Laptop geen internet middels wifi extender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idj123
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo,

Ik ben geen ster als het aankomt op techniek, vandaar dat ik me tot dit forum wendt. Het volgende is er aan de hand: mijn 3 jaar oude Acer Swift 3 laptop verbindt wel met de wifi extender, maar hij geeft dan aan "geen internet" en internet werkt dan ook niet. Het gewone wifi-signaal pakt de laptop wel altijd op. Andere apparaten werken wel zonder problemen via de wifi extender. Op een ander adres gebeurde precies hetzelfde met de wifi extender (ander merk) daar. Het probleem lijkt dus in mijn laptop te zitten, maar ik kom er niet achter wat het precies is.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Probleemoplossing van de laptop inschakelen, maar die gaf of aan dat er een probleem was met het IP adres of dat ik moest checken of de router wel aan stond.
- Het resetten van de wifi-extender (ook al ligt het probleem daar niet), dit zorgt ervoor dat de wifi een paar minuten wel werkt (niet die van de router, maar echt die van de wifi-extender), maar al snel daarna "geen internet"
- Laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen
- Netwerkadapter verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Recentelijk heb ik (zonder te weten wat ik deed) wat uitgeprobeerd met de netwerkadapter, en ben erachter gekomen dat de laptop wel verbindt met de wifi-extender wanneer ik bij de geavanceerde instellingen de waarde verander naar 1. 5ghz 802.11a. De overige waardes die daar staan werken niet. Ik heb geen flauw idee wat dit betekent! Overigens verbindt de laptop dan ineens met een wifi-netwerk die hetzelfde heet als de wifi-extender, maar dan met een 2 erachter? Dit netwerk zie ik bij geen van de andere apparaten staan en heb ik ook niet zo ingesteld.

Ik heb het nu dus wel een soort van werken gekregen, maar wil eigenlijk dat het gewoon op de normale manier werkt. Bovendien weet ik niet wat ik nu eigenlijk heb aangepast in de instellingen en ben benieuwd wat er aan de hand is. Wie heeft een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:09

jurroen

Security en privacy geek

Welke extender gaat het om? En snap je dat het niet een kwestie is van een kastje in een stopcontact pluggen die automagisch je WiFi 'fixt'?

Een WiFi extender moet het bereik hebben om het signaal op te pakken en opnieuw uit te zenden. Als jij m ophangt op een plek waar je devices ook geen WiFi hebben, gaat zo'n extender ook niets voor je doen.

Als je 'm vervolgens op een juiste plek hebt, is 't een kwestie van instellen. Repeater met AP verbinden en instellen. Om daarbij te helpen, moeten we wel weten waar het om gaat (merk en model, minimaal).

En ook niet onbelangrijk, hoe zit het met "de rest"? Welk signaal probeer je te 'extenden' - is dat van je modem? KPN Experiabox, Ziggo Connectbox, etc?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry