Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdtempel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-11-2021
Mijn vraag
...

Momenteel ben ik ergens bezig en kijkt men naar een mogelijkheid om alerting van verschillende systemen (splunk, zabbix enz.) te sturen naar een app.

Momenteel gebruiken ze telegram alleen wil niet iedereen dat gebruiken. Ook vinden ze het niet handig om voor alle systemen een apart script te hebben. Daarom heb ik een email-adres aangemaakt en nu komen de alerts daarop binnen. Nu zoek ik naar een app (mag betaald zijn) waarbij ik dus de link kan leggen tussen mailbox en app.

Vereisten:
  • Het moet wel makkelijk te beheren zijn
  • Exchange moet ermee gekoppeld kunnen worden. (Of een ander alternatief door bijvoorbeeld de mail door te sturen naar een andere mailbox die dat wel kan).
  • En het liefste ook nog een webomgeving.
Wat ze ook wel leuk vinden:
  • Wel de mogelijkheid om direct vanuit software te koppelen naar mailbox.
  • Collaboratie in de app waarbij iemand kan zeggen dat hij/zij met een probleem bezig en heeft afgerond.
  • In de Cloud.
Momenteel heb ik:
  • Opsgenie
  • Signl4
  • Pushover
Weten jullie nog andere (betere) applicaties die er zijn? Ik vind namelijk wel veel notificatie software, maar niet direct voor system alerts op google.

Alvast bedankt!

Dus mijn vraag:

Wat zijn goede
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit klinkt niet echt een NOS specifieke vraag. Zeker als je het hebt over 'app' en 'mailboxen' voor 'alerting'. Hier komt het OS helemaal niet in voor.

Ik denk dat het meer bij Server Software hoort. Daarom verhuis ik je topic die kant op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 18:09
Mischien dat AppRise en MailRise je kunnen helpen?