Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Goedemiddag medetweakers,

Gisteren heb ik een scherm ontvangen van Coolblue (zelf gekocht uiteraard). Dit betreft een nieuw 1440P 27inch 165hz monitor.

Deze heb ik retour gestuurd omdat er een dode pixel in zat. Ik heb daarna weer een nieuw aangeschaft, zelfde model.
Vandaag binnen gekregen en vanochtend geïnstalleerd. Nu zag ik een klein vaag streepje in het scherm maar het lijkt niet op een dode pixel maar meer op een haartje of stof in het scherm? Ik heb al geprobeerd om dit met een microvezel doekje voorzichtig weg te halen maar dat lukte niet. Ook heb ik de website JScreenFix.com geprobeerd maar geen succes.

Op een witte achtergrond is het zichtbaar maar je moet er wel naar kijken (want het zit net wat hoger dan de rechter onder hoek).
Tijdens gebruik en gamen valt het niet op maar mijn vraag is of dit een dode pixel is of niet. Heb wel eens gehoord en gelezen dat dode pixels kunnen gaan verspreiden. Ik heb al contact gehad met Coolblue hierover en gaven aan dat een retour altijd mogelijk is binnen 30 dagen.

Hieronder de foto's die ik heb gemaakt met mijn telefoon op Pro mode om het beter te zien. Het lijkt erop of het rgb lichtje wel brandt maar dat er iets voor is of minder fel kan.

Wat is jullie mening hierover en wat zouden jullie doen?

Aan de ene kant denk ik gewoon terugsturen omdat ik er recht op heb en het scherm kost niet niks. Maar zit dan weer een beetje van wat zal de volgende hebben? Dead pixel, hetzelfde of black light bleeding.....

Ik zie jullie reacties graag tegemoet alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh861J36IOCtrVN3ey7vglmPmJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoL0271tIp6FYrWKlTqRXM1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q06tU4utE-wt8fib1qzwSOr0e2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOgsdcbnuRFaOL7ri2JVYVmn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmZwHh-fOdbFRNMzdcB8Nkv6CyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC1iuml1upLY43hvH7VPrAAq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Al die witte vierkantjes, dat zijn pixels. Die vlek, of wat het ook is, is zeker geen dode pixel.

Op je foto's valt het nu wel op, omdat je flink hebt ingezoomd, maar ik heb op deze manier geen beeld van hoe groot het echt is, en of het me op zou vallen.

Ik zou zeggen, kijk het een paar dagen aan. Als je over een paar dagen nog constant er naar kijkt en eraan stoort, stuur 'm terug. Bedenk je over een paar dagen dat het je al een tijd niet opgevallen was, dan stoort het je blijkbaar niet zo :P

Overigens 'verspreiden' dode pixels zich niet, het is niet alsof pixels elkaar aansteken en vervolgens sterven, ofzo. De kans is er alleen wel dat als je al 1 dode pixel hebt, dat andere pixels mogelijk ook deels beschadigd zijn door hetzelfde waardoor de eerste dode pixel is ontstaan, en vrij snel ook de geest geven. Maar dat gebeurt maar weinig na de eerste weken. Defecten zie je vooral in de eerste paar weken, of na meerdere jaren gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 13-07-2021 15:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:05
Je moet doen wat goed voelt. Ik persoonlijk zou het terug sturen, dit zijn zaken die niet horen.

Sommige mensen hebben er geen last van en houden het scherm, anderen (waaronder ik zelf) storen zich hieraan en zouden er verstandig aan doen het scherm te laten vervangen. Als ik het zo lees, val jij ook onder de laatste categorie ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Koldur schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:20:
Je moet doen wat goed voelt. Ik persoonlijk zou het terug sturen, dit zijn zaken die niet horen.

Sommige mensen hebben er geen last van en houden het scherm, anderen (waaronder ik zelf) storen zich hieraan en zouden er verstandig aan doen het scherm te laten vervangen. Als ik het zo lees, val jij ook onder de laatste categorie ;)
Ja het ding is. Als ik de monitor gebruik of game dan zie ik het niet omdat mijn focus meer in het midden van het scherm is. De plek zit rechtsonder aan het scherm, ik zal nog wel een foto anders uploaden van wat meer van het scherm. Ik hoorde van iemand anders dat hij dit ook had bij iemand in de familie en dat er meerdere pixels donker werden dan normaal.

Ik wil de monitor houden omdat ik niet nog een keer alles wil afbouwen en terug naar de winkel om hem retour te sturen en vervolgens weer een paar honderd euro neerleggen voor een nieuwe. Ben dus bang dat de volgende monitor dus ook iets kan hebben en dan ga je weer.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Hahn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:28:
Al die witte vierkantjes, dat zijn pixels. Die vlek, of wat het ook is, is zeker geen dode pixel.

Op je foto's valt het nu wel op, omdat je flink hebt ingezoomd, maar ik heb op deze manier geen beeld van hoe groot het echt is, en of het me op zou vallen.

Ik zou zeggen, kijk het een paar dagen aan. Als je over een paar dagen nog constant er naar kijkt en eraan stoort, stuur 'm terug. Bedenk je over een paar dagen dat het je al een tijd niet opgevallen was, dan stoort het je blijkbaar niet zo :P

Overigens 'verspreiden' dode pixels zich niet, het is niet alsof pixels elkaar aansteken en vervolgens sterven, ofzo. De kans is er alleen wel dat als je al 1 dode pixel hebt, dat andere pixels mogelijk ook deels beschadigd zijn door hetzelfde waardoor de eerste dode pixel is ontstaan, en vrij snel ook de geest geven. Maar dat gebeurt maar weinig na de eerste weken. Defecten zie je vooral in de eerste paar weken, of na meerdere jaren gebruik.
Hierbij nog een foto van verder af. Lastig te zien dan op camera. Het is in het echt of er een haartje op zit. Het plekje zit tussen de ENG en tijd in en dan meer naar boven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVddvFaDjc873bxDgXl6zDPzrg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyMNlhkd3UeFYqqLxg9dkCpA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 16:39
Dizzy Mike schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Hierbij nog een foto van verder af. Lastig te zien dan op camera. Het is in het echt of er een haartje op zit. Het plekje zit tussen de ENG en tijd in en dan meer naar boven

[Afbeelding]
Lastig om te zien? Ik erger me er nu al dood aan. Ik zou hem terug doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy Mike
shadowkid053 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Lastig om te zien? Ik erger me er nu al dood aan. Ik zou hem terug doen...
In het echt is het beter te zien. Ik ga weer een nieuwe bestellen en dan maar hopen.... ughh
Pagina: 1