Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42
Momenteel heb ik al een kleine drie jaar een Xiaomi Mi8. Nog altijd zeer tevreden over en zou die nog een hele tijd gebruiken ware het niet dat de telefoon van mijn vriendin dringend aan vervanging toe is en zij altijd mijn "afdankertjes" krijg.

Nu moet ik zeggen dat ik altijd beetje nerveus wordt van de vele modellen die mekaar soms op één puntje ontlopen. Keuzestress dus.

Het grootste probleem is letterlijk ook wel het grootste namelijk de grootte. Mijn huidige Mi8 is eigenlijk al net op het randje: 154mm x 74,8mm x 7,6mm
De dikte is misschien minder belangrijk maar hoogte en breedte zijn wel een beetje de grens. Nu zoek ik een telefoon tussen de 300 en de 400 euro en daar is er niet echt iets te vinden binnen deze afmetingen

Nu twijfel ik al een week of twee tussen volgende toestellen:

ModelLengteBreedteDiktePrijs
Mi 8154 mm74,8 mm7,6 mm-
Poco F3163,7 mm76,4 mm7,8 mm319 euro
Samsung A52159,9 mm75,1 mm8,4mm399 euro
Xiaomi Mi 11 Lite160,5 mm75,7 mm6,8 mm358 euro

Ze ontlopen mekaar op grootte niet zoveel maar de Poco F3 krijgt toch net iets minder punten.
Als ik het goed voorheb, heeft de Samsung de zwakste SOC van de drie maar misschien niet echt merkbaar in real life.
128GB is ruim voldoende. Mijn Mi8 heeft na bijna 3 jaar nog 20GB over van de 64GB.

Ben zeker geen zware gebruiker. Ik zit tien uur per dag aan een pc. Als ik iets wil doen, dan doe ik het wel op een computer. Met mijn Mi8 kom ik nog altijd twee dagen ver met 1 batterijlading. Maar ik wil wel beetje toekomstgericht kopen (zodat mijn vriendin binnen een jaar of twee plezier gaat hebben aan dit toestel ;) ). 5G is vooral omdat ik, via het werk, een 5G abonnement ga krijgen zodra het hier beschikbaar is.

Scherm en refreshrates interesseren mij minder. Ik zie nu, met het opzoeken van de Mi8, dat er OLED scherm in zit. Het feit dat ik dit nu pas weet, zegt al veel over hoeveel dat mij interesseert ;)
Mooie foto's nemen, is mooi meegenomen maar zeker geen dealbreaker. Sedert ik de Gcam port op mijn huidige telefoon gezet heb, zijn de foto's meer dan aanvaardbaar. Ik neem aan dat de sensoren toch al iets verbeterd zijn bij drie jaar geleden dus dat zal ook wel voldoen.

GPS wordt wel regelmatig gebruikt voor het werk. Dat was indertijd ook één van de redenen om te kiezen voor de Mi8. Maar ook op dat vlak zullen toestellen mekaar maar weinig ontlopen.

Ik neig eigenlijk vooral naar de Mi 11 Lite, een dun, licht toestel met een aanvaardbare grootte en prijs. Ik ben zeer tevreden van mijn huidige toestel. Geen klachten over MIUI of zo. Samsung staat bij mij vooral gekend als technisch goede toestellen maar enorm veel rommel qua apps. MIUI is ook niet vrij van zonden maar dan maak ik gebruik van de EU rom en beetje debloaten en we kunnen weer verder.

Heeft iemand een reden om niet voor de Mi 11 Lite te kiezen

[ Voor 0% gewijzigd door Kenhas op 14-07-2021 15:58 . Reden: had Mi 10 in tabel gezet ipv Mi 11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
pricewatch: Xiaomi Mi 11 Lite 5G Zwart
Ik zou lekker de Mi 11 Lite halen IPV de Mi 10 Lite uit je overzicht, de 11 is een jaar jonger en zal daardoor langer ondersteuning krijgen verwacht ik.

Gezien je nu gelukkig bent met Xiaomi zie ik geen reden om Samsung te nemen, tenzij die betere support heeft vanuit de provider waar je werkgever zit, denk bijvoorbeeld aan VoLTE of VoWifi, en of dat toegevoegde waarde biedt voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@swhnld mijn excuses, heb 10 gezet in mijn tabel ipv 11. Moet natuurlijk de Mi 11 Lite zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Kenhas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:57:
@swhnld mijn excuses, heb 10 gezet in mijn tabel ipv 11. Moet natuurlijk de Mi 11 Lite zijn
Geen probleem, heb je de 11 al gehaald ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@swhnld nog niet gehaald. Ik wacht nog even vandaag af of er iemand de Mi 11 Lite een verkeerd idee vind maar ziet er naar uit dat die er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Indien ik je stukje lees denk ik dat je idd je keuze al gemaakt hebt.
Waarschijnlijk heb je dit vergelijk al bekeken:
https://www.gsmarena.com/...one1=10758&idPhone2=10665

Ik zou zelf niet voor de A52 gaan. Bij ons op het bedrijf hebben ze deze pas geintroduceerd en met meerdere apps open wordt deze toch behoorlijk langzaam. Maar dat was volgens mij je keuze al niet.
Pagina: 1