Multiroom-muziek, maar ook meerdere geluidsbronnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een AV-receiver (met wifi en bluetooth) en kan multiroom en draadloos muziek in meerdere ruimtes en een willekeurig aantal speakers krijgen - fijn ! Maar bestaan er ook receivers die tegelijkertijd meerdere bronnen kunnen gebruiken, zodat ik met één apparaat het tv-geluid in de huiskamer aanstuur én tegelijkertijd (bv. via de Spotify-app op mijn smartphone) in mijn studeerkamer via een bluetooth-speaker muziek kan beluisteren?

Even het schreeuwerige lettertype aangepast. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 14-07-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja, die zijn er. Met Denon noemen ze dit 'zones', waarbij je diverse audiobronnen gelijktijdig kunt inzetten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup. Is wel beperkt meestal, dat wil zeggen dat je niet alle apparaten naar alle zones kunt sturen. heeft meestal te maken met wat voor bron het is (bv HDMI, optisch, analoog). Goedkope apparaten sturen alleen analoog door naar zone 2.
Having said that: een receiver met twee zones is meestal wel betaalbaar. 3 zones wordt al snel duur en 4 ben ik nog niet tegengekomen. Alleen de HEOS receiver doet meen ik max 8 zones. Hoe die zit met zijn diverse bronnen doorsturen durf ik niet te zeggen. je praat iig over een forse investering want je zult ook heos compatible speakers (of een heos amp om je analoge speakers aan te sturen) nodig hebben.

Wat heb je nu staan en wat is de situatie die je graag zou willen? Aantal kamers, apparatuur, etc etc.

Edit: en haal die grote letters even uit je startpost weg aub. Dit is geen pan :X[/]

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2021 12:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
Sorry voor de grote letters, bedankt voor de correctie. Sinds kort heb ik de Denon AVR-X3700H, geweldig ding. Nadat ik 20 jaar een ("ouderwetse") Denon heb gehad nu prachtige connectie met mijn Ziggo-kastje en mijn Samsung-tv. En HEOS-app en spotify via smartphone naar mijn Denon en grote speakers. Wat moet ik nu precies doen, behalve een Denon (of andere) draadloze speaker aanschaffen ? Ik vind de handleiding niet erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie de handleiding: https://assets.denon.com/...700HE3_ENG_PDF_IM_v00.pdf
Je hebt globaal twee opties:
1) extra set speakers, etv met aparte versterker voor zone 2. Zie vanaf pagina 160.
2) gebruik van HEOS speakers (eigen versterking ingebouwd, verbinding gaat via wifi) die je groepeert in de app op ruimte.

In geval van 2 kun je vanuit de HEOS app bepalen waar je geluid naar toe gaat (een, meerdere of alle kamers).

In geval van 1 heb je de mogelijkheid om een extra kamer van geluid te voorzien. In jouw geval heb je de optie om in zone2 een extra set stereospeakers neer te zetten. Die kun je met luidsprekerkabel aan je versterker hangen. Wat met jouw denon ook kan is in zone2 een aparte versterker neer te zetten waar je naar kunt verbinden met tulpkabels of HDMI, om daar vervolgens die set stereospeakers aan te hangen.

Let wel: HEOS speakers zijn niet goedkoop, reken op 200+ per speaker. Geven wel een redelijk geluid. Having said that: een paartje losse bookshelves, al dan niet met een losse versterker, gaat ook makkelijk over de 200 euro.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
Optie 2 lijkt me wel wat. Ik ga ook de handleiding nog eens goed bestuderen. Bedankt !
Pagina: 1