polderviking op 14-07-2021 16:07 ]
Het ligt een beetje aan het volume. Als je zelf een muziekje opzet en ANC aan, dan zul je het waarschijnlijk een stuk minder last van hebben, maar onhoorbaar wordt het niet. Ook zal bellen niet beter gaan, die noise cancelling heeft geen invloed op wat de microfoon oppikt.
Als je dat wilt verbeteren moet je misschien naar piloten headsets kijken. Die pikken veel minder omgevingsgeluid op, en hebben bovendien ook een veel hogere passieve demping. Maar goed of je 1000 euro uit wilt geven om een telefoongesprek te voeren... pfft ik zou ff naar buiten lopen of zo.
Als je dat wilt verbeteren moet je misschien naar piloten headsets kijken. Die pikken veel minder omgevingsgeluid op, en hebben bovendien ook een veel hogere passieve demping. Maar goed of je 1000 euro uit wilt geven om een telefoongesprek te voeren... pfft ik zou ff naar buiten lopen of zo.
[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 14-07-2021 16:09 ]
Raar dat de buren dat zelf niet vooraf hebben gemeldt. Lijkt mij wel zo logisch om even bij de buren aan te kloppen om de melden dat je gaat verbouwen.Lelletje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:58:
Al kennisgemaakt met de buren? En tussendoor vragen hoelang ze bezig zullen zijn zodat je hier rekening mee kan houden?
Als zij dat niet hebben gedaan zou ik zelf met een vriendelijk gezicht langs gaan. Geef aan dat je thuis werkt en probeer er samen uit te komen. Het eerste contact zet vaak de toon voor de komende jaren dus gelijk met gestrekt been er in is contraproductief.
Die Sony headsets zijn inderdaad super.wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:01:
Noise canceling headset werkt prima om omgevingsgeluid te dempen kan ik uit ervaring vertellen. Heb een Sony WH-1000XM2 (wat ouder dus, de XM4 is er inmiddels al). Aanrader.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Soms vergeet je dat soort dingen ook gewoon, of je bent jong en je hebt het gewoon niet zo door dat anderen last van je hebben.Allard schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Raar dat de buren dat zelf niet vooraf hebben gemeldt. Lijkt mij wel zo logisch om even bij de buren aan te kloppen om de melden dat je gaat verbouwen.
Als zij dat niet hebben gedaan zou ik zelf met een vriendelijk gezicht langs gaan. Geef aan dat je thuis werkt en probeer er samen uit te komen. Het eerste contact zet vaak de toon voor de komende jaren dus gelijk met gestrekt been er in is contraproductief.
Maar als ze niet door kunnen overdag omdat je thuis werkt, zullen ze het savonds moeten doen.
En daar hebben andere buren weer last van.
Ook als je niet door kan tussen bepaalde tijden, moet je spullen wegleggen, en weer pakken waardoor het uiteindelijk veel langer duurt.
Maar in de startpost zie ik niet staan dat hij ruzie met de buren heeft vanwege de verbouwing.
Hij vraagt of noice cancelling werkt hiervoor, en dat antwoord is gewoon nee.
Dat werkt ook niet als je zelf aan het klussen bent. blijkbaar wel
Ik zou gewoon tijdelijk weer op de zaak gaan werken.
Of bij een collega / ouders.
[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 14-07-2021 16:18 ]
Noise cancelling werkt best goed tegen drilboren, mijn QC35 doet dat prima. Je hoort het boren praktisch niet meer, en zodra je muziek opzet helemaal niet meer. Maar vergeet het maar als je wil bellen met anderen, die horen namelijk wel gewoon het drilboorgeluid in plaats van jou.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb een Jabra headset van m'n werk, die microfoon pikt bij normaal omgevingsgeluid echt alleen mijn stem op, ook als er andere mensen in dezelfde ruimte in gesprek zijn. Alleen geen idee of 'ie ook een drilboor uit kan filterenmcDavid schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:07:
Ook zal bellen niet beter gaan, die noise cancelling heeft geen invloed op wat de microfoon oppikt.
WTF? Je registreert je op een techforum en nadat je topic over matrassen is gesloten, open je een topic over de drillboor van je buren.
On topic:
- relax en realiseer je dat 1) die drillboor maar tijdelijk is, 2) je in een gebied woont waar je buren hebt waar je soms last van hebt
- grow a pair en praat met je buren in plaats met wildvreemden op internet.

On topic:
- relax en realiseer je dat 1) die drillboor maar tijdelijk is, 2) je in een gebied woont waar je buren hebt waar je soms last van hebt
- grow a pair en praat met je buren in plaats met wildvreemden op internet.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Raar he dat nieuwe buren gaan klussen...Allard schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Raar dat de buren dat zelf niet vooraf hebben gemeldt. Lijkt mij wel zo logisch om even bij de buren aan te kloppen om de melden dat je gaat verbouwen.
Had ik nooit verwacht.
Maar praktisch, noise canceling headset, en een microfoon die goed tegen omgevingsgeluid kan, de meeste headsets zetten omgevings geluid best goed door, iets wat jij niet wit.
Ik heb een Jabra, erg goed beestje..
[ Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 14-07-2021 18:16 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Sorry, maar net als je vorige ticket ontbeert het hier aan enige inzet en ook informatie.
Topic gaat daarom ook dicht.
Topic gaat daarom ook dicht.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.