Monitor 'No Signal' + Computer werkt nog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 18:44
Hallo allen,

De laatste tijd heb ik een erg specifiek probleem met mijn computer, maar eerst terug naar volgende week:

- Random tijdens het gamen stopte mijn computer en rook ik een brandlucht.. Ik heb toen vervolgens de power gelijk eraf gehaald en gekeken of ik iets geks zag maar zag niks raars. Brandgeur leek richting CPU/mobo vandaan te komen, niet vanaf de PSU. Aangezien ik niks raars zag heb ik hem een tijdje later weer aangesloten en hij leek toen weer te werken.

Heb m daarna nog een dagje gebruikt (volgensmij) zonder iets van problemen en ben vervolgens een paar dagen weggeweest.

Gisteren teruggekomen en heb sindsdien problemen gehad met mn monitor.

De 1e monitor die ik heb heeft een bekend probleem met DisplayPort, waarbij je opeens een 'no signal' melding kan krijgen waardoor die niet meer werkt. Dit zou je dan moeten kunnen oplossen door het loskoppelen van de kabels en weer terugkoppelen. Dit werkte gisteren echter niet en ben toen een DVI-D kabel gaan gebruiken voor mijn 1e monitor (want: 144hz). Mijn 2e monitor werkte tijdens zo'n melding overigens nog wel; de no signal melding kwam in het geval van de DP dus echt door de DP-kabel/monitor en met de DVI-D kabel leek alles weer gewoon te werken

Nu heb ik echter een ander probleem:
- Tijdens het gamen (onder normale activiteiten volgensmij nog niet meegemaakt) vallen beide beeldschermen soms opeens uit. Ik krijg dan een no signal melding
- Het is me nu ook één keer voorgekomen dat naast de no signal melding ook mijn fans erg luid worden
- Mijn computer blijft voor de rest, met zwart scherm, werken: ik kan mensen in discord nog steeds horen.
--> Om dit op te lossen moet ik dan mijn computer hard resetten (power button ingedrukt houden), vervolgens werkt het weer

Iemand enig idee wat voor probleem dit kan zijn en wat ik hier tegen kan doen?
- Ik heb al /sfc scannow gedaan in cmd prompt met de ''DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth'' cmd en nu krijg ik met /sfc scannow geen melding meer van problemen met mc pc

Zelf zit ik te denken aan een mobo / gpu fout, ga morgen eens de kabels langs en mijn GPU er opnieuw instoppen

Hebben jullie nog een specifiek idee wat dit zou kunnen zijn?

Groet,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Lijkt op een crash van de videokaart.

Wat is het merk en type van cpu, moederbord, ram, voeding, opslag (sd/hdd), cpu koeling, behuizing en fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
Heb de volgende onderdelen: (negeer de randapparatuur)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8600 Boxed€ 196,69€ 196,69
1MoederbordenASUS TUF B360-Pro Gaming (Wi-Fi)€ 113,90€ 113,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2€ 124,90€ 124,90
1MonitorenASUS VG248QE Zwart€ 186,05€ 186,05
1MonitorenASUS VS247HR Zwart€ 122,21€ 122,21
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1ToetsenbordenDucky One 2 RGB TKL Zwart (Cherry MX Brown, Qwerty US)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G502 Hero€ 52,90€ 52,90
1MuismattenCorsair MM500 Premium Anti-Fray Gaming Mouse Pad - Extended 3XL€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 73,90€ 73,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 59,49€ 59,49
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,81

idd iets van GPU crash zou kunnen, PC komt uit 2018 (bij Azerty destijds in elkaar laten zetten) maar zou in principe nog moeten werken. Afgelopen december een nieuwe case gekocht, dus is iig niet heel stoffig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
Oke, nu een paar dagen verder en nog niet veel progressie.

Ik heb op internet gelezen dat het van alles kan zijn (PSU, GPU, CPU) en heb geen idee waar ik zou moeten kijken..

Vanmiddag paar uur lang Rainbow Six Siege gespeeld en geen last van crashes gehad, nu vanavond met wat vrienden weer gespeeld en nu al 3/4x gescrashed (ook een keer tijdens Bloons TD6 gecrashed).. gisteren/eergisteren volgensmij weinig crashes gehad

Krijg ook geen error message oid dus ik heb geen idee waar ik specifiek moet kijken.

Zouden jullie aanraden om een nieuwe GPU te kopen? Ik heb niet het idee dat daar persé de fout ligt: heel vaak doet m'n monitoren het namelijk wel dus de GPU doet dan wel 'iets'.. (+ met de huidige GPU prijzen wacht ik daar uberhaupt nog wel ff mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Test met een andere videokaart. Kan je niet tijdelijk ruilen met een van je vrienden om te zien of de videokaart in een ander systeem problemen geeft en een andere videokaart in jouw systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 14:49
Driver updates al gedaan?
Eventviewer al bekeken van Windows wat er precies misloopt ? (ook al geeft die geen blue-screen dan loopt het daar ergens mis)

En het beste is inderdaad zoals Uszka zegt, even kruistesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
Ben er gelukkig lichtjes vanaf gekomen. Na wat meer research gedaan te hebben kreeg ik toch steeds meer het vermoeden dat het een PSU fout was. Dit werd bevestigd toen ik zonder externe GPU een 'CPU Fan Error' kreeg: leek erop dat de 12v rail 'kapot' was en niet meer genoeg vermogen leverde (het was al aan de lage kant rond de 11.4v en in de bios zag ik gisteren ook opeens 2.4v).

Vanavond de PSU vervangen en tot op heden geen problemen meer gehad. Lijkt nu dus gefixt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door itsbart op 22-07-2021 20:55 ]

Pagina: 1