Aanschaf nieuwe koffer voor lange reis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Begin volgend jaar ga ik voor een half jaar naar het buitenland voor mijn stage.

Nu zit ik alvast te kijken naar wat koffers omdat mijn huidige ruimbagage koffer te klein is en wel aan vervanging toe is. Zelf kwam ik deze koffer tegen, 81cm hoog en biedt zo'n 124l aan inhoud.
Welke grootte raden jullie aan bij een lange reis?

Als ik op de website van de KLM kijk dan zie ik dat ze de volgende regels hanteren voor het formaat ruimbagage: "1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch)".
Echter kom ik bij de eerder gelinkte koffer dan uit op 170cm (81cm + 55cm + 34cm). dat is toch helemaal niet zo heel groot? Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat jullie je ervaringen kunnen delen.

- Luuk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:58
Reis zelf met z'n broertje, de S'Cure Spinner. Die heeft de zelfde maten (en is de helft goedkoper!) Heb daar al eens ruim een maand uit kunnen leven. Wel wassen natuurlijk, anders dan gaat het niet lukken.

Het zijn super koffers, 4 wielen en zo licht als een veertje. Volgens mij kijkt de KLM naar de max in 1 dimensie, niet opgeteld. Daarna wordt het namelijk een afwijkend stuk bagage.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
EJonk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:16:
.
Het zijn super koffers, 4 wielen en zo licht als een veertje. Volgens mij kijkt de KLM naar de max in 1 dimensie, niet opgeteld. Daarna wordt het namelijk een afwijkend stuk bagage.
https://www.klm.com/trave...ggage_allowance/index.htm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31
Zelf vind ik spinners als handbagage helemaal niks. 4 Van die kleine wieltjes werken alleen goed op een perfect vlakke ondergrond, voor alle andere omgevingen is een degelijke 2 wielige koffer (upright) veel fijner.

Handbagage is best lastig, iedere luchtvaartmaatschappij heeft weer andere max afmetingen. Eerst dus uitzoeken met wie je de meeste vluchten denkt te maken voordat je iets aanschaft. Men wordt ook steeds strenger in de handhaving omdat iedereen tegenwoordig met handbagage wil vliegen.

Ruimbagage dus, daar heb ik minder ervaring mee, wel vind ik je koffer erg duur. Ze gaan er toch mee lopen gooien dus dan liever iets goedkoper model?

[ Voor 13% gewijzigd door lithoijen op 14-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
lithoijen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:01:
Zelf vind ik spinners als handbagage helemaal niks. 4 Van die kleine wieltjes werken alleen goed op een perfect vlakke ondergrond, voor alle andere omgevingen is een degelijke 2 wielige koffer (upright) veel fijner.
Spinners kan je ook op twee wieltjes meeslepen, dus dubbel plezier.

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31
@Bob-B190 niet mee eens, die hebben veel te kleine wielen voor prettig gebruik. Met mijn handbagage heb ik al tientallen km of misschien wel veel meer gewandeld. Een verademing om dat met wat grotere wielen onder je koffer te kunnen doen, dat rolt zoveel beter op straatwerk of ongelijke ondergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
lithoijen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:07:
@Bob-B190 niet mee eens, die hebben veel te kleine wielen voor prettig gebruik. Met mijn handbagage heb ik al tientallen km of misschien wel veel meer gewandeld. Een verademing om dat met wat grotere wielen onder je koffer te kunnen doen, dat rolt zoveel beter op straatwerk of ongelijke ondergrond.
Leuk dat je nu een scenario ophoest die niet van toepassing is. In dit soort scenario's neem ik een rugzak mee. In de vraag van TS gaat het specifiek voor een koffer om mee te vliegen en dan werken spinners prima.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Luuk2015 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:46:
Begin volgend jaar ga ik voor een half jaar naar het buitenland voor mijn stage.

Nu zit ik alvast te kijken naar wat koffers omdat mijn huidige ruimbagage koffer te klein is en wel aan vervanging toe is. Zelf kwam ik deze koffer tegen, 81cm hoog en biedt zo'n 124l aan inhoud.

Als ik op de website van de KLM kijk dan zie ik dat ze de volgende regels hanteren voor het formaat ruimbagage: "1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch)".
Echter kom ik bij de eerder gelinkte koffer dan uit op 170cm (81cm + 55cm + 34cm). dat is toch helemaal niet zo heel groot? Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat jullie je ervaringen kunnen delen.

- Luuk
De 81cm versie daarvan is echt vrij enorm. Ik heb van die serie twee 55cm en een 75cm versie (twee ervan van toen ze nog cosmolite heetten) en die laatste heb ik nog nooit te klein gevonden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
Ik dacht altijd dat ik de grootste spinner had van z'n familie. Blijkbaar niet. Ik heb de 69 variant, en dan valt het er wel in! Mi scusi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
lithoijen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:01:
Ruimbagage dus, daar heb ik minder ervaring mee, wel vind ik je koffer erg duur. Ze gaan er toch mee lopen gooien dus dan liever iets goedkoper model?
Precies. En als je nou veel gaat reizen en daarom een luxe koffer wil, maar hij gaat lang op reis. En 90% daarvan gaat zijn in een appartement/kamer zitten voor de stage neem ik aan. Oftewel het blijft een enkele reis. (En vast nog wel wat rondkijken in de omgeving, maar daarvoor heb je niet zo'n koffer nodig).

Ik zou zelf voor een heel veel goedkopere optie gaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf hele goede ervaringen met Roncato. Italiaans spul, relatief niet duur en vrij onverwoestbaar :)
Tip: let er even op dat een koffer een TSA gecertificeerd slot heeft. Zie ook https://tsa-slotje.nl/faq/wat-is-tsa-slot/ Scheelt je potentieel een hoop ellende bij douanes etc :)

Bedenk je verder dat hoe groter de koffer, hoe zwaarder ie wordt. Meestal mag je 20 kilo bagage meenemen, dan heb je je koffer lang niet vol. Als jij voor stage naar het buitenland gaat, zou ik twee koffers meenemen die je in je eentje ook makkelijk kunt meenemen.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2021 10:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou inderdaad ook een lichtgewicht koffer meenemen om het gewicht te drukken en niet zo'n grote en dure die je daarna niet meer gaat gebruiken. Kijk bijvoorbeeld naar American Tourister (zustermerk van Samsonite, gemaakt in dezelfde fabriek), is al een stuk goedkoper en dan 1 maatje kleiner, heb je veel meer keus.

De Airconic Spinner 77 weegt maar 3,2kg, heeft een inhoud van ruim 100l en kost maar een fractie van de Samsonite koffer van hierboven. En wordt door Samsonite NL verzonden ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
lithoijen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:07:
Ik deel deze mening absoluut niet. Op reis naar Costa Rica heb ik mijn spinner meegehad, en een modelletje tank (2 wielen, vrij plat maar hoog en breed). De spinner was in alle opzichten praktischer.

Enige waar ik je gelijk in geef is dat de grotere wielen er voor zorgde dat de koffer wat minder stuiterde. Maar de hoek van de koffer ten opzichte van de wielen was echt kak. Onderhands niet comfortabel, bovenhands niet. Willen wisselen? Stoppen, koffer neerzetten en overpakken.

Gelukkig neem ik doorgaans geen breekbare spullen mee. En zoveel cobblestone weggetjes doe je nou ook weer niet met met een koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[BoSS] schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:36:
Ik zou inderdaad ook een lichtgewicht koffer meenemen om het gewicht te drukken en niet zo'n grote en dure die je daarna niet meer gaat gebruiken.
De door TS uitgezochte serie is de lichtste serie koffers die je kunt krijgen. Nogmaals ik heb er 3 van en dat is met een reden. En dan zijn twee ervan al een oudere versie die nog wat zwaarder waren, en zelfs díe zijn ongeëvenaard licht.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik prefereer altijd van zeer compact te reizen, ben ooit eens 2 weken naar de VS geweest met enkel een koffertje dat klein genoeg was voor handbagage.

Sowieso ga jij niet voor 6 maanden aan kledij meenemen dus moet je even een afweging maken van wat je wel en wat je niet wenst mee te nemen. En als je het een beetje slim aanpakt kan het ook perfect met een maatje kleiner.

Zoals anderen ook aangeven, dit is een eenmalige trip. Kijk dus ook zeker naar toekomstig gebruik. Ga je in de komende jaren nog reizen maken waarbij je zo een capaciteit nodig hebt? Als je binnen een jaar ergens op rondreis zou gaan voor 2 weken en dus elke paar dagen van stad veranderd, wat voor koffer wil je dan bijhebben. Denk ook aan die scenarios.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
[BoSS] schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:36:
Ik zou inderdaad ook een lichtgewicht koffer meenemen om het gewicht te drukken en niet zo'n grote en dure die je daarna niet meer gaat gebruiken. Kijk bijvoorbeeld naar American Tourister (zustermerk van Samsonite, gemaakt in dezelfde fabriek), is al een stuk goedkoper en dan 1 maatje kleiner, heb je veel meer keus.

De Airconic Spinner 77 weegt maar 3,2kg, heeft een inhoud van ruim 100l en kost maar een fractie van de Samsonite koffer van hierboven. En wordt door Samsonite NL verzonden ;)
De koffer zal zeker nog gebruikt worden na deze reis, alleen nu helaas wat minder ivm corona.
Ik hoop eigenlijk met de aanschaf van zo'n koffer gewoon eenmaal een koffer te kopen die ik de komende jaren kan blijven gebruiken. Dank in ieder geval voor het linken van die koffer, ik zal er straks even naar gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luuk2015 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:02:
[...]

De koffer zal zeker nog gebruikt worden na deze reis, alleen nu helaas wat minder ivm corona.
Ik hoop eigenlijk met de aanschaf van zo'n koffer gewoon eenmaal een koffer te kopen die ik de komende jaren kan blijven gebruiken. Dank in ieder geval voor het linken van die koffer, ik zal er straks even naar gaan kijken.
Ik ben 't wel eens met 't idee dat je ws geen 81cm koffer moet kopen omdat je toevallig 1x lang weggaat. Voor gewoon je kleding e.d. is de 75cm echt meer dan groot genoeg, of je moet echt heel rare bulky kleding hebben. Als je een heel lange reis maakt ga je toch af en toe wassen. Je neemt nooit 6 maanden aan kleding mee zonder te wassen, al helemaal niet als je gaat stagiairen en daar dus eigenlijk gewoon zes maanden woont.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:47
Ligt er ook aan net wat je gaat doen. Heb je perse een hardshell nodig of niet?
Zelf altijd gereisd met uit de kluiten gewassen weekendtas. Nu gekozen voor een zelfde concept maar met wieltjes en een die open te klappen is.

https://www.eastpak.com/n...oss-pEK63L27T+00+999.html

Door corona nog niet kunnen gebruiken verder helaas

Edit verkeerd type dus

[ Voor 14% gewijzigd door Louwke op 14-07-2021 11:16 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Ik ben 't wel eens met 't idee dat je ws geen 81cm koffer moet kopen omdat je toevallig 1x lang weggaat. Voor gewoon je kleding e.d. is de 75cm echt meer dan groot genoeg, of je moet echt heel rare bulky kleding hebben. Als je een heel lange reis maakt ga je toch af en toe wassen. Je neemt nooit 6 maanden aan kleding mee zonder te wassen, al helemaal niet als je gaat stagiairen en daar dus eigenlijk gewoon zes maanden woont.
Ik denk dat ik dan wel voor een 75cm model ga, dit valt binnen de limieten die KLM aangeeft en dan loop ik niet het risico dat het te groot is. Er gaat voornamelijk kleding in want mijn laptop en camera kunnen gewoon in de handbagage mee. Als ik het een beetje slim indeel dan gaat het wel passen.
Misschien is het limiet van 23kg wel eerder een probleem... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op stage en voor je koffer 500 euro droppen. En ik maar denken dat studenten krap bij kas zitten. :)

Als je enige criterium de grootte is, ben je voor 120 ook klaar.

Je gaat dus niet reizen, maar slechts heen en weer. Volume is dan van belang, maar of-ie lekker rolt maakt weer niet veel uit.

Het is mijn ervaring dat je na een half jaar of langer vaak veel meer mee terug neemt dan heen. De kans bestaat dat je daar geen koffer voor kunt bedenken. Vooraf deels verschepen van je verzamelde rommel is dan een alternatief. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Overweeg eens een grote rugzak. Ben jaren geleden overgestapt en wil nooit meer een koffer. Het is zoveel makkelijker met lopen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
desmond schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:29:
Op stage en voor je koffer 500 euro droppen. En ik maar denken dat studenten krap bij kas zitten. :)

Als je enige criterium de grootte is, ben je voor 120 ook klaar.

Je gaat dus niet reizen, maar slechts heen en weer. Volume is dan van belang, maar of-ie lekker rolt maakt weer niet veel uit.

Het is mijn ervaring dat je na een half jaar of langer vaak veel meer mee terug neemt dan heen. De kans bestaat dat je daar geen koffer voor kunt bedenken. Vooraf deels verschepen van je verzamelde rommel is dan een alternatief. Iets om rekening mee te houden.
Sorry dat dit misschien niet duidelijk was, maar na deze reis wil ik hem sowieso meerdere malen per jaar gaan gebruiken. Het aantal liters van die door jouw gelinkte Eastpak reiskoffer lijkt me wel wat, ik zal er straks verder naar kijken. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luuk2015 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Niet met de gelinkte koffer. Ik weeg ze niet eens meer, kom niet in de buurt van 23kg. Laat staan de 32kg die ik met dat ding meestal mee mag nemen,

Wel een ander verhaal dan met de hardshells die ik vroeger had. Heb er ooit een leeg gewogen en dat was 13kg 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Luuk2015 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat ik dan wel voor een 75cm model ga, dit valt binnen de limieten die KLM aangeeft en dan loop ik niet het risico dat het te groot is. Er gaat voornamelijk kleding in want mijn laptop en camera kunnen gewoon in de handbagage mee. Als ik het een beetje slim indeel dan gaat het wel passen.
Ik heb de 75cm variant ook en ik kan be-amen wat hierboven al gezegd is. De 75cm koffer is al echt groot en je kan er makkelijk je gewichtslimiet mee aantikken. Verder is het een heel fijn ding.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:53
Wij gebruiken tegenwoordig geen (hardschalen) koffers meer (of nauwelijks) maar maken gebruik van een duffelbags van North Face. Kan behoorlijk wat in (verschillende maten), heeft banden om m als rugzak te gebruiken en is veel lichter dan een harde koffer (en goedkoper).
Het is gemaakt van een soort vrachtwagenzeil dus goed waterdicht, bij het vliegen er een flightbag omheen doen en je bent klaar.
Dit bedoel ik : https://www.bever.nl/p/th...AAC80009.html?colour=4168

Succes met je keuze en je stage!

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 11:38
Met het door jouw beoogde gebruik voor een zachte koffer kiezen, de meeste zijn uitbreidbaar, dit kan handig zijn doordat de koffer bij de terugreis meestal voller zit ;). Daarnaast zijn spinners imo ook handiger.

Wanneer je maar een enkele keer per jaar gaat reizen is zo'n dure koffer die je gelinkt hebt imo onnodig.

Qua afmeting zou ik juist wel voor een koffer kiezen van ~ 78 cm hoogte en > 100 liter, aangezien je voor een langere tijd weggaat en je ook seizoenswisselingen gaat meemaken waardoor je meer kleding zult meenemen, tenzij het een tropische stage is :).

De Samsonite Base Boost Spinner 78 biedt een goede prijs kwaliteit verhouding, wanneer je nog meer ruimte nodig denkt te hebben zou je naar de Samsonite Spark SNG Spinner 79 kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:53
Ik heb zelf jaren op het platform op Schiphol gewerkt. Ik heb dus nogal wat koffers voorbij zien komen, en vooral wat er nodig is om die dingen (en de inhoud) veilig van a naar b te krijgen.

Wat dat betreft zijn die zware hardshells van bv samsonite echt de favoriet, het liefst met 4 wielen. Deze zijn ook voor de bagage handelaars het makkelijkst te verplaatsen, ongeacht gewicht!

Verkijk je niet op de lichte (carbon) shells. Deze zijn wel licht maar ook duidelijk een stuk kwetsbaarder. Helemaal als je de koffer niet maximaal vult!

Hoewel dufflebags en andere stoffen koffers qua gewicht ver bovenaan mijn lijstje staan. Zijn ze wel kwetsbaar bij de bagage afhandeling. Scherpe delen in het ruim, geen wielen waardoor moeilijk verplaatsbaar. Mijn advies als je voor een zachte koffer/duffel gaat, koop echt een stevige met flightbag!

Voor cabin bagage is trouwens de Cabin Zero echt een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Samsonite is best overpriced, daar betaal je eigenlijk alleen voor de naam (marketing hé). Goede koffers wel maar misschien dat iemand suggesties kan aandragen waar je wel een sterke koffer hebt maar dat minder naamsbekendheid heeft?

Ik zie op Ali veel degelijke koffers voorbijkomen met een aardige prijs (onder 200 eur), echter merkloos.

[ Voor 18% gewijzigd door prodesk op 14-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 13:38
Ik vlieg vrij vaak voor werk, ik zou altijd een hardshell nemen en niet te duur. Leuk die lichtgewicht koffers met ritsen en fancy materialen, maar het belangrijkste is dat ie heel blijft! Heb zelf ongeveer deze; https://www.samsonite.nl/...uggage_hardside-suitcases. Gaat zo'n 2,5 jaar mee bij mij, vlieg maandelijks, vaak met meerdere overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Houdt er ook rekening mee dat als je op de bestemming de koffer of mogelijk als je later met iemand anders reist, koffers redelijk in een auto passen.

Ik kan me voorstellen als je ooit ergens een road-trip wilt maken het handig(er) is als de koffers in de kofferbak passen. Zeker als je stops maakt op een doorreis. Je wilt je bagage dan het liefst niet in het zicht hebben.

Verder reis ik al decennia met een ouderwetse hard shell koffer, deze zijn zwaar, maar na ruim 30 jaar nog steeds heel. Ik heb een Carlton, mijn vriendin een Samsonite.

Het valt mij op het vliegveld vaak op dat je in de carbon shell koffers vaak lichte "stress" plekken ziet waar de koffer duidelijk impact heeft gehad met 1 van zijn vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

McMark schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:56:
Verkijk je niet op de lichte (carbon) shells. Deze zijn wel licht maar ook duidelijk een stuk kwetsbaarder. Helemaal als je de koffer niet maximaal vult!
De koffer die TS heeft uitgezocht is gemaakt van een soort gewoven polycabonaat, dus niet zo'n standaard polycarbonaat semi-hardshell. Dat spul is echt bijna onverwoestbaar. Toen ik de mijne kocht, zat er een stukje van als sample aan en die heb ik wat toegetakeld met een mes e.d. Kom je echt niet zomaar doorheen. Ze noemen 't "Curv".

Wel is 't natuurlijk zo dat 't een buigbaar materiaal is dus geschikt als kist voor je gevoelige apparatuur is 't niet maar koop daar alsjeblief pelican cases voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:17:
[...]

De koffer die TS heeft uitgezocht is gemaakt van een soort gewoven polycabonaat, dus niet zo'n standaard polycarbonaat semi-hardshell. Dat spul is echt bijna onverwoestbaar. Toen ik de mijne kocht, zat er een stukje van als sample aan en die heb ik wat toegetakeld met een mes e.d. Kom je echt niet zomaar doorheen. Ze noemen 't "Curv".
Mag ook wel voor 500 euro natuurlijk >:)
Ik had geen tijd om tijdens het uit en inladen van 400 koffers in 30 minuten te checken welk type polycarbonaat elke koffer was. All i'm saying is, het waren vaak die + stoffen koffers die toegetakeld werden. En dan heb ik het niet over mogelijke inbraakgevoeligheid :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou gaan voor een duffelbag, the North face heeft erg mooie, voordeel is dat je die op je rug kunt doen, in iedere taxi kunt proppen en als je hem in een kek kleurtje koopt pik je hem zo van de band af.

Om die reden reis ik al jaren met een paarse duffelbag. Tas kwijt, ja meneer hoe ziet hij eruit? Ja uuh een grote paarse tas! Er is nooit twijfel of m'n koffer wel of niet gevonden is!

Tweede voordeel van de duffelbag is dat je op je bestemming de tas helemaal kunt opvouwen zodat hij amper plek inneemt, ook kan je hem voor de vlucht nog comprimeren zodat je nooit gezeur hebt met de afmetingen. Als extra bonus is hij ook nog 100% waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
amp9 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:08:
Ik vlieg vrij vaak voor werk, ik zou altijd een hardshell nemen en niet te duur. Leuk die lichtgewicht koffers met ritsen en fancy materialen, maar het belangrijkste is dat ie heel blijft! Heb zelf ongeveer deze; https://www.samsonite.nl/...uggage_hardside-suitcases. Gaat zo'n 2,5 jaar mee bij mij, vlieg maandelijks, vaak met meerdere overstappen.
Goeie tip, maar precies niet de use case van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Zelf heb ik koffers uit de Termo Young serie van Samsonite, en ben daar heel tevreden over. Mocht je nog een overjarig model kunnen krijgen, dan raad ik je die aan. Zien er ook niet zo flashy uit, dat kan een voordeel zijn.

En vergeet de Duitse zaken zoals Koffer Direkt niet, die hebben vaak hele mooie prijzen met cashback via Shoop (maar Amazon doet ook goed mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:49
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Wel is 't natuurlijk zo dat 't een buigbaar materiaal is dus geschikt als kist voor je gevoelige apparatuur is 't niet maar koop daar alsjeblief pelican cases voor.
Ik heb vroeger een grote Samsonite van Samsonite van polycarbonaat gehad. Is 3 keer vervangen omdat de koffer met een scheur op de bagageband lag.

