Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste zal gamen worden, en dan te denken aan 1440p/144hz. Uiteraard nog andere zaken zoals internet, office e.d. maar zit zal niet een probleem worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro, hoe minder, hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe PC. Alles wat er nu al is blijft behouden voor de vrouw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart alleen Nvidia. Voor de processor maakt het niet veel uit (AMD of Intel). Als het maar een goede combinatie is voor het geheel en de wens qua gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste wens is goed te kunnen gamen op 1440p/144hz, waarbij geluidsniveau niet geheel belangrijk is.
Qua energieverbruik, hoe lager, hoe beter natuurlijk.
Verder ben ik niet van de RGB kleuren, dus dit is zeker geen must. Als het er in zit dan is het zo, maar zal er niet wakker van liggen als het er niet in zou zitten.
Ga je overklokken?
Nee, gaat niet gebeuren i.v.m te weinig ervaring en geen interesse hierin. Belangrijk is dat de setup gewoon voldoende is voor de wensen/eisen.
Wat verwacht je van ons?
Met name suggesties in wat er beter kan in de build om het te maximaliseren qua performance en de kosten zo laag mogelijk te houden. Ik ben er mij bewust van dat de videokaarten op dit moment hoog zijn.
De build hieronder heb ik beetje op basis gedaan van de BBG's. Zo heb ik hier twee keer een SSD ingezet.
Ik zat te denken om de Samsung 980 1TB voornamelijk voor de games te gaan gebruiken. En de Samsung 870 QVO 1TB zal ik dan gebruiken voor Windows en documenten / programma's.
Is dit een verstandige keus of maakt dit niet zoveel verschil?
Waar ik nog niet zeker over ben (en hoor graag jullie advies hierin) is de geheugen (in combinatie met de processor) en de voeding (is dit voldoende voor deze build?).
Build
Voornaamste zal gamen worden, en dan te denken aan 1440p/144hz. Uiteraard nog andere zaken zoals internet, office e.d. maar zit zal niet een probleem worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro, hoe minder, hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe PC. Alles wat er nu al is blijft behouden voor de vrouw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart alleen Nvidia. Voor de processor maakt het niet veel uit (AMD of Intel). Als het maar een goede combinatie is voor het geheel en de wens qua gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste wens is goed te kunnen gamen op 1440p/144hz, waarbij geluidsniveau niet geheel belangrijk is.
Qua energieverbruik, hoe lager, hoe beter natuurlijk.
Verder ben ik niet van de RGB kleuren, dus dit is zeker geen must. Als het er in zit dan is het zo, maar zal er niet wakker van liggen als het er niet in zou zitten.
Ga je overklokken?
Nee, gaat niet gebeuren i.v.m te weinig ervaring en geen interesse hierin. Belangrijk is dat de setup gewoon voldoende is voor de wensen/eisen.
Wat verwacht je van ons?
Met name suggesties in wat er beter kan in de build om het te maximaliseren qua performance en de kosten zo laag mogelijk te houden. Ik ben er mij bewust van dat de videokaarten op dit moment hoog zijn.
De build hieronder heb ik beetje op basis gedaan van de BBG's. Zo heb ik hier twee keer een SSD ingezet.
Ik zat te denken om de Samsung 980 1TB voornamelijk voor de games te gaan gebruiken. En de Samsung 870 QVO 1TB zal ik dan gebruiken voor Windows en documenten / programma's.
Is dit een verstandige keus of maakt dit niet zoveel verschil?
Waar ik nog niet zeker over ben (en hoor graag jullie advies hierin) is de geheugen (in combinatie met de processor) en de voeding (is dit voldoende voor deze build?).
Build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 123,21 | € 123,21 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR | € 1.299,- | € 1.299,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,51 | € 37,51 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 163,02 | € 163,02 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 82,94 | € 82,94 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.315,48 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door Metian op 14-07-2021 11:00 ]
Rupsen, Rapsen.