Naast muggen nog andere veelvoorkomende bijtende insecten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Zijn er naast muggen nog andere veelvoorkomende stekende/bijtende insecten? Die bloedende wondjes achterlaten?

Ik was gisterenavond (20:45u, niet donker) kort op een grasveldje in Duisburg geweest (ganzen voeren O+ ), niet meer dan 10 min. Een halfuur later voelde ik pijn en jeuk op mijn benen. Allemaal wondjes met opgedroogd bloed, sommige met een spoor naar beneden :?

's nachts is het flink gaan jeuken, sommige dik geworden en sommige juist niet, in m'n slaap kapot gekrabd. Ik tel er 10. Een achter m'n knie, 1 op het bovenbeen en de rest op de onderbenen.

Ik zou denken "muggenbeten". Maar die bloeden bij mij normaal echt nooit en doen ook nooit pijn. Deze hebben bijna allen wèl gebloed en deden toen pijn :?

Het bizarre ook is dat op het gras/zandveld wat meters verderop vele gezinnen aan het picknicken en zwemmen waren, die nergens last van hadden. En ik loop er gemiddeld 1 beet per minuut op?! :?

Wat zou het geweest kunnen zijn of toch "gewoon" massaal gestoken door muggen? :?

In het verleden heb ik wel meegemaakt dat een beest wat eruit zag als een vlieg beet en stekende pijn gaf, maar geen wondjes na afschudden. En nog een andere die ook zo eruit zag, geen pijn deed, maar wel m'n hand liet bloeden nadat 'ie weg was.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Paardenvliegen/daas.

Teken bijten ook maar die blijven zitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Zandvlooien?

En steekvliegen/paardenvliegen/dazen zijn idd de vliegen die bijten.

[ Voor 75% gewijzigd door AlexanderB op 13-07-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dat of gewone vlooien => een nabije egel/zwerfhond of kat kan die bij zich hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:46
Mieren?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Johnny schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:59:
Paardenvliegen/daas.

Ik had er eentje in de slaapkamer. Blijkbaar al wat langer.
Dikke bulten op verschillende plekken, echt rot beesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 10:17
Daarnaast is de ene mug de andere niet. Er zijn verschillende soorten waar je anders op kan reageren en dat kan ook enorm van persoon tot persoon verschillen.

Desalniettemin zijn er inderdaad ook allerlei andere mogelijke daders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Deze zouden volgens de omschrijvingen pijn moeten doen bij het bijten zelf. Goed mogelijk dat het in het verleden deze waren geweest, die "bijtende vliegen"... brrrr... :o Maar deze keer niet, deed namelijk pas naderhand pijn.
Deze vliegen niet voor zover ik weet. Terwijl ik niet op de grond heb gezeten en ook niet lang stilstond. Gezien waar de beten zitten lijkt het me iets vliegends :o

Die vlooien, er waren geen honden in de buurt... maar zitten ze ook op ganzen? :o :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Johnny schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:59:
Paardenvliegen/daas.

Als die op je 'vallen' en steken/bijten dan merk je dat echt wel meteen hoor. Kan me niet voorstellen dat je na een half uurtje zegt, he ik ben 20x gestoken door een daas en heb niks gemerkt. :+

Zandvlooien zou kunnen, maar verder ken ik niet echt beestjes die bloedende plekjes achterlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Josefien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:17:

[...]

Deze vliegen niet voor zover ik weet. Terwijl ik niet op de grond heb gezeten en ook niet lang stilstond. Gezien waar de beten zitten lijkt het me iets vliegends :o

Die vlooien, er waren geen honden in de buurt... maar zitten ze ook op ganzen? :o :'(
Zekers wel, afgelopen EK finale zou er ook een invasie van vliegende mieren richting het stadion komen.

https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:07

YRH

Ik zet ook in op mieren, je hebt inderdaad ook vliegende mieren. Klinkt ook alsof er een kleine allergische reactie geweest is wanneer er grote bulten ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ganzen kunnen ook gewoon luizen/vlooien etc hebben.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Vliegende mieren... was me niet opgevallen maar kan het ook niet uitsluiten :o

Google zegt wel dat ze in principe alleen bijten bij bedreiging. Is rondlopen op een veldje een ganzen eten geven al "bedreigend" voor ze :|

Ganzen met luizen zouden een slecht uitziend verenkleed moeten hebben?, deze waren nog mooi :D En gewend aan mensen.

