DP10000X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
goedemiddag,

Vorige week heeft een vriend van mij, meerdere parren en weet ik veel allemaal gekocht. Bij mij sii hij komen met 2 NJD dimming pack 10000x. De plek waar ze wegkomen, is een oude camping. Hier waren de kabels die achteruit komen in de muur weggewerkt en dus afgeknipt op het apparaat. De kabels vinden is geen probleem, alleen ik weet niet wat voor aansluiting hier op zit. (wat moet aan de kabel, dus een stopcontact stekker bv)

https://www.yourspares.co...a-dimming-pack-NJ251.aspx

1 vd 2 zal namelijk het stopcontact in gaan vermoed ik. maar is dat dan degene met 3 aders of met 6? ZIe overigens foto hieronder.
(vingers zitten aan achterzijde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qocrsszzzvGy0764chNRn3Mr700=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrG83tN31ltdakmxS4c5mN5z.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via kayden033 op 14-07-2021 13:10)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik vermoed dat de kabel met 6 aders naar 4 stopcontacten liep. Waar de lampen op ingeplugd werden. Zoals hiervoor al uitgelegd.

Het idee van dit ding is dat je zelf de keuze kan maken hoe je het precies aansluit, er zijn 4 terminal blok plekken voor de fase draad (nu 4 zwarte draden). Er zijn rechts op je foto 4 plekken voor nul draad (nu 1 zwarte draad met blauw tapeje aangesloten). Er zijn daar vlak onder nog 4 plekken voor een aarde draad (nu 1 aarde draad aangesloten). Iedere lamp moet 1 fase, 1 nul en 1 aarde krijgen. Hoe je dat precies doet is jouw keus

Op je foto lijkt het echter ook alsof het middelste terminal blok z'n aders niet vastgeschroefd heeft. Die slingeren nu los en kunnen kortsluiting veroorzaken.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Dit is wel een wereldrecord in onduidelijke vragen stellen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:00
In ieder geval is de voeding de kabel met 3 aders.
Waarbij bruin en blauw de voeding zijn en de geel/groene op de randaarde.

Ik zou even op zoek gaan naar een schema of het gewoon 230V is wat er op kan of dat het een andere spanning nodig heeft

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Hulleman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:23:
Dit is wel een wereldrecord in onduidelijke vragen stellen.
Welke kabel moet ik waar aansluiten. 3 aderig is voor het stopcontact, maar wat moet ik aan de 6aderige aansluiten. Flowchart kan ik niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

kayden033 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Welke kabel moet ik waar aansluiten. 3 aderig is voor het stopcontact,
Jep, daar staat ook duidelijk bij: MAINS INPUT (L (fase), E (aarde), N (nul)).
maar wat moet ik aan de 6aderige aansluiten. Flowchart kan ik niet vinden
Die 6 aderig krijgt zo te zien:
4x zwarte draad gelabeled als OUTPUT
1x aarde (groengeel)
en ik gok 1x nul (zwarte draad rechts met blauwe tape er om)

Dus dat lijkt gewoon 4x schakeldraad, een aarde en een nul die ongetwijfeld naar 4 lampen zou lopen op een of andere manier?

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2021 12:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Orion84 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:18:
[...]
Jep, daar staat ook duidelijk bij: MAINS INPUT (L (fase), E (aarde), N (nul)).

[...]

Die 6 aderig krijgt zo te zien:
4x zwarte draad gelabeled als OUTPUT
1x aarde (groengeel)
en ik gok 1x nul (zwarte draad rechts met blauwe tape er om)

Dus dat lijkt gewoon 4x schakeldraad, een aarde en een nul die ongetwijfeld naar 4 lampen zou lopen op een of andere manier?
Zou kunnnen, alleen de voorkant heeft 4 dap ingangen en de lampen hebben zelf een stekker voor het stopcontact.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik vermoed dat de kabel met 6 aders naar 4 stopcontacten liep. Waar de lampen op ingeplugd werden. Zoals hiervoor al uitgelegd.

Het idee van dit ding is dat je zelf de keuze kan maken hoe je het precies aansluit, er zijn 4 terminal blok plekken voor de fase draad (nu 4 zwarte draden). Er zijn rechts op je foto 4 plekken voor nul draad (nu 1 zwarte draad met blauw tapeje aangesloten). Er zijn daar vlak onder nog 4 plekken voor een aarde draad (nu 1 aarde draad aangesloten). Iedere lamp moet 1 fase, 1 nul en 1 aarde krijgen. Hoe je dat precies doet is jouw keus

Op je foto lijkt het echter ook alsof het middelste terminal blok z'n aders niet vastgeschroefd heeft. Die slingeren nu los en kunnen kortsluiting veroorzaken.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

kayden033 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Zou kunnnen, alleen de voorkant heeft 4 dap ingangen en de lampen hebben zelf een stekker voor het stopcontact.
Die dap ingangen zullen voor het stuursignaal zijn? Ik heb verder niet echt ervaring met dit soort apparatuur, mijn post hier boven was puur een kwestie van draadjes volgen, info op de print lezen en een vleugje boerenverstand :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1