Corona check app door frankrijk reizen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersmannetj
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een vraagje over reizen naar Frankrijk komende weken.

Ik heb 2 weken geleden het janssen vaccin gekregen (nog niet de vereiste 4 weken voor volledige vaccinatie). Ik heb wela een QR code gekregen.

Op NOS lees ik dat je met een QR code van de coronacheck app kan reizen door frankrijk terwijl er op andere nieuwsbronnen wordt gezegd dat je 4 weken moet wachten voordat reizen mogelijk is (mits je een negatieve pcr test hebt). Waar moet ik nu precies van uitgaan? Ik vind het erg verwarrend.

Beste antwoord (via Tweakersmannetj op 14-07-2021 07:40)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tweakersmannetj schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:17:
Op NOS lees ik dat je met een QR code van de coronacheck app kan reizen door frankrijk terwijl er op andere nieuwsbronnen wordt gezegd dat je 4 weken moet wachten voordat reizen mogelijk is (mits je een negatieve pcr test hebt). Waar moet ik nu precies van uitgaan? Ik vind het erg verwarrend.
Ik verwacht dat het NOS-artikel je alleen maar vertelt heeft dat je de QR-code van de CoronaCheck-app kunt gebruiken om te reizen, maar niet onder welke voorwaarden. De QR-code geeft o.a. aan wanneer je gevaccineerd bent, maar het zegt niet dat jij Frankrijk of Verweggistan in mag: dat weet de app helemaal niet.

Het is JOUW verantwoordelijkheid om te checken of de informatie in de QR-code die jij wil gaan tonen aan een Franse gendarmerie ook daadwerkelijk geldig is op dat moment. De QR-code zelf is slechts een methode om op een beveiligde en ondertekende wijze bepaalde informatie door te geven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:49

dijkmane

biertje ?

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik zou zeker de komende weken even een slag om de arm houden. Er schuift nogal veel omtrent coronabeleid in Europa en met name Nederland staat er nu niet al te best voor. Wat nu kan, kan wellicht over 2 weken niet meer.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tweakersmannetj schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:17:
Ik verwacht dat het NOS-artikel je alleen maar vertelt heeft dat je de QR-code van de CoronaCheck-app kunt gebruiken om te reizen, maar niet onder welke voorwaarden. De QR-code geeft o.a. aan wanneer je gevaccineerd bent, maar het zegt niet dat jij Frankrijk of Verweggistan in mag: dat weet de app helemaal niet.

Het is JOUW verantwoordelijkheid om te checken of de informatie in de QR-code die jij wil gaan tonen aan een Franse gendarmerie ook daadwerkelijk geldig is op dat moment. De QR-code zelf is slechts een methode om op een beveiligde en ondertekende wijze bepaalde informatie door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou zeggen, zoek en houd in de gaten in het correcte topic wat er gaande is :)
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-07-2021 22:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN