Windows 98 / XP Downloaden in 2021

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:14
Dag Tweakers,

Ik heb een nogal vreemde vraag.

Ik heb hier een hoop van mijn oude computers die ik terug ga opbouwen voor retro pc's te hebben uit mijn jeugd en zo mijn 'gloriejaren' opnieuw te beleven :9

Nu, waar kan ik in godsnaam Windows 98 en Windows XP installaties vinden?
Zijn deze gratis verkrijgbaar ondertussen?

Wat met CD keys etc?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

https://winworldpc.com/home :)

XP is nog 'te nieuw', bovendien zit je met activatie van je installatie.

[ Voor 55% gewijzigd door PD2JK op 13-07-2021 16:12 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
PD2JK schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:11:
https://winworldpc.com/home :)

XP is nog 'te nieuw', bovendien zit je met activatie van je installatie.
Kan je deze dan activeren nog? Of hoe gaat dit in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 11:02
Zoals @PD2JK aangeeft, bij Winworld downloaden.
Ik raad je aan om Win98SE te pakken, dat is het beste OS wat betreft stabiliteit en support voor oudere games.

Daarna even de Unofficial Windows 98 Second Edition Service Pack ophalen bij techtalk en deze installeren, dat bevat veel verbeteringen (wel even de helpfile lezen voordat je alles installeert).
http://www.techtalk.cc/viewtopic.php?f=1047&t=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
eltweako schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:15:
Zoals @PD2JK aangeeft, bij Winworld downloaden.
Ik raad je aan om Win98SE te pakken, dat is het beste OS wat betreft stabiliteit en support voor oudere games.

Daarna even de Unofficial Windows 98 Second Edition Service Pack ophalen bij techtalk en deze installeren, dat bevat veel verbeteringen (wel even de helpfile lezen voordat je alles installeert).
http://www.techtalk.cc/viewtopic.php?f=1047&t=65
Geweldige tip, thx!

Deze 'service pack' geeft geen issues voor retro games te spelen zoals Quake 3, UT99 veronderstel ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23

Pazo

Mroaw?

Even kijken, wat was die bekende XP-key ook al weer, FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG... nog wat? :+
Roept nostalgie op!
Eigenlijk best wel leuk om weer eens met XP aan de slag te gaan, maar inderdaad, hoe zit het met de activatie.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Als je de juiste/bijbehorende sleutel hebt is telefonische activatie nog mogelijk*.

*begin dit jaar nog gedaan op een retro pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Geweldige tip, thx!

Deze 'service pack' geeft geen issues voor retro games te spelen zoals Quake 3, UT99 veronderstel ik?
Niet echt, afhankelijk wat je installeert. Er zitten verschillende mods/tweaks in die normaal geen problemen geven. KernelEx bijvoorbeeld zorgt er voor dat je XP applicaties kunt draaien, dat werkt goed, maar kan problemen geven met sommige dos games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb er nog wel sealed in doos liggen als je wilt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
himlims_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:20:
Windows XP? Ooh, stuur maar ff een DM dan. Lijkt me wel leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:
[...]

XP krijg je als het goed is nog telefonisch geactiveerd. 95/98se controleren alleen je CD key, er zit geen internetactivatie achter.
Voor een XP serial kun je het beste even kijken op een oude pc als je die hebt, daar zitten vaak licentie stickers op, dan heb je een "legale" key (officieel mag die alleen op die pc geïnstalleerd worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Pazo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:18:
Even kijken, wat was die bekende XP-key ook al weer, FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG... nog wat? :+
Roept nostalgie op!
Eigenlijk best wel leuk om weer eens met XP aan de slag te gaan, maar inderdaad, hoe zit het met de activatie.
Haha crazy flashbacks. Die kende ik ook uit het hoofd.
fckgw-rhqq2-yxrkt-etc

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2021 11:04 . Reden: voor de volledigheid maar weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

XP is inderdaad nog steeds telefonisch of via SMS te activeren. Bij SMS krijg je een url naar de Microsoft activatiepagina.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En zelfs al lukt dat telefonisch activeren met XP niet, ik heb ooit eens mijn XP-schijf van een shitload aan updates voorzien, plus automatische installatie (buiten partitioneren dan) en een batch-file dat na install automatisch wordt uitgevoerd om het een en ander aan installs (niet te slipstreamen updates) en een aantal aanpassingen O-) door te voeren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
De meeste antwoorden die tot nu toe zijn gegeven zijn illegaal en zouden door de moderator van Tweakers moeten worden verwijderd. Feit is dat Microsoft nooit zijn oudere besturings systemen heeft vrijgegeven. Je zal dus moeten beschikken over originele installatie media of Volume Licence ISO's en bijbehorende licenties/activatiecodes. Ikzelf heb daarvan een redelijk ruime, maar eindige voorraad.. In het geval van OEM licenties, OEM installatie media en OEM hardware is er nog wat speling mogelijk, maar in alle andere gevallen maak je je schuldig aan piraterij en dat mag Tweakers niet promoten/faciliteren. Ikzelf heb MS overigens al meer dan 25 jaar geleden gevraagd Windows 3.1x vrij te geven zonder succes.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
soedesh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 06:11:
Ikzelf heb MS overigens al meer dan 25 jaar geleden gevraagd Windows 3.1x vrij te geven zonder succes.
Waarschijnlijk omdat hele volksstammen 25 jaar geleden nog niet gemigreerd waren naar Windows 95? Voor Servers was er Windows NT maar genoeg bedrijven die nog Windows 3.11 for Workgroups draaiden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Pazo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:18:
Roept nostalgie op!
Dit was meteen diegene met SP3 toch? :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

@ts

Anders even in vraag en aanbod een advertentie plaatsen voor de originele cd's.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkopper: geen multiplayer games doen, niet direct of indirect aan internet hangen.
-
Dat de ondersteuning weg is, betekent nog niet dat het auteursrecht er vanaf is.
himlims_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:20:
Zoiets ja: koop het van iemand die het nog heeft. Hoeft zelfs niet sealed te zijn, een niet-OEM mag je overkopen.

Maar omdat je min of meer vraagt naar (abandon)warez zal ik dit topic moeten sluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.