PC loopt vast in Windows (ook bij nieuwe installatie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Hi,

Normaal kom ik zelf wel redelijk uit een probleem maar nu heb ik er een waar ik toch echt hulp bij nodig heb.
Gebruikte hardware
3700X
660 Ti
Rog X470-f gaming
970 evo 1 tb nvme
De situatie
Ik had mijn nieuwe 6800xt binnen en wilde die installeren. Ik heb in Windows alle Nvidia drivers en programma's verwijderd. Daarna de pc uit gezet en de kaarten gewisseld. Het viel mij al meteen op dat er geen beeld kreeg uit de 6800xt. Ook geen post. Ik had wel het idee dat Windows gewoon boot want ik zag in Teamvieuwer dat het online kwam.

Ik kreeg het idee dat mijn moederbord een conflicterende setting kon hebben en heb die gereset door de batterij eruit te halen en even te wachten. Daarna opnieuw gestart en nog steeds geen beeld.

Toen de 660 Ti terug gezet. Meteen beeld maar nu het probleem dat Windows ineens na een paar minuten vast loopt. Soms tijdens het booten maar meestal een aantal minuten daarna. Als eerste snel de belangrijke files eraf gehaald en toen Windows opnieuw erop gezet door opstartherstel te doen en een nieuwe ISO van Windows te laten downloaden.

Geïnstalleerd en zelf met een nieuwe installatie liep het weer meteen vast. En dit blijft nu ook gebeuren.
Wat ik zie als het vast loopt is dat het scherm bevriest maar de muis nog een aantal seconden tot een minuut werkt. Dan loopt die ook vast.
Wat heb ik al gedaan
Gecontroleerd dat alle stekkers vast zitten
Gecontroleerd of het een ram stickje kan zijn door er een uit te halen en posities te wisselen
GPU (660Ti) in andere slots drukken
gevoeld of er geen componenten overhitten
ssd gebruikt (nvme uitsluiten)

Ik maak me nogal zorgen dat er iets kapot is want die pc heb ik morgen hard nodig voor een sollicitatiegesprek.

Iemand tips hoe ik kan uitvogelen wat er aan de hand is? Misschien een defecte cpu of moederbord?

[ Voor 4% gewijzigd door workermaster op 13-07-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Ik zie nu dat ik wel prime95 kan draaien. Dat geeft mij het idee dat de cpu niet defect is. Geen idee of dat de juiste conclusie is.

EDIT: klein lichtpuntje. Ik heb nu een oude HD6870 in het systeem gezet en nu loopt het niet meer vast. Maar ik vertrouw het nog niet helemaal.

[ Voor 35% gewijzigd door workermaster op 13-07-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Het lijkt erop dat het is opgelost. De pc blijft werken met een oude AMD kaart erin. Helaas pakt het mijn nieuwe 6800xt niet. Daar zal ik een ander draadje voor openen.