GAME PC tot 1700 euro prebuild

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeyboardWarrior
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
Beste tweakers,

Na enige tijd rondkijken op het forum voor info, maakt het me ipv wijzer alleen maar gekker.
Vandaar dat ik mezelf maar even heb geregistreerd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik speel op het moment op een computer van 5 jaar oud met als specs:

- Intel Core i5 6400 - Processor
- MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
- Gigabyte GA-H110M-S2H - Moederbord

Ik speel games zoals Team Fortress 2 - CSGO - Pubg, maar wil graag Escape from Tarkov aanschaffen en deze op goede kwaliteit willen spelen.

De huidige games TF en CSGO op quality low/med zijn nog prima te spelen maar pubg word al wat lastiger.

Om Escape From Tarkov op een goede kwaliteit te kunnen spelen wordt dit aangeraden:

Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2070
CPU: Intel Core i7-6700

Wat mag het systeem gaan kosten?

Tot 1700 euro ligt mijn budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Heb geen plannen om enige componenten sinds het een redelijke pc op leeftijd is mee te nemen. Zal dan ook gelijk met de aanschaf van een nieuwe pc, mijn huidige willen verkopen als dat nog wat oplevert

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ieder geval de componenten waarbij EFT vereist zijn of beter

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Mijn voorkeur gaat uit naar intel + Nvidia, maar dat is puur omdat ik nooit anders heb gehad. Na enig rondkijken schijnt de processor AMD ryzen beter te zijn voor gamen, voor een goedkopere prijs. Als videokaart heb ik ergens in het verleden een Radeon gehad, maar dat was niet echt een goede ervaring.

Sinds ik een leek ben wat betreft het samenstellen van componenten (wat bij elkaar past).. Ben ik opzoek naar een pre build pc. Mijn oog viel op een een pre build pc van azerty (1700 euro)

-Intel Core i5-11400F processor, 6 cores/12 threads
-120mm tower cpu koeler
-16 GB 3200 Mhz DDR4 geheugen (2x 8 GB)
-B560 Pro moederbord
-GeForce RTX 3060 videokaart, 12 GB VRAM
-1 TB WD Blue SN550 NVMe m.2 ssd
-650 Watt MWE 80+ Bronze voeding
-Sharkoon Slider RGB behuizing
-Windows 10 Home

Dan ga je verder kijken welke aanbieders er zijn voor gaming pc's en dan kom je uit op bol, coolblue, Dell.. En eigenlijk raak je dan een beetje de kluts kwijt. Op dell is er namelijk ook een prebuild pc van iets onder de 1700 euro
-> https://www.dell.com/nl-n...s-8940-desktop/cdx89433co

Hier zit voor dezelfde prijs als die van azerty een betere processor + videokaart in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Geen eisen buiten het gewoon lekker kunnen gamen met goede graphics voor vooral EFT en voor toekomstige games

Ga je overklokken?

Laat ik dat zelf maar niet doen ;)

Wat verwacht je van ons?

Ik hoop dat iemand me op de juiste weg kan helpen. Al die pre build pc's die ongeveer rond de 1700 euro liggen, je word er mee dood gegooid. Je weet het gewoon op een gegeven moment niet meer (ik als leek) waar je nou goed aan doet. Uiteraard wil ik het meeste uit me geld halen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:46

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Worse Than Walmart: Dell G5 5000 PC’s Garbage Parts & Hidden Charges