Hmmm... ik weet niet of ik daar nog een keer heen wil nu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 08:52

EMP

Krulloos!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Josefien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:37:
Hmmm... ik weet niet of ik daar nog een keer heen wil nu :|
Je kan je anders kleden. Persoonlijk vind ik het voeren van ganzen of eenden onwenselijk. In deze periode komen ze echt geen voeding te kort.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mijten / Grasmilben... in RLP en Saarland momenteel een plaag, en vermoedelijk trekt het landzaam op naar het noorden

https://www.express.de/ra...as-20540?cb=1626180628795
Köln. Sie sind winzig klein, aber ihre Bisse können eine starken Juckreiz und läste Pusteln auf der Haut verursachen: Grasmilben, oder auch Erntemilben oder Herbstmilben genannt. Wer barfuß durch das Gras geht, könnte eine schmerzhafte Erfahrung machen. In Deutschland gibt es bereits erste Plagen.

Erst hat sie Luxemburg überfallen, mittlerweile ist sie auch in deutschen Regionen eine Plage: die Grasmilbe überfällt derzeit wieder vermehrt zahlreiche Menschen.

[ Voor 51% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2021 15:01 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:02
Lijkt mij dat dat kriebelmuggen waren. Heb ik hier in Duitsland al een meerdere keren ervaring mee gehad. Altijd in de buurt van grasveld of water.
Je merkt het als ze steken en het jeukt meer dan een normale muggenbeet. Kan ook heftig opzwellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:37
Naast insecten, zou het ook niet een plant kunnen zijn? Een berenklauw ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe zien je beten eruit?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:38
De ene beet is de andere niet, ook al is het van het zelfde beestje. Ligt er aan hoeveel gif/antistollingsmiddel ze inspuiten. Wat ik denk te weten is dat ze bij een onsuccesvolle beet meer gif inspuiten (in de hoop toch bloed te vinden) dan wanneer het meteen raak is. Dat kán verklaren waarom je bij het ene bultje wel bloedsporen ziet en bij een ander bultje niet.
Afhankelijk van wat er allemaal groeit en rondloopt kunnen het verschillende beestjes/plantjes zijn. Je kan dus ook door meer dan één type beest/plant gepakt zijn. Net zoals wespen nu (nog) niet actief zijn, zijn andere diertjes dat juist wel waardoor je op de zelfde plek door verschillende beestjes gebeten kan worden.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Zóveel verschillende beesten die kunnen bijten/steken :'( Ik blijf daar voortaan weg of ga alleen als het kouder is (en ik dus een lange broek aan heb). Die (weliswaar super leuke O+ ) ganzen zijn het niet waard om deze beten voor op te lopen :X

Het blijft me wel verbazen waarom al die picknickende gezinnen nergens last van hadden |:(
Milo85 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:56:
Naast insecten, zou het ook niet een plant kunnen zijn? Een berenklauw ofzo?
Nee, ik heb geen planten aangeraakt behalve over laag gras gelopen. Ik heb een angst voor veel planten (die berenklauw is er een van) en loop dus niet door hoge begroeiing heen, raak het überhaupt niet aan. Net als dat ik insecten ook niet expres opzoek omwille van m'n angst ervoor.
Variërend van een rood vlekje wat een beetje dik is tot grote bulten. En die laatste jeuken het meest en zijn inmiddels dermate kapot gekrabd dat er vocht uit komt.

De beten zien er eigenlijk niet veel anders uit dat muggenbeten. Ik reageer daar op de een of andere manier vaak heftiger op dan bijv. moeder. Bij mij wordt een groter deel v/d bulten enorme bulten en wordt vochtig. Maar door "gewone" muggen heb ik nog nooit 10 bulten in 10 minuten opgelopen, in daglicht. En bij deze beten lijkt een groter percentage van de ergere soort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:32

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt als de eikenprocessierups
plaatjes: https://www.huidarts.com/...gen/processierups-uitslag
info: https://www.thuisarts.nl/...n-door-eikenprocessierups

[ Voor 34% gewijzigd door W1LL3M op 13-07-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Even foto's van de gevolgen van die rupsharen opgezocht... nee, daar lijkt het absoluut niet op. Die rupshaar-bultjes zijn veel kleiner en veel hogere dichtheid (veel bultjes bij elkaar). Bij mij zijn ze veel meer verspreid en en groter. Plus rupshaar-bultjes zorgen niet voor bloeden direct na het op de huid terechtkomen, voor zover ik weet.

Wel griezelige beesten, heb ze in Brabant in een natuurgebied 1x gezien dit jaar. Meteen niet meer op m'n gemak :X

[ Voor 14% gewijzigd door Josefien op 13-07-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Josefien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:57:
Plus rupshaar-bultjes zorgen niet voor bloeden direct na het op de huid terechtkomen, voor zover ik weet.
Klopt, die bultjes zijn een beetje als mini-muggenbultjes die gewoon heel erg jeuken.

