Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHAT!?
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo mede-tweakers,

Ik ben mijn cv aan het updaten en ben gestuit op het cv format wat Harvard zou aanraden.

Deze heb ik rondgestuurd voor feedback en krijg erg veel reacties dat het rommelig oogt, onduidelijk, saai en volgens mijn familie, een verwerpelijk cv is.

Wat is jullie mening op het Harvard cv format? Is dit te Amerikaans en werkt dat niet in Europa? Is er een beter format?

Bedankt.

Link naar het format.

https://ocs.fas.harvard.edu/resumes-cvs-cover-letters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik neem zelf mensen aan en 80% van de CV's die binnenkomen zijn precies zo.

De rest zijn vaak templates met kleurtjes en icoontjes.

Ikzelf vind het prima, leest lekker snel, niet teveel lappen text en je kan precies vinden wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctas
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-12-2022
Eens met @Megamind.
Ook hier 80% standaard CV's en naargelang je sector (dus niet zo'n format voor de creatieve sector) werkt dat prima.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat zelfs uit naar 1 A4 met highlights, het liefste SMART geformuleerd, want de rest moet je toch uit een sollicitatiegesprek of motivatiebrief halen.

Bijvoorbeeld:
Bedrijf X: hier heb ik X geimplementeerd met methode Y waardoor bedrijf Z een X% medewerkertevredenheid heeft behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHAT!?
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08-2022
@ctas Ik heb direct mijn cv op de plekken waar het nodig was aangepast rekening houdende met SMART. Goede tip!

@Megamind Kan ik daaruit stellen dat er wel iets aan verdere opmaak gedaan kan worden om er nog iets beter uit te springen? Zolang het niet afleidt van de informatie en leesbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Tja ik weet het niet, persoonlijk kijk ik snel door een CV of je bent wat we zoeken, daarna ga ik pas echt lezen. Of het nou lekker eruit springt of gewoon een nette Harvard format is, dat maakt mij niet uit. Het gaat er mij om dat wat er staat goed overkomt, het een nette layout heeft en geen nutteloze dingen erop staan (bv Macromedia flash of dat je kan streetdancen).

Als er 250 CV's binnenkomen dan wil ik niet zoeken naar informatie.

Maarja dit is persoonlijk, ik ben ook een developer en geen HR.

[ Voor 19% gewijzigd door Megamind op 14-07-2021 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:53
Persoonlijk ben ik nu ook aan het solliciteren en doe ook sollicitatie gesprekken met nieuwe kandidaten in mijn huidige functie.

Ik vind deze opzet zeer saai en niet prikkelend.

Zelf heb ik via het bedrijf cv trainingen gehad en template's maar voor mij de belangrijkste zaken:

- Foto.
- Template met kleur.
- Introductie van jezelf in een aantal zinnen.
- CV activiteiten met je eigen zaken die je hebt bereikt.
- Trainingen, cursussen, competenties.

Tot nu toe heb ik geen afwijzingen gehad (op meer dan 15 sollicitaties), vind iedereen het een indrukkend profiel en willen ze allemaal praten (zelfs als het niet de functie is die ze aanbieden).

Grootste verschil met een aantal jaren terug is geen motivatiebrief meer waardoor je lekker snel kan solliciteren. Erg prettig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ben ik heel naief als ik denk dat in de huidige markt het format van een CV echt nul invloed heeft op je baankansen? Natuurlijk heb je een aan een paar basis-eisen te voldoen (geen schrijffouten, vooral nadruk leggen op relevante werkervaring, etc), maar verder...? Voor heel veel vakgebieden is er vziw een tekort aan werknemers, nietwaar? En als je moet concurreren voor die ene speciale functie, maakt de opmaak van je CV dan echt het verschil of is het misschien stiekem toch meer de inhoud?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Mijn mening, ik vind het ook rommelig. Dan heb ik beter wat meer ruimte er tussenin. Iets a la linkedin style met een beetje opmaak.
Of geen infographic ofzo te worden natuurlijk, maar plain text oogt klassiek en rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Zenix

BOE!

Mijn cv (geen CV) is vergelijkbaar. Alleen staan de titels in een gekleurd vak (banner style) Dat geeft al gelijk een ander gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Da's echt een doodsaai formaat, ik pak het meestal aan zoals @wm1234 het beschrijft, en houd het in één pagina A4. Ik heb daarvoor een Hugo (Markdown) template aangepast zoals ik het graag wil, werkt verder prima.

De rest komt wel aan bod als ze me spreken willen. Ik vind dat de CV moet prikkelen om in gesprek te komen, het is geen doopceel. Werkgevers (of toekomstige collega's) die dat wel verwachten hebben waarschijnlijk niet zo'n goede aan mij, dus wat dat betreft werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Qwerty-273

Meukposter

naitsoezn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:44:
Ben ik heel naief als ik denk dat in de huidige markt het format van een CV echt nul invloed heeft op je baankansen?
Het ligt compleet aan de eerste persoon die door de cv's moet gaan. Zoals ook hier genoemd wordt kijkt iedereen er net anders aan. Degene die de eerste filtering doet, dat gebeurt vaak wel met een persoonlijke voorkeur. Daarna zal men vaak pas dieper naar de inhoud kijken. Wat bij de ene wel werkt, zal bij de andere linea directa aan de kant geschoven worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Het ligt eraan waar je voor solliciteert natuurlijk maar in mijn geval het hogere segment. Je moet nog steeds 3 ronde's door in het algemeen met verschillende constructies van presentaties, testvragen (inhoudelijk), assessments met pyschologen etc.

Als je Java ontwikkelaar bent bijvoorbeeld, zullen ze veel minder moeilijk doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Qwerty-273 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Het ligt compleet aan de eerste persoon die door de cv's moet gaan. Zoals ook hier genoemd wordt kijkt iedereen er net anders aan. Degene die de eerste filtering doet, dat gebeurt vaak wel met een persoonlijke voorkeur. Daarna zal men vaak pas dieper naar de inhoud kijken. Wat bij de ene wel werkt, zal bij de andere linea directa aan de kant geschoven worden.
Ik denk dat je de gemiddelde 'HR-miep' daarmee een beetje onderschat ;)

Maar he: Leef je uit :) Uiteindelijk zegt het misschien ook wel iets over je persoontje. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er (bepaalde takken uitgezonderd uiteraard) bijzonder veel werknemers momenteel hun huidige baan niet gehad zouden hebben als ze een ander format voor hun CV gebruikt zouden hebben :) . Die opleiding(en), ervaring, manier van overkomen IRL, prestaties, etc. zullen een stuk belangrijker zijn. Hoog segment of laag segment.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 14-07-2021 17:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ik vind het een fijn formaat en de meeste CV-parsers gaan er ook goed mee om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Eerlijk?

Ik vind het saai én rommelig. Best knap om dat te bereiken.

Het liefste lees ik gewoon een opsomming van

jaartal-jaartal
bedrijf - plek
functie
kort stukje tekst over wat je hier bereikt hebt

Zoals het in dat Harvard voorbeeld staat met links uitgelijnd, andere tekst rechts uitgelijnd, lappen tekst over de hele pagina heen: verschrikkelijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
Ligt aan de functie waar je op solliciteert, en vooral hoeveel concurrentie je daarvoor hebt.

In de IT bijvoorbeeld wordt je ziezo toch wel uitgenodigd voor een gesprek als de inhoud een beetje aansluit, opmaak van je CV maakt dan echt geen ruk uit.

Als het een functie is waar voor ze 100 sollicitanten hebben en er maar 10 uitnodigen op gesprek, dan moet je wel wat beter gaan nadenken over de layout.

Persoonlijk vindt ik dat er in dit formaat wat slecht gebruik wordt gemaakt van 'empty space' waardoor het er wat onoverzichtelijk en rommelig uitziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Morty op 14-07-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:01
Ik spreek regelmatig sollicitanten en ook ik vind (maar dat is een mening) het 'Harvard sjabloon' niet heel prettig. Het is onoverzichtelijk, de opmaak maakt het niet prettig leesbaar. Maar goed, de ogen van een potentiële werkgever zien wél 'HARVARD UNIVERSITY' in kapitalen bovenaan het CV en mogelijk compenseert dat veel... ;)

Ik zou zélf een 'beter' vormgegeven CV sjabloon gebruiken. Kleuren en foto's maken mij niet zoveel uit. Taalvauten zorgen er wél voor dat een CV op de afwijsstapel terechtkomt. (In ieder geval voor een functie op HBO of WO niveau).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

wm1234 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:43:
Persoonlijk ben ik nu ook aan het solliciteren en doe ook sollicitatie gesprekken met nieuwe kandidaten in mijn huidige functie.

Ik vind deze opzet zeer saai en niet prikkelend.

Zelf heb ik via het bedrijf cv trainingen gehad en template's maar voor mij de belangrijkste zaken:

- Foto.
- Template met kleur.
- Introductie van jezelf in een aantal zinnen.
- CV activiteiten met je eigen zaken die je hebt bereikt.
- Trainingen, cursussen, competenties.

Tot nu toe heb ik geen afwijzingen gehad (op meer dan 15 sollicitaties), vind iedereen het een indrukkend profiel en willen ze allemaal praten (zelfs als het niet de functie is die ze aanbieden).

Grootste verschil met een aantal jaren terug is geen motivatiebrief meer waardoor je lekker snel kan solliciteren. Erg prettig.
Kleur hoeft van mij niet maar je opsomming is wel prima inderdaad waar je in je introductie ook een link kan maken naar de functie en dat is dan helemaal een plus.

Foto is voor mij een twijfelgevalletje, ik zie het wel vaak, maar leidt vaak vaak wel tot bias (ik weet gewoon even geen Nederlands woord).

Het is voor mij geen dealbreker als het ontbreekt en in de huidige tijdsgeest ook wellicht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

naitsoezn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:31:
Die opleiding(en), ervaring, manier van overkomen IRL, prestaties, etc. zullen een stuk belangrijker zijn. Hoog segment of laag segment.
Dat zijn inderdaad belangrijker factoren om daadwerkelijk de baan te krijgen. Dat heb je inderdaad niet te danken aan een "flitsende" cv.
Maar als je door een eerste filter (want we hebben wel 100 inzendingen voor 1 functie) al afvalt vanwege x, dan kom je nooit toe aan de verschillende gesprekken en mogelijkheden om jouw geschiedenis toe te lichten.

