Dell garantie opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Bij aankoop van een Precision 7560 (maar ook bij andere modellen) geeft Dell verschillende mogelijkheden voor garantie. Je kan kiezen voor ProSupport, maar de daadwerkelijke voordelen lijken me erg gering. Het scheelt €189 op een bedrag van €2.430, dus het is een overweging waard.

Ook het basis-garantie heeft on-site garantie, maar biedt geen ondersteuning buiten kantooruren. Maar software issues los ik altijd zelf wel op en al die pro-actieve software zet ik meestal graag uit. Het gaat mij er vooral om dat er iemand aan mijn laptop komt schroeven bij problemen. Volgens mij zit daar niet veel verschil in.

Ik heb contact gezocht met de Dell afdeling, maar die komt niet verder dat ik met pro-support 24/7 ondersteuning heb en dat het highly recommended is (snap ik vanuit hun perspectief). Wat zijn jullie ervaringen met de garantie?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Waar men servicecontracten aanbiedt is er een verdienmodel.

Wij kiezen er, zowel zakelijk als privé, voor om nooit servicecontracten af te nemen. Waar je met een contract altijd duurder uit bent als wanneer je iemand inschakelt bij een issue.

Voor sommige mensen kan het wel wat waard zijn om bij een Dell/HP/Apple een servicecontract af te nemen, als je bijvoorbeeld geen goede relatie hebt met een lokale leverancier.... en je dan door bovengenoemde relatief snel geholpen wordt.

Voor mij is het simpel: Nooit een servicecontract afnemen. Dan moet ik wel toegeven dat ik 4 man TD in dienst heb en goede relaties heb met verschillende locale aanbieders.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Het gaat mij er met name om dat mijn laptop of afzienbare tijd gerepareerd wordt. Ik heb wel een spare laptop, maar die is wel redelijk EOL en als je die ineens nodig hebt, dan mis je altijd de benodigde tools en ben je een halve dag kwijt aan installatiewerk. Vandaar dat ik even benieuwd ben met de ervaring met de standaard Dell garantie. Op mijn huidige Precision zat 3 jaar NBD en dat werkte prima. Een keer een issue met de kaartlezer en de volgende dag stond er iemand te schroeven. Was niet dringend, maar als dat het wel is dan is het wel fijn om snel iemand te krijgen en geen week te hoeven wachten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.