Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Beste forum-leden,

Ik wil een NAS aanschaffen waar ik bulk data op kwijt kan, maar die ook gesynced wordt met mijn Dropbox.
De NAS die ik op het oog heb is een Synology DS218play icm een WD Red SA500 SSD 2TB, en wordt voor klein zakelijk gebruikt.

Mijn dropbox is ingericht met projecten (kleine data) en bibliotheken (bulk data).
Deze bibliotheken (bulk) wil ik plaatsen op de NAS (niet meer op mijn SSD in desktop) en laten syncen met mijn dropbox. Om deze bulk wel te kunnen benaderen wil ik op mijn desktop een netwerkverbinding maken met de betreffende map op de NAS.

Bovengenoemde opstelling heb ik schematisch weergegeven in onderstaande afbeelding.

1) Is dit technisch mogelijk met bovengenoemde NAS
2) Is er een eenvoudigere opstelling te bedenken?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hMfeuinJQ4sO6VxY6aMrQHExoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tgS4pIjM4ekNwCnsXkd6fWg.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je op de NAS cloud sync installeert kun je een map op de NAS laten syncen met dropbox, dus ja het kan :)

Het kan ook bidirectioneel, dus als er in dropbox iets verandert, dat de NAS die verandering ook meeneemt. Voor dat laatste hoef je ook niet op je thuisnetwerk te zijn, omdat je NAS direct met dropbox praat.

Alleen het detail van de dropbox bibliotheken van je SSD weren zul je moeten testen, dan zou je in dropbox een ander doel moeten instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 14-07-2021 06:55 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

Smurf

Detri

Als je Synology Drive client gebruikt kan je gewoon alleen met je NAS syncen vanaf de PC en heb je die Dropbox client niet meer nodig.

Drive ondersteund verder ook de belangrijkste functies die je kent vanuit bijvoorbeeld Dropbox of Onedrive. Denk aan Smart storage, dus pas downloaden indien nodig, of bestanden geforceerd lokaal/in de cloud laten staan.
Voor m'n persoonlijke bestanden gebruik ik geen netwerkshares meer vanaf m'n NAS.

)