Vraag
Beste antwoord (via Blue_Fear op 15-07-2021 11:57)
huidige schakelaar verwijderen (wel even de stroom er af heBlue_Fear schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:55:
De Sonoff mini heeft 6 ingangen, 2 voor de schakelaar zoals het nu ook is. 2 voor de lamp en 2 voor de stroom. Ik zie echter slechts 1 kabel voor de stroom en 0 voor de lamp. Dus hoe moet ik dan de sonoff mini aansluiten?
[Afbeelding]
Blauw op een N contact aansluiten
Bruin op de L in doen..
Zwart op de L out
de N naar je lamp zit er al en zou je dus niet nodig hebben..
op de S1/S2 contacten doe je met stukjes nieuwe draad (zwart) verbinden met je schakelaar?
404 Signature not found
Alle reacties
[ Voor 16% gewijzigd door Blue_Fear op 13-07-2021 11:56 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Schakelaar draden moeten toch op S1 en S2?MsG schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:11:
Op de L out zet je toch gewoon het zwarte schakeldraad van de lamp?
Het 230 volt deel wat naar de lamp toe gaat is veelal zwart (schakeldraad: https://info.elektroshop....rippenlijst/schakeldraad/) en gaat in een klassieke situatie van de schakelaar naar de lamp. Nu moet die niet meer vanuit de schakelaar, maar aangesloten worden op LOut.
[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 13-07-2021 17:10 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
huidige schakelaar verwijderen (wel even de stroom er af heBlue_Fear schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:55:
De Sonoff mini heeft 6 ingangen, 2 voor de schakelaar zoals het nu ook is. 2 voor de lamp en 2 voor de stroom. Ik zie echter slechts 1 kabel voor de stroom en 0 voor de lamp. Dus hoe moet ik dan de sonoff mini aansluiten?
[Afbeelding]
Blauw op een N contact aansluiten
Bruin op de L in doen..
Zwart op de L out
de N naar je lamp zit er al en zou je dus niet nodig hebben..
op de S1/S2 contacten doe je met stukjes nieuwe draad (zwart) verbinden met je schakelaar?
404 Signature not found
De sonoff is normaal bedoelt om een normale lamp te schakelen, niet een hue lamp.
Of heb je het over een sonoff mini met zigbee die je koppelt aan de hue hub?
Correct me if I'm wrong!
[ Voor 4% gewijzigd door SiorcGeal op 14-07-2021 19:51 ]
Dan staat er altijd spanning op de hue lamp.
De mini en de schakelaar kun je dan gebruiken als signaal gever voor je domotica pakket (hassio / domoticz / ander pakket) en ze je daarmee je hue lamp aan of uit
[ Voor 6% gewijzigd door bgrr op 14-07-2021 19:59 ]
Laatst zelf een keer een sonoff mini aangesloten.SiorcGeal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:51:
Volgens mij doet de Sonoff het niet als de schakelaar uit is omdat je de blauwe draad op de eerste poort moet aansluiten. Dat is de N in.
Correct me if I'm wrong!
Op de printplaat is pin 1 en 2 direct verbonden, zijn beide voor de N.
dat denk ik ook.SiorcGeal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:51:
Volgens mij doet de Sonoff het niet als de schakelaar uit is omdat je de blauwe draad op de eerste poort moet aansluiten. Dat is de N in.
Correct me if I'm wrong!
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Nop, pin 1 en 2 zijn echt beide Nin, relay zit alleen over pin 3 en 4.
Het gaat nu om de neutralbrambo123 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:16:
[...]
Nop, pin 1 en 2 zijn echt beide Nin, relay zit alleen over pin 3 en 4.
Als die er niet op zit, dan kan het ding geen draadloos signaal afgeven als er geen stroomkring is.
pin 2 werkt alleen als de lamp aanstaat (en dus de schakelaar handmatig bediend is).
Ik zie ook bij beide Nin staan, maar het schema heeft het weer over N Out. Foutje in de tekening?
Persoonlijk zie ik pin 2 puur als een doorvoer zodat je geen laskapje hoeft te gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 14-07-2021 20:23 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ja, maar TS heeft de N zit nu op pin 2 aangesloten zoals te zien op de foto's.paQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:20:
[...]
Het gaat nu om de neutral.
Als die er niet op zit, dan kan het ding geen draadloos signaal afgeven als er geen stroomkring is.
Het maakt niet uit of de N nou op pin 1 of pin 2 zit.
Daarbij zou er helemaal niets werken als N er niet op zou zitten, ook de schakelaar niet.
Het is inderdaad de Zigbee Mini en ik moest hem nog toevoegen in de Hue App als on/off switch en toen kon ik hem bij mijn lampen in de groep zetten. Hij wordt nu netjes geactiveerd vanuit de Hue sensor en als iemand hem dan uitschakelt met de schakelaar dan schakelt de sensor de lampen bij de volgende beweging gewoon aan!
[ Voor 31% gewijzigd door Blue_Fear op 15-07-2021 12:00 ]
Ik wil graag met een domme schakelaar mijn smart lampen bedienen via Home Assistant.
Op welke manier moet ik de ZBmini dan aansluiten? Zoals TS uiteindelijk heeft gedaan of door toch een lasklem te gebruiken voor de bruine en zwarte draad?
Doel is dus dat de daadwerkelijke schakelaar niet 'uit' gaat wanneer ik de knop gebruik, anders zijn mijn smart lampen niet meer bereikbaar.
:strip_exif()/f/image/76lzpV5pG212aME6gYZBR2Wp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5wsSizj9l742UntTwifS7dF.jpg?f=fotoalbum_large)