Hoeft niet veel bij elkaar te zijn, als je onder de verkeerde boom staat kan je het ook gemakkelijk verspreid over je hele lichaam krijgen. Vooral in de holte bij je elleboog, trouwens. als je je arm beweegt duw/wrijf je ze daar kennelijk makkelijk je huid in of zo.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
Misschien offtopic, maar je moet in deze periode helemaal geen ganzen gaan voeren. Er is eten in overvloed buiten de (strenge) wintermaanden om. Er komt juist veel ongedierte af op die etensresten (zoals ratten) en wellicht ook wel die vervelende insecten die je prikken.. ;)

Twee weken geleden ben ik ook gestoken of gebeten in mijn voet. Ik dacht aan een daas, maar het zou ook best een rode mier geweest kunnen zijn. Ik kreeg een flinke bult en het jeukte verschrikkelijk de dagen erna. Kon 2 dagen daarna amper mijn schoen aantrekken.

[ Voor 32% gewijzigd door remzor op 14-07-2021 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik voer alleen ganzen als ze wat tam zijn (aan kleding trekken voor eten/uit m'n hand eten (pakken) O+ ), het is alleen maar omdat ik het zo leuk en schattig vind (ganzen=lievelingsdiersoort O+ ). Dat ze het niet nodig hebben en bij teveel niet echt gezond klopt helemaal. Ik gooi geen grote hoeveelheden eten op de grond, als er geen een uit m'n hand durft te eten voer ik ze niet.

Maar er zijn andere plekken met leuke ganzen, naar die veldje met insectenbeten kom ik niet gauw meer terug :+ De gevolgen lijken nu meer als straf dat ik daar gevoerd heb of zo :+

[ Voor 6% gewijzigd door Josefien op 14-07-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anders smeer je je in met muggenspul als je er weer heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Je bedoelt met DEET? Daar is praktisch geen beginnen aan. Dan zou ik m'n volledige benen en armen in moeten smeren. En dan ook het gezicht, hals, schouders... anders steken ze daar weer.

Nog niet gehad over dat het een smeerboel wordt en dan op bijv. de autobekleding komt, zeker i.c.m. zonnebrandspray :|

Overigens net gewoon in de woonkamer... 5 muggenbeten erbij... terwijl de oude net een beetje zijn uit gejeukt. 1 dag wat warmer weer en dan dit. Deze normale beten jeuken veel sneller, beginnen nu al stuk te gaan van het krabben :'( Tegenwoordig moeten muggen thuis altijd mij hebben, moeder heeft vrijwel nooit last. Toen m'n zus nog thuis woonde was zij altijd de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Josefien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:42:
ganzen zijn het niet waard om deze beten voor op te lopen :X
Doe het dan helemaal gewoon niet, weet niet waar je woont dat je ergens ver weg ganzen moet gaan voeren. Maar beesten hebben echt geen honger in dit jaargetijde en kunnen prima voorzich zelf zorgen. En met deze opmerking doe je je "goede gedrag" geheel te niet.
suc6 met de wondjes.

[ Voor 3% gewijzigd door mvrhrln op 17-07-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

mvrhrln schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:29:
[...]

Doe het dan helemaal gewoon niet, weet niet waar je woont waarschijnlijk 12hoog 3achter dat je ergens ver weg ganzen moet gaan voeren. Maar beesten hebben echt geen honger in dit jaargetijde en kunnen prima voorzich zelf zorgen. En met deze opmerking doe je je "goede gedrag" geheel te niet.
suc6 met de wondjes.
Ja, je kunt aangeven dat die eenden prima voor zichzelf kunnen zorgen. (Is echter ook al genoemd)

Nee, niet met negatieve toon speculeren over woonsituatie van TS, onnodig op de man.

Ontopic:

Ik heb ooit vlooien van de hond op m'n benen gehad, die verzorgde kleine vochtbultjes die heel erg keuken en welke ook bloeden als je er aan krabt. Deze zaten ook (eigenlijk alleen maar) rondom m'n benen en jeuken ook als je er niet aan komt.
Klinkt erg vergelijkbaar.

Vlo of (gras)mijt klinken het meest logische.

Mieren zie/voel je vaak wel en dat is meestal ook pas als je ergens hebt gezeten/lang stil gestaan.

Daas/paardenvlieg voel je prikken en valt ook erg op qua geluid/grootte.

Muggenbeten zou je wel moeten herkennen toch? Die bloeden ook niet en krab je over het algemeen niet zo snel kapot oid (jeukt ook niet zo als je er niet aan komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, dan is er maar 1 oplossing: De relatie van je zus saboteren en je zus weer thuis laten wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in AZ dan in TL.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1