kayden033 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:39:
Ik heb net een 980 gekocht. Dacht ff installeren.
PC build:
b450m steel legend
1TB Seagate HDD
1050Ti
amd ryzen 5 2600x
550 watt CM
16 gb geheugen
ALs ik de 980 er in klik, gebeurd er niks, krijg geen signaal. De pc start wel op. ZOnder m.2 gaat dit allemaal zonder problemen. Nu in bios wat aangepast, kom nu wel in de pc met de m.2 en HDD maar kom in opstart herstel, wat nu?
Hoe herstel ik overigens bios, ik kan het niet vinden
Beetje wazig beschreven. Zou even terug naar het begin gaan... Verder zoals hierboven een paar keer vermeld is het bij dit bord belangrijk dat je de SSD in het juiste slot zet.
4 x SATA3 6.0 Gb/s Connectors, support RAID (RAID 0,
RAID 1 and RAID 10), NCQ, AHCI and Hot Plug*
* M2_2 and SATA3_3 share lanes. If either one of them is in use,
the other one will be disabled
Het M2_2 slot is namelijk een SATA slot en geen PCIe (NVME) slot én het gebruik daarvan schakelt je 4 sata poorten uit. Dus als jij zegt dat met installatie van je SSD de HDD verdwijnt dan is dat wel erg verdacht...Nummer 2 zit rechts onder.
Hoe dan ook:
Stap 1 is de 980 eruit. Dan zou je computer moeten werken op basis van de originele installatie. Is dat niet het geval, los dat dan eerst op.
Stap2 is de 980 erin. Let erop dat je in de bios aangeeft dat je vanaf de HDD wil starten door te zorgen dat de HDD bovenaan het lijstje staat. Staat je HDD nergens in de bios vermeld, zie dan bovenstaande.
Stap3 clone nu je OS
Stap4 Zet pc uit, trek HDD los en test of de pc opstart.
Stap 5 Sluit de HDD weer aan en zorg dat in de bios de M2 als eerste boot device is vermeld
[
Voor 19% gewijzigd door
sdk1985 op 12-07-2021 23:37
]