(Als je ooit bij een EU of internationaal instituut wilt gaan werken, dan maakt de opmaak van jouw CV niet uit. Je mag het lekker in hun eigen template aanleveren. Dan kan men universeel kijken naar de inhoud en kan je niet met een pakkende cv beter overkomen. Het is echter voor de kandidaat natuurlijk een berg meer werk dan blind jouw cv richting tal van vacatures te sturen.)

Een ander voorbeeld uit de praktijk, waarbij men wilt voorkomen dat er een eerste selectie op uiterlijk wordt gemaakt, is dat er in de vacature tekst gesteld wordt dat de cv geen foto mag bevatten. En de eerste selectie is puur en alleen op afkeuren van alle ingestuurde cv's die wel een foto bevatten. Je zal verbaasd zijn hoe groot percentage dan al afvalt (want die hebben niet alles gelezen vs waren te lui om de cv aan te passen voor het insturen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

WHAT!? schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:33:
Hallo mede-tweakers,

Ik ben mijn cv aan het updaten en ben gestuit op het cv format wat Harvard zou aanraden.
Het is Harvard. Een hele prestigieuze topuniversiteit in een land waar zulke universiteiten in hoog aanzien staan (omdat veel andere universiteiten in dat land de titel universiteit niet verdienen). Als afgestudeerde van Harvard stel je echt wat voor en wordt er min of meer verwacht dat jouw carriere in de directiekamer (of hoger) eindigt.

Wiki zegt dit erover:
Harvard's alumni include eight U.S. presidents, 188 living billionaires, 79 Nobel laureates, 7 Fields Medal winners, 9 Turing Award laureates, 369 Rhodes Scholars, 252 Marshall Scholars, and 13 Mitchell Scholars. Harvard students and alumni have also won 10 Academy Awards, 48 Pulitzer Prizes, and 108 Olympic medals (including 46 gold medals), and they have founded many notable companies worldwide.
Dus verwacht van een Harvard CV vooral dat het respectabel en traditioneel oogt, tot aan het font aan toe, en verwacht niet teveel innovatie. Dat past gewoon niet bij dat instituut.

Jouw CV mag in Nederland gerust wat moderner maar vooral toegespitst op de functie. Als je solliciteert naar een baan waar je creatief moet zijn dan wil je dat ook aan het CV zien. Maar het CV van een developer of een accountant mag een stuk klassieker zijn. Die worden nu eenmaal op andere zaken beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:08
Mijn god dit is enorm rommelig qua lay-out. Ik zie graag CV's met;

Functie | Bedrijf
m/j - m/j

Beschrijving in STARR (Situatie, Taak, Actie, Resultaat, Reflectie)

Daarnaast ook kleur en lettertype helpt mee. De harvard templates heb ik vaker gezien en zie ik vaak ook ter zijde worden gelegd als een misschientje, vaak door de leesbaarheid!

Amerikaanse vriend merkt ook dat hij met een Europees Format in de VS tegenwoordig sneller wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJcgk5MuCISKAXL41pfXGDrgWAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PEFFvwy5S3QCZKDXQ87mP12t.png?f=fotoalbum_large

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Paganstars schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:

Amerikaanse vriend merkt ook dat hij met een Europees Format in de VS tegenwoordig sneller wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Extra gratis tip: zeker als je een native speaker bent zou ik er gewoon English: native speaker van maken, je mag aannemen dat iemand z'n moedertaal lezen/schrijven/spreken kan. Sowieso hadden daar gerunds moeten staan, en niet de infinitief, wat dan weer vraagtekens oproept over hoe goed de kennis van de eigen taal dan wel niet is.

Da's ook wel een ding op een CV: verplaats je in de tegenpartij en geef de informatie die nodig is. Niet meer, niet minder, en alles wat vraagtekens oproept vergroot de twijfel bij de potentiële werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:08
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Extra gratis tip: zeker als je een native speaker bent zou ik er gewoon English: native speaker van maken, je mag aannemen dat iemand z'n moedertaal lezen/schrijven/spreken kan. Sowieso hadden daar gerunds moeten staan, en niet de infinitief, wat dan weer vraagtekens oproept over hoe goed de kennis van de eigen taal dan wel niet is.

Da's ook wel een ding op een CV: verplaats je in de tegenpartij en geef de informatie die nodig is. Niet meer, niet minder, en alles wat vraagtekens oproept vergroot de twijfel bij de potentiële werkgever.
Was mij niet eens op gevallen :') Ach het ging iig om het voorbeeld

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Een foto zou ik niet doen persoonlijk. Mijn partner met een buitenlandse naam doet het dan weer wel om te laten zien dat ze geen buitenlander is (treurig maar het is nodig).

Template vind ik verder vrij saai maar dat is ook een kwestie van smaak. Negen van de tien keer check ik ff de linkedin of het een beetje matcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:37

g0tanks

Moderator CSA
Mijn laatste CV is in stijl van Stanford en qua saaiheid vergelijkbaar met die van Harvard. Volgens mij is de consensus voor de wat meer prestigieuze universiteiten en bedrijven in Amerika dat het CV niet de plek is voor creativiteit. Men is op zoek naar future business leaders, niet graphics designers. Het gaat erom dat jij duidelijk en kort kunt beschrijven wat je achievements, skills, extracurriculars, etc. zijn. Een foto daarbij is trouwens not done.

Dat gezegd hebbende is mijn mening dat in Nederland een wat creatiever CV prima is.
WHAT!? schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:33:
Deze heb ik rondgestuurd voor feedback en krijg erg veel reacties dat het rommelig oogt, onduidelijk, saai en volgens mijn familie, een verwerpelijk cv is.
Dat hangt ook af van hoe je het format hebt toegepast. Heb je al geprobeerd zinnen korter te maken, regelafstanden te vergroten, bullet points te verminderen, etc. om het rustiger te laten ogen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Amerikaanse/Harvard format is bijzonder saai én wordt vaak gebruikt. Als je dan 20 CV's ontvangt, dan zijn het allemaal clones van elkaar. imo kan je dan beter een opvallend format gebruiken. Zelf gebruik ik een visuele one-pager met weinig tekst en veel icoontjes e.d. Ik zou zeker zeggen dat dit me geholpen heeft in sollicitaties. Er werd ook altijd positief over gesproken in de gesprekken.

Vroeger CV gemaakt met Enhancv (https://enhancv.com/resume-examples). Later moest ik hiervoor betalen en dat wilde ik niet, dus toen heb ik de stijl overgenomen in powerpoint.
Dit vind ik dan ook weer niks. Veel te lang. Ik zou max 1-2 pagina's doen. Als werkgever/recruiter word je niet blij als je een stapel CV's ontvangt en ze dan ook nog eens 3+ pagina's zijn per stuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Longcat op 15-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:03
Paganstars schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:
Mijn god dit is enorm rommelig qua lay-out. Ik zie graag CV's met;

Functie | Bedrijf
m/j - m/j

Beschrijving in STARR (Situatie, Taak, Actie, Resultaat, Reflectie)

Daarnaast ook kleur en lettertype helpt mee. De harvard templates heb ik vaker gezien en zie ik vaak ook ter zijde worden gelegd als een misschientje, vaak door de leesbaarheid!

[Afbeelding]
Het voorbeeld is mij te lang, 2 pagina's is echt de max naar mijn mening wil je het doel van een cv niet voorbij schieten. De lap tekst over je carrière als je dat verhalend wil delen doe je maar in je motivatiebrief. Je ziet ook hier dat Competences en Roles op zowel de eerste pagina en de laatste pagina terugkomen.

Los van de eerste bijna coverpage, vind ik de opmaak wel prettig. Ik geef de voorkeur dan ook aan net iets meer opmaak dan het eerder aangehaalde Harvard voorbeeld, maar houd het subtiel. Geeft mij toch een indruk dat er een seconde langer aandacht is besteed aan de vormgeving en dat het los van de inhoud niet exact hetzelfde is als een ander cv op de stapel. Ja het gaat om de inhoud, het mag er absoluut niet van afleiden en eigenlijk zelfs niet eens bewust opvallen, maar onbewust steekt het dan toch net iets af.

Verder heb ik een hekel aan competences. Uit een cv wil ik feiten halen en neem ik de framing in de toelichting van die feiten voor lief, maar competences kan ik op basis van papier echt helemaal niets mee. Daar maak ik wel een inschatting van op basis van de rest van je cv. Het voorgekauwde lijstje is te standaard en zo niet, dan heb je wel een mening over het missen van de standaard competences.

Misschien dat HR er prat op gaat, maar als ik iemand zoek in mijn eigen team heeft het echt geen waarde en denk ik dat het mij zelfs een negatieve smaak, soort van irritatie, mee geeft. Uiteraard gaat het om de inhoud en kan ik daar wel overheen, maar het voegt voor mij in ieder geval niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik gebruik zelf Europass voor het maken van mijn CV. Het is vooral handig als je voor het eerst begint met het schrijven van je CV, omdat het je stap voor stap door het proces leidt.Je krijgt kunt namelijk kiezen uit modules (rijbewijs, skills, etc). Als je iets flexibeler wilt zijn kun je beter je CV in Word maken. Voor mij werkt dit echter goed voor mij omdat het mij houvast geeft en niet teveel hoeft na te denken over wat je moet toevoegen.

Het eindproduct kun je nog aanpassen, maar is niet super sexy. Als je klaar bent, kun je alle data exporteren naar je CV in PDF. Als je later je CV weer wilt updaten, kun je de PDF weer importeren en je CV via de website aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb bij mijn laatste keer solliciteren ook eerst net als @oohh Europass geprobeerd, maar ik vond het resultaat daarvan 10x niks dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Ik heb enorm veel tijd gestoken in het vergelijken van verschillende veelgebruikte formats (zoals die van Harvard en Stanford, maar ook de eigen templates die op veel websites van recruiters e.d. te vinden zijn) en uitzoeken wat nou echt relevant is.

Uiteindelijk ben ik op een eigen template gekomen, waarin ik bovenaan mijn gegevens heb, een sidebar met relevante kennens en kunnens, en rechts mijn (werk)ervaring.