Momenteel heb ik een stuk goedkopere luggagex. so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jaspervl schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb vroeger een grote Samsonite van Samsonite van polycarbonaat gehad. Is 3 keer vervangen omdat de koffer met een scheur op de bagageband lag.
Ja, maar wat ik probeer te zeggen wat blijkbaar niet lukt is dat deze koffers dat niet bij gebeurt omdat dat materiaal niet standaard polycarbonaat is. Trust me dat scheurt echt niet zomaar.
McMark schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:24:
[...]

En dan heb ik het niet over mogelijke inbraakgevoeligheid :|
Inbraakgevoeligheid is altijd een probleem met ritsen ja. En dan maken ze 't allemaal nog makkelijker met die TSA-sloten met standaardsleutels die iedereen natuurlijk al jaren heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2021 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:43
Brilsmurfffje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:24:
Ik zou gaan voor een duffelbag, the North face heeft erg mooie, voordeel is dat je die op je rug kunt doen, in iedere taxi kunt proppen en als je hem in een kek kleurtje koopt pik je hem zo van de band af.

Om die reden reis ik al jaren met een paarse duffelbag. Tas kwijt, ja meneer hoe ziet hij eruit? Ja uuh een grote paarse tas! Er is nooit twijfel of m'n koffer wel of niet gevonden is!

Tweede voordeel van de duffelbag is dat je op je bestemming de tas helemaal kunt opbouwen zodat hij amper plek inneemt, ook kan je hem voor de vlucht nog comprimeren zodat je nooit gezeur hebt met de afmetingen. Als extra bonus is hij ook nog 100% waterdicht
Dit! Je ruimbagage drop je toch al aan het begin van het vliegveld, en je pikt het pas als allerlaatste weer op wanneer je aankomt. Die paar meter die je naar bus/trein/taxi moet lopen is dan altijd wel te overzien. Tot nu toe nooit problemen gehad om even een duffel over de ene schouder en rugtas over de andere te dragen. Ze zijn er eventueel ook met wieltjes (hoewel dat mijn voorkeur niet heeft) en je krijgt hem thuis en in je accommodatie ook altijd weer makkelijker opgeruimd dan een koffer die je niet kan opvouwen.

Als nog een extra bonus heb je meteen een mooie tas voor een weekendje weg in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Ja, maar wat ik probeer te zeggen wat blijkbaar niet lukt is dat deze koffers dat niet bij gebeurt omdat dat materiaal niet standaard polycarbonaat is. Trust me dat scheurt echt niet zomaar.
Tijd voor een Hydraulic press channel verzoekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 15:58
Luuk2015 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Dan zou ik uitgaan van standaard gewicht wat je mee mag nemen, dat is vaak 20kg. Bij koffersites kun je daar vaak wel op filteren. Het is nu misschien niet voldoende voor je stage, maar dan straks wel het meest bruikbare ook. Voor je stage zou je dan nog een extra tas oid mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Jaspervl schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je koffer 'goed vol' zit, half leeg kunnen ze inderdaad niet zoveel (lees: niets) hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-05 19:05

Shuriken

Life is all about priorities

prodesk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:00:
Samsonite is best overpriced, daar betaal je eigenlijk alleen voor de naam (marketing hé). Goede koffers wel maar misschien dat iemand suggesties kan aandragen waar je wel een sterke koffer hebt maar dat minder naamsbekendheid heeft?

Ik zie op Ali veel degelijke koffers voorbijkomen met een aardige prijs (onder 200 eur), echter merkloos.
Het voordeel van Samsonite is wel dat je als er iets kapot is, ze je gratis vervangende onderdelen sturen. Heb zelf een model met twee grote wielen. En veel gereist voor werk. Geloof dat ik de koffer nu zon tien jaar heb. Heb de sloten al vervangen en inmiddels de wielen ook. Allemaal kosteloos toegestuurd.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zelf ben ik blij dat mijn koffer aan elke zijde een tussenschot met vakjes heeft (zoiets). Daarmee is aan de binnenkant alles dichtgeritst en valt er dus niet van alles uit als je de koffer opent. Ik ben verbaasd dat een koffer van €500 dat niet heeft.
Kortom; handige feature :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zitvast
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
Het was al gezegd, maar het grootste model is echt enorm en je gaat makkelijk over het maximumgewicht als je hem helemaal vult. Je kunt hem ook niet half leeg laten want dan is hij niet stevig en schudt alles door elkaar. Hij is te groot voor standaard ruimbaggage, al knijpen veel airlines een oogje dicht.
Shuriken schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Het voordeel van Samsonite is wel dat je als er iets kapot is, ze je gratis vervangende onderdelen sturen. Heb zelf een model met twee grote wielen. En veel gereist voor werk. Geloof dat ik de koffer nu zon tien jaar heb. Heb de sloten al vervangen en inmiddels de wielen ook. Allemaal kosteloos toegestuurd.
Je bent wel gek als je de adviesprijs betaalt. Ik heb mijn Samsonitekoffer met 60% korting gekocht. Dat was wel uitzonderlijk en die korting krijg je misschien niet in juli, maar het geeft wel aan wat de marges zijn.
schaduw schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:35:
Zelf ben ik blij dat mijn koffer aan elke zijde een tussenschot met vakjes heeft (zoiets). Daarmee is aan de binnenkant alles dichtgeritst en valt er dus niet van alles uit als je de koffer opent. Ik ben verbaasd dat een koffer van €500 dat niet heeft.
Kortom; handige feature :*)
Daar zijn packing cubes voor. Die kun je makkelijk uit je koffer pakken en bijvoorbeeld bij je bed, in de badkamer of in de kast leggen/uitvouwen.

Weet iemand trouwens welke koffers KLM-piloten gebruiken? Veel piloten hebben precies dezelfde maar het merk heb ik nooit goed kunnen zien. Dit filmpje toont er een (op 00:30).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bompi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 21:41
Mijn vrouw en ik hebben die Samsonite koffers. Ideaal! Gekocht voor ons huwelijk op Bali. Laag gewicht dus zoveel mogelijk mee te nemen. Inmiddels heel wat vluchten gemaakt en alleen een enkel krasje. Op YouTube mooie filmpjes over hoe sterk de koffer is. Zou alleen een kleinere maat nemen. Je kan volgens mij zien dat een koffer voor x liter, geschikt is voor een bepaald gewicht. En wat hier al geschreven is, even rondkijken. Altijd wel een mooie aanbieding te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 22:38
Als je een koffer voor de rest van je leven wil, dan neem je een pelican case. Wegen wel wat meer, maar die van mij heeft nu 22-23jaar mishandeling achter de rug en doet het nog alsof het z'n eerste dag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 09:41
Hier ook goede ervaring met American Tourister. Wat mij betreft een goed compromis tussen formaat efficiëntie, degelijkheid, gewicht en prijs.

Die wij hebben is niet meer leverbaar: https://www.americantouri...urne-blue/66983-2375.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:49
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je koffer 'goed vol' zit, half leeg kunnen ze inderdaad niet zoveel (lees: niets) hebben.
Laat dat maar aan mijn vrouw over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zitvast schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:37:
Weet iemand trouwens welke koffers KLM-piloten gebruiken? Veel piloten hebben precies dezelfde maar het merk heb ik nooit goed kunnen zien. Dit filmpje toont er een (op 00:30).
Dat is de klassieke Samsonite Oyster, maar dan customized voor en geleverd aan de piloot door KLM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik weet niet wat je allemaal met je koffer gaat doen, maar ik ben zelf erg tevreden met de Samsonite Aeris Upright 71cm.
Ik heb hier voor 6 maanden aan spullen in kunnen stoppen in combinatie met een kleine koffer voor in het vliegtuig. Ik ging toen naar Oeganda voor 6 maanden. Totaal 87,6L ruimte.
Je hebt ook de grotere broer met 118,50L (Samsonite Aeris Spinner 82cm) als je wat meer ruimte wenst. Dan ben je tussen de € 109,99 - € 176,99 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:14
Heb zelf de AmericanTourister Bon Air al enige jaren. 2x handbagage formaat, 1x een groter formaat. Meerdere keren meegeweest op vakantie/road trips naar andere werelddelen. Dus best wel wat mee gesjouwd.

In principe kunnen ik en m'n vrouw met die 3-delige combinatie 3 weken vooruit. (Elk 1 handbagage, de grote elk de helft).

Handbagage ook mee op kortere trips/werkgerelateerd.
Handbagage ziet er nog heel goed uit. Ruimbagage heeft wel krassen, maar verder nog in goede staat, van binnen en buiten.
TSA lock erop, en heel duur zijn ze ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 14-07-2021 22:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik ben een enorme fan van de echte hardshells van Samsonite. Dus niet die je zelf hebt uitgezocht, dat is een semi-hardshell met zo'n rits. Die van mij klikken echt in elkaar. Moet ff zoeken wel model het is maar ze zijn ongetwijfeld hier al langsgekomen.

Ik heb de mijne zeker al 30x mee gehad, en mijn handbaggage koffer ook zeker al 80 (vloog veel voor mijn werk gedurende een periode van enkele jaren om de week een trip heen en terug). Echt onverslijtbaar.

Ik moet zeggen dat ik de voorkeur geef aan 2 grote wielen in plaats van die spinner dingen. Die spinners blijven in stoepsleuven hangen en hebben bovendien gewoon veel meer onderdelen die kapot kunnen. Spinners zijn leuk voor handbaggage misschien (maar ook daar gebruik ik ze niet voor).

Enige echte nadeel is dat ze zwaar zijn. 3,5kg voor mijn handbaggage koffer. Dus daar gaat al meer dan een derde van je 10kg. Ik heb ook een F'Lite voor als ik meer mee moet maar omdat ik toch altijd alleen maar T-Shirts draag (zelf op werk) is dit nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:41

Bob Popcorn

Plop!

CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Dat is de klassieke Samsonite Oyster, maar dan customized voor en geleverd aan de piloot door KLM.
En dat zijn echt ruk koffers want zwaar en niet relaxed te rollen. Ik heb een stoffen Samsonite en die gaat al een hele tijd mee. Helaas wel een spinner, dus als je op de roltrap staat of op niet-level terrein rolt ie altijd weg.

Overigens reis ik veel en spreek ik veel mensen die nog veel meer reizen en een koffer boven de ~200 euro is echt onzin.

[ Voor 10% gewijzigd door Bob Popcorn op 15-07-2021 09:01 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 09:20
Cass Casey schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:33:
Overweeg eens een grote rugzak. Ben jaren geleden overgestapt en wil nooit meer een koffer. Het is zoveel makkelijker met lopen.
Deed ik ook, tot ik op een gegeven moment met een grote trekkersrugzak, een rugzak met lenzen en fototoestel, en een laptoptas uit het vliegveld kwam en dacht "en hoe gaan we dit nu allemaal dragen?" |:(

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Louwke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:14:
Ligt er ook aan net wat je gaat doen. Heb je perse een hardshell nodig of niet?
Zelf altijd gereisd met uit de kluiten gewassen weekendtas. Nu gekozen voor een zelfde concept maar met wieltjes en een die open te klappen is.

https://www.eastpak.com/n...oss-pEK63L27T+00+999.html

Door corona nog niet kunnen gebruiken verder helaas

Edit verkeerd type dus
Ik heb deze koffer gekocht voor een lange reis (eigenlijk vooral vanwege bovenstaande comment), waarbij we veel moesten reizen tussen verschillende steden. Waarbij we veelal vanuit station naar hotel liepen.

De koffer is een stuk fijner dan de (ook dure, American Tourster) hardshell van m'n vriendin. De kleine zwenkwieltjes van m'n vriendin z'n koffer oscilleren op ruw asfalt waardoor het zwaarder loopt en kleine randjes blijft de andere koffer al achter hangen; waardoor ik verwacht dat de wieltjes veel sneller slijten.

Dus deze EastPak reiskoffer is echt tof wanneer je veel (door de stad) loopt d:)b

Pluspunten:
- Bij veel treinen pastte hij in de bagagerekken boven je hoofd.
- Loopt fijn, zelfs van stoep naar straat en terug
- Omdat hij niet zo breed is, volgt hij netjes/steekt niet uit
- Kan niet 'breken' (sommige hardshells krijgen scheuren)
- Veel vertrouwen in de wieltjes, ook op ruwer terrein.
- Blijft goed staan in de trein als hij tegen de muur aan staat (rolt niet zijwaarts weg)

Minpunten:
- Ik geloof niet waterdicht?
- Wanneer beide onderkanten/vakken onderin niet volledig gevuld zijn, blijft hij niet goed rechtop staan.
- TSA slotje, maar daar kun je nog een eigen slot/tiewrap doorheen halen.
- matcht exact met m'n EastPak rugzakje dus nu is het een soort ANWB-stelletje combo ;)

Kortom, heel blij mee en bedankt voor de aanrader.
Pagina: 1