Vreemde usb connector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel_Appel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:06
Mijn vraag
Ik heb een oude pc kast waarbij er een vreemde connector van de front panel usb afkomt. Iemand enig idee hoe ik deze aansluit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Type kast is onbekend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkzsjOb3NUu-rJoTd98h5tH_6T4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNXGLd2wtVuYcZyTQwN1dDDa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k6Djoc7BtSpfEIaPbxY1_kBT8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdrYi6wceaEURGkjqi1lwfiL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A74NOuZQD70LJPt7-7NofDvi-40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUBt8xnuF5IXz1NSZN8OW54P.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled, maar ik kan niets vinden. Eerlijk gezegd lijkt de connector meer voor hd audio/ac97, echter heeft het front panel geen audio aansluiting. Het frontpanel heeft alleen een aan/uitknop, reset knop, hdd led, power led en 2x usb.

Ik heb wat foto's toegevoegd ter verduidelijking.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ziet eruit als front-panel audio, in ieder geval qua 'keying' in de stekker. Je hebt de keuze tussen standaard header indeling, of wanneer je een afwijkende header op het moederbord hebt, mag je zelf de stekkertjes erop prikken.

Zit de front aansluiting niet achter een klepje? Firewire / IEEE1394 dan misschien?

[ Voor 26% gewijzigd door PD2JK op 14-07-2021 11:33 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien de 7 losse draden en 4de pin open zou ik eerst audio zeggen, maar die heeft geen bruin, dat zou blauw moeten zijn. USB connector heeft de pin op de hoek open (pin 9?).

Maar puur vanuit de frontpanel lijkt gewoon op een oude 2x USB connector, die heeft 4 kleuren (wit/groen/rood/bruin) voor eerste usb en 4 kleuren (geel/oranje/grijs/blauw-of-zwart) voor de tweede usb.

Anders met een multimeter gewoon de kabels even volgen, zoals @PD2JK ook zegt, kan ook nog de 1394 zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

USB headers hebben één punt minder op de hoek. Front Audio heeft dit één positie daarnaast.

Een tijd lang was AC97 de standaard, maar had je HD audio in verschillende configuraties, tot dat in 2015 ofzo ook een standaard werd. Daarom kreeg je zo'n bundel losse kabels eraan gespliced, omdat er 2 paren omgedraaid waren, dan kon je dat lekker zelf uitpuzzlen.

Firewire had volgens mij óf 8 pins of 12 pins.

Ik zou er dus persoonlijk vanuit gaan dat dit Front Audio AC97 of HD Audio is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel_Appel
Bedankt voor de antwoorden dusver. Net nog even gekeken op een ander moederbord, de 1394 lijkt ook aan de buitenkant een lege pin te hebben, bij deze stekker zijn alle buitenkanten gevuld, en mist er aan beide kanten op de een na (eerste of laatste, net hoe je het bekijkt) een pin, bij de audio is dit dacht ik alleen aan 1 kant.

En zoals gezegd, zit er nergens op de kast een audio connector. Alleen maar usb, naast de connectors voor de aan/uit, reset, en de ledjes, is dit de enige andere kabel die van het frontpanel afkomt de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Welke kast is het dan? Geen extra aansluitingen achter een verborgen klepje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even het front-panel loshalen, die streng moet ergens naartoe toch? Misschien is het printplaatje naar binnen gedrukt?

Pics! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel_Appel
Hierbij nog wat foto's, voorste deel van de kast kreeg ik er wel af, maar het bovenste stuk niet en wil het niet forceren... ik ben nog al eens te lomp. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akx7l0Ag4pvW9bZ6DIumxLZCMwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2P1P6HjzRb1MDhbUhibMyvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HnPn74NrSltarfGVFO38dq9zBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6aUvTeTyPXpa8q3ZU4y95KI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqV832OdfJiKs4PhcWOZjb28M30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Boyj02uBK66hNTAw2CmlXduu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgSpwen1KKgagPnE9kaw2hRyICs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtJhknAP2kRQVMAiTGleaT6U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Het wordt er niet duidelijk op met deze foto's, heb je ook nog een foto van het frontpaneel?

[ Voor 137% gewijzigd door Nielson op 14-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou, volgens mij kunnen er maar twee verklaringen zijn;

-Fabrikant heeft een afwijkende 'standaard' of kabel gebruikt voor de front-panel USB aansluitingen. Waarschijnlijk heeft er ooit een labeltje met een legenda aan de connector gezeten. (Vcc / Data- / Data+ / Gnd)
-De vorige eigenaar heeft zelf lopen klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel_Appel
@Nielson Klopt, de kaartlezer heb ik er zelf in gezet, die heeft gewoon een normale usb aansluiting en kon ik netjes aansluiten.

@PD2JK Grote kans dat het zoiets is. Had gehoopt dat ik het kast type kon terugvinden via Google, dan was er nog kans op het vinden van een handleiding van die kast, maar het is lastig zoeken op alleen uiterlijke kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt de draadjes opnieuw in de zwarte stekker arrangeren. Met een stanley-mesje voorzichtig de zwarte 'lipjes' optillen, en dan trek je het draadje zo uit de connector. Daarna is het multimeter-doormeet-tijd, wat @SinergyX ook al aangaf. Even zoeken naar usb pinouts, en dan moet het wel lukken.

Pagina: 1