Uiteindelijk is het heel erg subjectief. Mijn CV werd door alle recruiters en managers die ik gesproken heb super ontvangen, ik heb meerdere complimenten gekregen over hoe netjes en overzichtelijk het eruit zag. Maar iemand die ik mijn template heb aangeboden heeft een aantal aanpassingen gedaan en heeft zich daarna door iemand anders laten vertellen dat het helemaal niks was.

Ook zie je in het buitenland veel dat van die 'CV gurus' aanraden om onzin als skills balkes/percentages/niveaus toe te voegen, terwijl dat juist dingen zijn die je kosten wat het kost wil vermijden omdat ze alleen highlighten waar je slecht in bent.

Hou het onder maximaal 2 A4tjes zodat je het dubbelzijdig uit kan printen, zorg ervoor dat in één oogopslag zichtbaar is wat je niveau is, en bij je ervaring kun je dan meer de diepte in gaan. Geen overbodige tekst, gewoon een kleine alinea over wie je bent, een lijstje van wat je kan, en een lijstje van wat je gedaan hebt is in de meeste gevallen meer dan genoeg.

Maar het is ook erg afhankelijk van in welke sector je werkzaam bent/gaat, welke functie, en hoe veel ervaring je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Oon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:46:
Ook zie je in het buitenland veel dat van die 'CV gurus' aanraden om onzin als skills balkes/percentages/niveaus toe te voegen, terwijl dat juist dingen zijn die je kosten wat het kost wil vermijden omdat ze alleen highlighten waar je slecht in bent.
Ik heb op mijn CV 'Strengths' staan, wat een beetje op hetzelfde neerkomt. Geen percentages of wat dan ook, gewoon wat mijn (relevante) sterke punten zijn, met 1 zinnetje toelichting voor elk.
Dit vind ik juist heel zinnig, omdat je hiermee aangeeft waarom je een goede match bent voor de functie.

[ Voor 8% gewijzigd door Longcat op 15-07-2021 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Longcat schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb op mijn CV 'Strengths' staan, wat een beetje op hetzelfde neerkomt. Geen percentages of wat dan ook, gewoon wat mijn (relevante) sterke punten zijn, met 1 zinnetje toelichting voor elk.
Dit vind ik juist heel zinnig, omdat je hiermee aangeeft waarom je een goede match bent voor de functie.
Persoonlijk hecht ik nul waarde aan losse competenties op een CV. Iedereen kan namelijk roepen dat degene communicatief sterk of een teamspeler is. Ik heb liever dat iemand de ruimte gebruikt om concrete voorbeelden te geven van bijv. leiderschap onder een van zijn of haar functies.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:41:
Volgens mij is de consensus voor de wat meer prestigieuze universiteiten en bedrijven in Amerika dat het CV niet de plek is voor creativiteit. Men is op zoek naar future business leaders, niet graphics designers. Het gaat erom dat jij duidelijk en kort kunt beschrijven wat je achievements, skills, extracurriculars, etc. zijn.
Als ik zo'n cv zou krijgen, is dat (voor mij iig) een voorbode hoe iemand communiceert. Is het een doodsaai document, verwacht ik iemand in de categorie "powerpoints voorlezen". Ook voor future leaders is het belangrijk dat ze hun boodschap goed kunnen overbrengen en dat doe je niet met saaie lappen tekst. Het kost nauwelijks moeite om een beetje fatsoenlijke layout te maken, dat het overzichtelijk en gestructureerd oogt.

Mn eigen CV is drie pagina's, eentje met een kort verhaal over wie ik ben en hoe mn carriere is verlopen sinds school. Waar lagen mijn interesses, hoe gemotiveerd was ik om naast werk nog andere dingen te doen en dergelijke. Dan informatie over opleidingen, en als laatste voor welke bedrijven ik heb gewerkt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Widow schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Als ik zo'n cv zou krijgen, is dat (voor mij iig) een voorbode hoe iemand communiceert. Is het een doodsaai document, verwacht ik iemand in de categorie "powerpoints voorlezen". Ook voor future leaders is het belangrijk dat ze hun boodschap goed kunnen overbrengen en dat doe je niet met saaie lappen tekst. Het kost nauwelijks moeite om een beetje fatsoenlijke layout te maken, dat het overzichtelijk en gestructureerd oogt.
Volgens mij zijn 'saaie lappen' tekst niet inherent aan een Harvard-achtige CV, maar hebben veel mensen simpelweg moeite met het krachtig en bondig beschrijven van hun prestaties. Onderstaand CV vind ik persoonlijk heel overzichtelijk en gestructureerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTRnOfO2gPqCJMIJyOm582sJjp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Omcqfmqt1iImYzDJyoiDw9m1.png?f=user_large
Widow schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:10:
[...]
Mn eigen CV is drie pagina's, eentje met een kort verhaal over wie ik ben en hoe mn carriere is verlopen sinds school. Waar lagen mijn interesses, hoe gemotiveerd was ik om naast werk nog andere dingen te doen en dergelijke. Dan informatie over opleidingen, en als laatste voor welke bedrijven ik heb gewerkt.
Het verschilt per persoon, maar bij de meeste mensen denk ik toch dat een CV van drie pagina's getuigt van weinig prioriteringsvermogen en een gebrek aan respect voor de tijd van iemand die een CV moet doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Ik heb als developer ook cv's gelezen, en dan merk je dat ik anders naar een cv kijk dan een recruiter. Ik kan een langer cv best waarderen, want dat geeft mij een indicatie van veel/brede kennis. Maar ik snap ook best dat een recruiter het liefst alle keywords op 1 pagina gepropt wil zien als je 100 cv's moet doorwerken.

Zelf heb ik 30+ projecten gedaan over de jaren omdat ik in de prototyping hoek werk, elk met andere tech en ander domein, andere rol, en andere problemen. Als ik dat moet condenseren tot 1 pagina dan heb ik het gevoel dat ik geen recht doe aan mijn brede kennis.

Maar goed, ik zou ook niet solliciteren op een job waar je maar 1 ding goed hoeft te kunnen en alleen je trucje hoeft te doen. Niet mijn stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
boxlessness schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:28:
Ik heb als developer ook cv's gelezen, en dan merk je dat ik anders naar een cv kijk dan een recruiter. Ik kan een langer cv best waarderen, want dat geeft mij een indicatie van veel/brede kennis. Maar ik snap ook best dat een recruiter het liefst alle keywords op 1 pagina gepropt wil zien als je 100 cv's moet doorwerken.
Ik kan me zeker voorstellen dat er goede uitzonderingen zijn, zoals een developer met veel projecten of een academicus met veel publicaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik weet niet of ik dat goede voorbeelden vind, persoonlijk. Ben je pas na 30+ projecten overtuigd van iemands kennis en kunde? Was 29 te weinig geweest?

Of gaat het er om dat het er veel zijn? Want er gebeurt zoveel in [vakgebied]? Is alle 30 projecten opsommen dan de beste manier om je punt te maken?

Moet ook nog maar zo zijn dat brede kennis gezien wordt als een pré, maar dat is ff punt 2 natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

EMP

Krulloos!

Iedereen heeft het over het format, maar behalve de opmaak is de tekst zelf ook enorm belangrijk.

Vaak zal een CV doorgelezen worden met een 'doel', en is de lezer op zoek naar bepaalde informatie. Ongeacht hoe de CV is opgemaakt zal de persoon deze informatie proberen te vinden, en zoals eerder benoemd, voor vacatures die lastig in te vullen zijn zal elke CV goed gelezen worden, alleen voor vacatures waar honderden reacties op komen kan de vorm een grote(re) factor zijn naast de inhoud.

@WHAT!? is de feedback van je familie puur op de opmaak, of zou de tekst/structurering er ook nog mee te maken kunnen hebben? Want als dat zo is zou je de focus wat moeten verleggen.

Zelfs met een goed format kun je een crappy CV maken :+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:02
Is het niet compleet afhankelijk van je functie / functie waarop je solliciteert? In veel specialistische IT functies is een post-it al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Ik kan me zeker voorstellen dat er goede uitzonderingen zijn, zoals een developer met veel projecten of een academicus met veel publicaties.
Dat eerste idd... alle applicaties, tools, systemen waar je mee gewerkt heb moeten erop, omdat bedrijven vaak mensen zoeken die al ervaring hebben met de spullen die ze hebben staan, of willen gaan gebruiken :) de afgelopen 15 jaar ben ik bij vier bedrijven in dienst geweest, dat is makkelijk samen te vatten op een pagina als je die details weglaat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 16:14
WHAT!? schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:38:
@ctas Ik heb direct mijn cv op de plekken waar het nodig was aangepast rekening houdende met SMART. Goede tip!

@Megamind Kan ik daaruit stellen dat er wel iets aan verdere opmaak gedaan kan worden om er nog iets beter uit te springen? Zolang het niet afleidt van de informatie en leesbaarheid?
Ik vind het gebruik van tabellen juist fijn qua opmaak. Zonder borders en dan kan je makkelijk tekst uitlijnen, zoals bijvoorbeeld jaartallen. En voor projecten gebruiken wij maand-jaar tegenwoordig omdat bij alleen jaar de werkelijke duur van 1 tot 12 maanden kan variëren zonder dat je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:56:
Is het niet compleet afhankelijk van je functie / functie waarop je solliciteert? In veel specialistische IT functies is een post-it al genoeg.
Het is eigenlijk al afhankelijk van de situatie in welke vorm een CV iets toe gaat voegen en in welk format. Als je zelf pro-actief een partij gaat benaderen is het natuurlijk hartstikke relevant om er lekker veel op te gaan gooien. Zelf word ik echter altijd benaderd door de partij, omdat men weet dat ik expertise heb in de markt waar zij in opereren. In zo'n geval wil ik best de namen van mijn 4 werkgevers en titels van mijn LinkedIn lijstje omkatten naar een pdf en dat verreiken met wat termen uit vacatures voor de rollen die ik zelf heb gehad. Men weet wel wat mijn taken zijn als pre-sales en op basis van de bedrijven waar ik mee heb gewerkt kunnen ze ook wel inschatten dat termen als SaaS, deployment, CRM, ERP, CMS, marketing automation, analytics, customer experience, ... (etc) mij niet onbekend zullen zijn.

Als ze daar wel aan twijfelen dan zou ik niet eens weten waarom ze met mij in gesprek zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 15-07-2021 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
bernard038 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:18:
Ik spreek regelmatig sollicitanten en ook ik vind (maar dat is een mening) het 'Harvard sjabloon' niet heel prettig. Het is onoverzichtelijk, de opmaak maakt het niet prettig leesbaar. Maar goed, de ogen van een potentiële werkgever zien wél 'HARVARD UNIVERSITY' in kapitalen bovenaan het CV en mogelijk compenseert dat veel... ;)
Het lijkt me nogal onverstandig dat boven aan je CV te zetten als je niet aan Harvard gestudeerd hebt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:24:
Het verschilt per persoon, maar bij de meeste mensen denk ik toch dat een CV van drie pagina's getuigt van weinig prioriteringsvermogen en een gebrek aan respect voor de tijd van iemand die een CV moet doorlezen.
Een Nederlandse CV en een Amerikaanse Resume (CV samenvatting) zijn compleet andere dingen. Ik ga 20 jaar ervaring niet samenvatten in 2 kantjes A4 en dat is in Nederland ook helemaal niet nodig.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
de trend van de afgelopen jaren wat ik gemerkt heb is "less = more"

Ik heb mijn cv bij de laatste solicitaties flink uit zitten dunnen. Met name de nuttelose zaken er tussen weg halen! ervaringen zoveel mogelijk terug dringen tot overzichtelijk bullet points. een klein lijstje met relevante kennis, kennis van 10 jaar terug zit niemand meer op te wachten in je CV ( of er moet al specifiek iets in de functie eissen staan )

hele uitgebreide CV's zijn uit de gratie. 3 A4 max 4 is waar men nu het meest naar uit kijkt. Met name ook omdat de gemiddelde HR persoon geen tijd meer heeft om hele boekwerken met je levens geschiedenis er in door te nemen.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:43:
Ik weet niet of ik dat goede voorbeelden vind, persoonlijk. Ben je pas na 30+ projecten overtuigd van iemands kennis en kunde? Was 29 te weinig geweest?

Of gaat het er om dat het er veel zijn? Want er gebeurt zoveel in [vakgebied]? Is alle 30 projecten opsommen dan de beste manier om je punt te maken?

Moet ook nog maar zo zijn dat brede kennis gezien wordt als een pré, maar dat is ff punt 2 natuurlijk ;)
Het is natuurlijk dikke onzin om daar een getal (30) op te plakken. Wat ik zoek in een prototype developer is dat deze in staat is om van scratch een project op te zetten, en dat deze veel smaakjes van tech heeft gezien, want dat KAN betekenen dat iemand goed de abstracte concepten en het totale systeem kan overzien, en dus ook een nieuw systeem kan opzetten. En ja, hoe meer projecten ik zie, hoe meer mij dat overtuigd dat iemand dat ook kan.

Als er op een summier cv staat dat iemand 10 jaar bij een werkgever gewerkt heeft met C# en SQL, en daar NIET bij vermeldt dat dat wel 10 verschillende projecten waren in een ander domein, dan belandt dat cv bij mij op de "nee"-stapel.

Maar als je al 10 projecten hebt die je in meer dan 1 regel wilt opsommen, plus de opmaak, plus de naw info, plus talen, plus opleidingen, dan red je het niet in een A4tje, en dan beland je bij de recruiter al op de "nee"-stapel.

Het is als sollicitant ook lastig omdat je niet weet wie jouw cv gaat lezen. Je schrijft voor een doelgroep. De doelgroep recruiter/hr wil een kort cv met veel keywords, de doelgroep collega's-in-spe kijken naar heel andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:24:
Onderstaand CV vind ik persoonlijk heel overzichtelijk en gestructureerd:
[Afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd, omdat je voorbeeld slechts 7 jaar beslaat. Hoe geeft je dan in dat format een geschiedenis van 25 jaar weer? Waarbij de persoon elke 2-3 jaar gewisseld is van baan. Dan is in puntsgewijs in detail treden niet handig vanwege de ruimte, want dan kom je al snel aan 3 pagina's waarvan je aangeeft dat je daar niet op zit te wachten.

Nu heeft het weinig zin in de IT om veel te schrijven over NetWare of netwerken met coax en NT 4 systemen. Maar je kan het natuurlijk ook niet leeg laten. Die enkele regel of twee over de verantwoordelijkheden binnen de functie tikken ook wel aan met tal van posities over de jaren heen. Al komen de oudere ervaringen natuurlijk achteraan de CV. Dan staat op de eerste twee pagina's de relevante informatie, en kan je op pagina 3 en verder de details vinden van "lang" geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Ik zie hier trouwens ook nog een privacy gerelateerde onderwerpen langskomen. Bijvoorbeeld een foto niet doen maar mij valt het op dat het over het algemeen de gesprekken heel persoonlijk zijn.

De vraag die iedereen stelt, past deze persoon in mijn organisatie en is er een klik. Als je jezelf gaat verschuilen, dan komt dat vaak niet positief over. Ook bijvoorbeeld je persoonlijke leven, huwelijkse staat etc. wordt vaak ook besproken of je het nou wil of niet, het is aan jou om te antwoorden maar als je het niet doet is het vaak negatief.

1 ding heb ik wel veranderd en dat is mijn woonplaats, leeftijd etc. laat ik tegenwoordig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
wm1234 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:13:
De vraag die iedereen stelt, past deze persoon in mijn organisatie en is er een klik. Als je jezelf gaat verschuilen, dan komt dat vaak niet positief over. Ook bijvoorbeeld je persoonlijke leven, huwelijkse staat etc. wordt vaak ook besproken of je het nou wil of niet, het is aan jou om te antwoorden maar als je het niet doet is het vaak negatief.

1 ding heb ik wel veranderd en dat is mijn woonplaats, leeftijd etc. laat ik tegenwoordig weg.
Hebben we dan echt over tijdens de gesprekken nadat je de CV procedure hebt "overleefd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Tijdens, misschien een beetje off-topic maar het ligt in het verlengde van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qwerty-273 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd, omdat je voorbeeld slechts 7 jaar beslaat. Hoe geeft je dan in dat format een geschiedenis van 25 jaar weer? Waarbij de persoon elke 2-3 jaar gewisseld is van baan. Dan is in puntsgewijs in detail treden niet handig vanwege de ruimte, want dan kom je al snel aan 3 pagina's waarvan je aangeeft dat je daar niet op zit te wachten.
Zoals @BJBoes al zegt: je zet er alleen recente of relevante werkervaring op. Ik werk nu ook al 25 jaar bij verschillende werkgevers, en mijn CV is echt niet meer dan één pagina, en dan is het ervaring-blokje ongeveer 2/3 van de breedte, de andere 1/3 zijn mijn formele opleidingen, interessegebieden en (natuurlijke) talen.

In der Beschränkung zeigt sich erst den Meister!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:56
Barrycade schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Kleur hoeft van mij niet maar je opsomming is wel prima inderdaad waar je in je introductie ook een link kan maken naar de functie en dat is dan helemaal een plus.

Foto is voor mij een twijfelgevalletje, ik zie het wel vaak, maar leidt vaak vaak wel tot bias (ik weet gewoon even geen Nederlands woord).

Het is voor mij geen dealbreker als het ontbreekt en in de huidige tijdsgeest ook wellicht beter.
Ik heb er bewust wel een foto bij, omdat ik op best veel verschillende plekken heb gezeten en veel mensen mijn gezicht misschien sneller herkennen dan mijn naam. Daarnaast vind ik het ook wel een beetje een teken dat ik niet nog in de Wordperfect tijd leef ;).

Kleur vind ik wel een goede ondersteuning, maar dan vooral in de kopjes. En dan wel neutraal (m.n. zakelijk blauw). Het gaat daarbij niet om het frivole, maar om het duidelijker onderscheid dat gekleurde kopjes maakt in vergelijking met een grote zwart-witte brij tekst.

Ik vind het Harvard format wat opmaak en kleurgebruik betreft ook niet echt overzichtelijk.
boxlessness schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:59:
[...]
Als er op een summier cv staat dat iemand 10 jaar bij een werkgever gewerkt heeft met C# en SQL, en daar NIET bij vermeldt dat dat wel 10 verschillende projecten waren in een ander domein, dan belandt dat cv bij mij op de "nee"-stapel.

Maar als je al 10 projecten hebt die je in meer dan 1 regel wilt opsommen, plus de opmaak, plus de naw info, plus talen, plus opleidingen, dan red je het niet in een A4tje, en dan beland je bij de recruiter al op de "nee"-stapel.
Maar je kunt je ook afvragen of die 10 projecten dan allemaal afzonderlijk benoemd zouden moeten worden. Dat is ook de kunst van het weglaten, dat je duidelijk kunt maken dat je 10 projecten hebt gedaan, en evt. een bepaalde diversiteit daarin hebt gehad, zonder dat je al die projecten tot in detail hoeft uit te spellen. Zelf zie ik minder toegevoegde waarde in 10 keer een vergelijkbaar project uitleggen. Ik zou daarbij vooral benoemen waarin die projecten verschilden en wat juist de lijn in de projecten was. Want hoe je je in die 10 jaar hebt ontwikkeld lijkt mij veel belangrijker dan waar een project van 10 jaar geleden precies over ging.
Hydra schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:18:
[...]
Een Nederlandse CV en een Amerikaanse Resume (CV samenvatting) zijn compleet andere dingen. Ik ga 20 jaar ervaring niet samenvatten in 2 kantjes A4 en dat is in Nederland ook helemaal niet nodig.
Dat hangt dan wel van je werk af. Bij een hoop functies zul je dan al snel op de 'nee'-stapel terecht komen. Niet alleen omdat de recruiter waarschijnlijk geen zin heeft om dat allemaal te bekijken, maar ook omdat het niet echt laat zien dat je goed hoofd- en bijzaken kunt onderscheiden of dingen tot de essentie kunt terugbrengen. Als ik bekijk wat ik 20 jaar geleden deed, ik denk dat ik voor de dingen van toen die nu nog relevant zijn wel 5 jaar in een paar regels kan samenvatten.

(Maar als je een functie hebt die moeilijk in te vullen is, dan maakt dat allemaal niet zo veel uit natuurlijk. Daar zul je ook met een slecht cv wel worden aangenomen.)
Pagina: 1