sterke daling computerprijzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Een kennis vertelde mij dat hij een bericht in de krant (gelderlander) had gelezen waarin geschreven stond dat de computerprijzen fors zouden dalen. Dit zou veroorzaakt worden door de afnemende vraag naar nieuwe computers.

Nu wilde ik weten of iemand anders dit bericht gelezen heeft of deze geruchten kan bevestigen. Ik heb al op de gelderlander site gezocht maar kon er geen bericht over vinden in het archief.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kan je allemaal zien op http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
en dan zelf je conlclusie trekken

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je leest overal van dit soort berichten en iedereen roept maar wat...

MAAAR daar heb ik wat op gevonden :) :) :)

Da's een site en die heet tweakers en daar hebben ze een onderdeel dat heet pricewatch en daar staan grafiekjes en prijzen.

Verder hebben ze ook nog een database waar ook van dit soort meldingen staan net zoals in de gelderlander.. EN IN DIE DATABASE KAN JE OOK NOG EENS ZOEKEN!!!!

Mooi he internet ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:50
Leuk hoor, die pricewatch. Maar daar kan je toch niet in zien of de prijzen (in de toekomst) zullen gaan dalen?
Alleen of ze al gedaald zijn!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
In dat bericht zegt men dat die daling van de verkoop tot -50% zou kunnen leiden. En dat zou in de aankomende twee maanden gebeuren. Dus heb ik ff niks aan de pricewatch.

Verwijderd

Alleen God, Allah, Zen en dat soort mensen kunnen jou vertellen wat er de komende 2 maanden met de PC prijzen gaat gebeuren!

Natuurlijk, jij denkt dat een serieuse site zich gaat wagen aan een voorspelling? Ga lekker naar www.jomanda.nl en wie weet staat daar wel iets.

De PC prijs is van zoveel dingen afhankelijk. Bv een dure Yen: Duur geheugen. Dure Dollar: dure chips 'n stuff.

Als iemand kan voorspellen wat die gaan doen... issie in de herfst multi-triljardair!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:37 schreef OscarB het volgende:
Alleen God, Allah, Zen en dat soort mensen kunnen jou vertellen wat er de komende 2 maanden met de PC prijzen gaat gebeuren!

Natuurlijk, jij denkt dat een serieuse site zich gaat wagen aan een voorspelling? Ga lekker naar www.jomanda.nl en wie weet staat daar wel iets.

De PC prijs is van zoveel dingen afhankelijk. Bv een dure Yen: Duur geheugen. Dure Dollar: dure chips 'n stuff.

Als iemand kan voorspellen wat die gaan doen... issie in de herfst multi-triljardair!
I agree :D

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Yep, en dan vergeet je nog die aardbeving, schipbreuk en het vliegtuig ongeluk...

Gelukkig heeft de gelderlander dat allemaal goed bekeken ;)

of hebben ze een sessie bijgewoon van Jomanda *D *D *D

Ik voorspel ook dat een Pentium 4 2.0 Ghz over 5 jaar veel goedkoper is..... lef hebben he

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Misschien is de Gelderlander wel van Jomanda :9

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

ik denk dat de pentium 4 2 gigahertz er over 5 jaar niet meer is :)

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:55 schreef BroxTheMan het volgende:
ik denk dat de pentium 4 2 gigahertz er over 5 jaar niet meer is :)
Vast wel, ik zie in mijn glazenbol dat je die vast nog wel kan vinden op 1 of andere dumpbeurs ;)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49

Part

Helemaal niets.....

Ik voorspel voor de komende maanden:
Dollar- duurder
chips- goedkoper
Yen- goedkoper
Geheugen- goedkoper
Dus als het straks klopt ben ik over een paar maand multi-triljardair. :7
Joepie :+

Verwijderd

Ik voorspel dat de euro gaat aantrekken en dus dat alle buitenlandse HW duurder wordt. (schatting 4.1%)
Dalingen worden veroorzaakt door kleine dips in de markt en concurrentie verschijnselen, maar deze schat ik op 3.4%
De daling in de koopkracht van 1.6% zorgt er echter voor dat je minder geld over houdt om vrij te besteden. Terwijl de loonstijgingen momenteel niet verwachtbaar zijn.

