Toon posts:

Welk Android device voor gebruik fotocamera-app in zonlicht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A3Spruit
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 09:53
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een app op telefoon of tablet als remote control in de volle zon voor het aansturen van een fotocamera?

Ik heb een Panasonic bridgecamera (Lumix DMC-FZ300) die ik in sommige situaties bedien met een Panasonic app waarmee ik sommige instellingen kan veranderen, kan in- en uitzoomen en kan afdrukken voor een opname zonder mijn camera aan te raken. Zelfs met de camera op statief veroorzaakt rechtstreeks op de ontspanknop drukken trillingen en met de app daarvoor van Panasonic vermijd ik dat. Onder andere prettig bij close-up (richting macro) van insecten en post focus (mp4 met foto stack en daarna focus merge op de laptop). Werkt bij grijs weer goed op mijn Android telefoon, maar in de volle zon, en bij een heldere lucht zelfs in mijn eigen schaduw, zie ik niet veel meer op het scherm van die smartphone (een nette niet heel oude Samsung Galaxy).

Ik lees iets over een heel goed scherm van de LG G7-smartphone, maar die wordt inmiddels niet meer gemaakt en behalve een 10,0 van de Consumentenbond voor de helderheid van het scherm, kreeg deze telefoon verder middelmatige en tegenvallende recensies.

Ik heb ook al gedacht aan een e-ink tablet van Onyx Boox dat onder Android draait. In Nederland nog weinig consumentenreviews over te vinden, maar wel op het internationale amazon.com en die spreken over mooie maar nog onvolwassen producten met kinderziektes en melden dat veel Android-apps er toch niet op draaien. Bovendien nog duur en op een uitzondering na nog met een zwart-wit-scherm. Van het enige model met een kleurenscherm (fletse kleuren, maar dat vind ik acceptabel) is de resolutie in de kleurmodus laag (met 468 x 624 zelfs nog veel lager dan van een simpele goedkope smartphone).

Zijn er andere e-ink-devices die onder Android draaien?
Of ......
Misschien zie ik mogelijkheden of andere oplossingen over het hoofd.

Ik wil in ieder geval op een rij krijgen wat er in principe wel en niet mogelijk is, ook in verband met mijn plannen om over niet al te lange tijd over te stappen op een Micro Four Third (MFT)-mount systeemcamera van Panasonic, bijv. een Lumix DC-G9 (net zoals ik voordat ik dat doe ook helder wil krijgen naar welk beter camerastatief ik ga overstappen, met welke lens of lenzen ik aan de slag wil, welke camera tas etc.).

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Een e-ink device lijkt me totaal niet handig qua snelheid en gebruik, omdat die schermen erg langzaam verversen en meestal niet heel touch-gevoelig zijn. Wordt daardoor waarschijnlijk heel snel heel frustrerend om daar iets op in te stellen :P

Het belangrijkste mis ik nog eigenlijk: wat zou je ongeveer uit willen geven?

The devil is in the details.

• A3Spruit
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 09:53
Dat e-inkschermen traag zijn is inderdaad een van de nadelen van die schermen. Daarom ben ik er nog niet uit.

Wat ik wil uitgeven? Dat zit ergens tussen de € 200 en € 1000, dus een grote bandbreedte, en is afhankelijk van hoe goed en zeker een in beeld komende oplossing is.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee