Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Vraag
Alle reacties
XP is nog 'te nieuw', bovendien zit je met activatie van je installatie.
[ Voor 55% gewijzigd door PD2JK op 13-07-2021 16:12 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Kan je deze dan activeren nog? Of hoe gaat dit in zijn werk?PD2JK schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:11:
https://winworldpc.com/home
XP is nog 'te nieuw', bovendien zit je met activatie van je installatie.
Ik raad je aan om Win98SE te pakken, dat is het beste OS wat betreft stabiliteit en support voor oudere games.
Daarna even de Unofficial Windows 98 Second Edition Service Pack ophalen bij techtalk en deze installeren, dat bevat veel verbeteringen (wel even de helpfile lezen voordat je alles installeert).
http://www.techtalk.cc/viewtopic.php?f=1047&t=65
Geweldige tip, thx!eltweako schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:15:
Zoals @PD2JK aangeeft, bij Winworld downloaden.
Ik raad je aan om Win98SE te pakken, dat is het beste OS wat betreft stabiliteit en support voor oudere games.
Daarna even de Unofficial Windows 98 Second Edition Service Pack ophalen bij techtalk en deze installeren, dat bevat veel verbeteringen (wel even de helpfile lezen voordat je alles installeert).
http://www.techtalk.cc/viewtopic.php?f=1047&t=65
Deze 'service pack' geeft geen issues voor retro games te spelen zoals Quake 3, UT99 veronderstel ik?
Roept nostalgie op!
Eigenlijk best wel leuk om weer eens met XP aan de slag te gaan, maar inderdaad, hoe zit het met de activatie.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Als je de juiste/bijbehorende sleutel hebt is telefonische activatie nog mogelijk*.JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:
[...]
Kan je deze dan activeren nog? Of hoe gaat dit in zijn werk?
*begin dit jaar nog gedaan op een retro pc
Niet echt, afhankelijk wat je installeert. Er zitten verschillende mods/tweaks in die normaal geen problemen geven. KernelEx bijvoorbeeld zorgt er voor dat je XP applicaties kunt draaien, dat werkt goed, maar kan problemen geven met sommige dos games.JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Geweldige tip, thx!
Deze 'service pack' geeft geen issues voor retro games te spelen zoals Quake 3, UT99 veronderstel ik?
Windows XP? Ooh, stuur maar ff een DM dan. Lijkt me wel leuk!himlims_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:20:
heb er nog wel sealed in doos liggen als je wilt
XP krijg je als het goed is nog telefonisch geactiveerd. 95/98se controleren alleen je CD key, er zit geen internetactivatie achter.JacobsT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:
[...]
Kan je deze dan activeren nog? Of hoe gaat dit in zijn werk?
Voor een XP serial kun je het beste even kijken op een oude pc als je die hebt, daar zitten vaak licentie stickers op, dan heb je een "legale" key (officieel mag die alleen op die pc geïnstalleerd worden).
Haha crazy flashbacks. Die kende ik ook uit het hoofd.Pazo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:18:
Even kijken, wat was die bekende XP-key ook al weer, FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG... nog wat?
Roept nostalgie op!
Eigenlijk best wel leuk om weer eens met XP aan de slag te gaan, maar inderdaad, hoe zit het met de activatie.
fckgw-rhqq2-yxrkt-etc
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2021 11:04 . Reden: voor de volledigheid maar weg ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
Waarschijnlijk omdat hele volksstammen 25 jaar geleden nog niet gemigreerd waren naar Windows 95? Voor Servers was er Windows NT maar genoeg bedrijven die nog Windows 3.11 for Workgroups draaiden.soedesh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 06:11:
Ikzelf heb MS overigens al meer dan 25 jaar geleden gevraagd Windows 3.1x vrij te geven zonder succes.
Dit was meteen diegene met SP3 toch?Pazo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:18:
Even kijken, wat was die bekende XP-key ook al weer, FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG... nog wat?
Roept nostalgie op!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
-
Dat de ondersteuning weg is, betekent nog niet dat het auteursrecht er vanaf is.
Zoiets ja: koop het van iemand die het nog heeft. Hoeft zelfs niet sealed te zijn, een niet-OEM mag je overkopen.himlims_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:20:
heb er nog wel sealed in doos liggen als je wilt
Maar omdat je min of meer vraagt naar (abandon)warez zal ik dit topic moeten sluiten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.