Aandelenkoersen van bedrijven die investeren in nog niet bewezen technologien zullen stabilizeren, omdat alle projecten m.b.t. deze doelgroep gecancelled zijn.
Daarna zullen voorzichtig weer gezonde levensvatbare projecten worden opgestart met dit geld. De aandelenbeurs trekt over 4 maanden weer aan.
De ICT-dip die voor veel projectloze IT-ers zorgt, blijft nog aanwezig tot over 7 maanden.

Dit was mijn voorspelling.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Nog goedkoper? In de prijswatch vond ik deze: http://www.europc.nl/c269.html
Ik denk niet dat die prijzen nog met 50% gaan dalen. Anders ga ik echt nog eens nadenken om 1,5 gieg geheugen in mijn pc te stoppen.

Verwijderd

Als de vraag afneemt zullen op de lange termijn de prijzen omhoog gaan> de massa produktie neemt immers af.

Verwijderd

mja maar eerst gaan ze de restanten dumpen tegen lagere prijzen

Verwijderd

Hopelijk dalen die prijzen want ik wil een nieuwe computer. :)

Verwijderd

shit ik heb m net gekocht ;)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:03 schreef Part het volgende:

[..]

Ik voorspel voor de komende maanden:
Dollar- duurder
chips- goedkoper
Yen- goedkoper
Geheugen- goedkoper
Dus als het straks klopt ben ik over een paar maand multi-triljardair. :7
Joepie :+
dollar gaat waarschijnlijk alleen maar omlaag, als je een beetje het nieuws volgt, zie je dat de dollar alleen maar verliest t.o.v. de Euro, en de Euro zal wel meer waard worden dan een euro ook als ie eenmaal is ingevoerd.

oftwel ook goedkope chips

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb idd ook ergens gelezen in een krant dat Dell een prijzenoorlog is begonnen in the US of Apes. Maarja als dat ook uitwerking heeft op de losse onderdelen is maar afwachten natuurlijk...

Verwijderd

Op 8 augustus een amd t-bird 1.4 ghz gekocht voor 555,00 gld :7

Afgelopen keek ik weer es op de site nu is ie nog maar 415 :(

edit:
was ik even vergeten - Het was bij Norrod

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:45 schreef Murtceps het volgende:
Ik heb idd ook ergens gelezen in een krant dat Dell een prijzenoorlog is begonnen in the US of Apes. Maarja als dat ook uitwerking heeft op de losse onderdelen is maar afwachten natuurlijk...
Ach als de prijzen in de US omlaag gaan hoeft dat niet perse in NL ook zo te zijn...

Nederlanders worden altijd uitgebuit door de importeur&overheid :r

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Ze hadden een tijdje terug bij RTL-Z hierover een onderwerp, daarin voorspelde de analisten idd een scherpe daling in pc prijzen omdat de nieuw markt een beetje begint op te drogen en de vervangings markt minder snel vervangt dan gehoopt (je hebt nou eenmaal voor type miepen werk en een beetje interneten geen amd/intel 1.4Ghz nodig).

Ook de kwalitiet van de pc's speelt hierin een rol (vervangings markt) omdat een pc van 2/3 jaar terug nog gewoon een hele goede pc is.
En in de marktwerking van vraag en aanbod krijg je bij een overschot van aanbod vanzelf dalende prijzen om een vraag te creeren.

Wat de ICT sector nodig heeft is gewoon een nieuwe heilige graal (net als in de internet BOOM, iedereen moest en zou het internet op zonder dat ze eigenlijk goed wisten wat ze er moesten doen. Hier speelde gewoon het gevoel dat als je niet meedeed je achterliep een hele grote rol).

Slash Care
Mementô

Pagina: 1