iMac 21.5-Inch "Core i3" 3.3 (Early 2013) in nederland?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihibibihi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-06 20:42
Mijn zoon heeft op zijn opleiding een afgeschreven imac "gewonnen" voor 50 euro. Deze kan hij komende september ophalen.

Het enige dat hij weet is dat het apparaat uit 2013 is. En ik ben nu wel benieuwd welk model dat is.

Ik weet dat in 2013 de "iMac 21.5-Inch "Core i3" 3.3 (Early 2013)" is uitgebracht, speciaal voor het onderwijs. Het is niet echt een model waar we veel mee kunnen :/ . Bron: https://everymac.com/syst...acs-released-in-2013.html

Als ik naar de prijslijst op deze site kijk staat er alleen een bedrag genoemd bij de US. Bij Nederland staat N/A.

Mijn vraag: klopt het dat dit model niet in Nederland is verkocht?

Alvast bedankt voor de feedback!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Waarom niet wachten tot september en dan kijken welk model het is?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@hihibibihi Zie de i3 inderdaad nergens naar voren komen voor de reguliere markt, maar wat maakt het uit?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 16:09
@hihibibihi tis een prima apparaat voor Word/internet/mailen etc. Laatste OS is Catalina en die is ook nog prima.
Waarschijnlijk is het een model dat alleen voor scholen beschikbaar was. Daar heeft Apple wel vaker modellen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihibibihi
Ja. nog even wachten is geen probleem. Ik ben alleen vooraf al benieuwd.

En wat Pendora zegt, alleen goed voor mailen enz. (i3, geen ssd, slechts 4 gb ram). We hebben al meerdere apparaten in huis waarmee dat ook kan (ipads, meerdere laptops en desktops). Plaatsgebrek komt om de hoek kijken.

Alleen nu weet ik nog niet of die ook in NL te koop was. Ik hoop natuurlijk van niet, want dat betekent dat we een betere machine krijgen met meer cpu en ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

hihibibihi schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:23:
Ja. nog even wachten is geen probleem. Ik ben alleen vooraf al benieuwd.

En wat Pendora zegt, alleen goed voor mailen enz. (i3, geen ssd, slechts 4 gb ram). We hebben al meerdere apparaten in huis waarmee dat ook kan (ipads, meerdere laptops en desktops). Plaatsgebrek komt om de hoek kijken.

Alleen nu weet ik nog niet of die ook in NL te koop was. Ik hoop natuurlijk van niet, want dat betekent dat we een betere machine krijgen met meer cpu en ram.
En anders maar upgraden. ‘t is niet onmogelijk om er een SSD en RAM in te klussen. Gaat-ie nog wel een paar jaar mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihibibihi
Upgraden is toch wel een hele operatie: de behuizing is gelijmd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gewoon een externe ssd gebruiken, zoals een samsung t5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
thomasf schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:23:
Gewoon een externe ssd gebruiken, zoals een samsung t5 :)
Helemaal mee eens..
je kan zelfs een mooie houder downloaden op thingiverse voor een 3D printer. Werkt super, mijn iMac heeft een heel nieuw leven gekregen met een externe T5 van Samsung.
https://www.thingiverse.com/thing:4382562
Pagina: 1