Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mil0pac1ty
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 22:11
Vijf jaar geleden heb ik een HK BDS 785S (5.1) set gekocht. Afgelopen jaar is plots de receiver hiervan kapot gegaan. Nu heb ik zelf al wat gekeken om de receiver te repareren, maar denk ik dat dit me niet lukt.

Het idee is nu om de receiver te vervangen, alleen ik heb hier echt geen enkele verstand van. Ik ben niet bang om zelf research te doen of er moeite in te steken, maar ik verwacht dat ik dingen over het hoofd zie waardoor ik niet de optimale performance uit mijn mooie HK speakers krijg.

Heeft iemand een tip voor het vervangen van de receiver? Waar moet ik op letten als ik zelf op zoek ga? Is het toch nog wat waard om te kijken of ik de receiver op kan sturen voor reparatie?

(Na lang lurken mijn eerste post op Tweakers forum, so Hi! O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door mil0pac1ty op 14-07-2021 11:34 ]

Beste antwoord (via FeaR op 22-08-2021 09:24)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR U vraagt en wij draaien Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:06

FeaR

In GoT we trust

mil0pac1ty schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:34:
Heeft iemand een tip voor het vervangen van de receiver? Waar moet ik op letten als ik zelf op zoek ga? Is het toch nog wat waard om te kijken of ik de receiver op kan sturen voor reparatie?
De Harman Kardon BDS 785S is een relatief normale receiver welke je kan vervangen door eigenlijk alles wat er te koop is. Veelal zie je bij kant en klare setjes dat de subwoofer passief is waardoor één op één wisselen niet kan, dat is bij de Harman Kardon BDS 785S dus niet het geval. Qua kiezen van een receiver heeft @Jorgen vaak een goed lijstje, even wachten tot hij reageert :P Samenvattend is het vooral dat je moet kijken naar wat je nodig hebt (aantal HDMI ingangen, HDMI versie, netwerk, Spotify, DAB, et cetera), je moet vooral niet naar vermogen kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR U vraagt en wij draaien Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator