USB-C Dock voor Thinkpad T590

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 14:00
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een docking station voor de Lenovo Thinkpad T590. Mijn doel is om met een enkele kabel van laptop naar het dock een ultra wide 34" 1440p en een 27" 1440p scherm aan te sturen. Verder LAN, power en wat USB apparaten.

Nou heb ik de pricewatch: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock (EU-stekker) of de pricewatch: Lenovo ThinkPad Thunderbolt 3 Workstationdock Gen 2 gevonden, maar die zijn allebei erg prijzig. Ik ben dan ook benieuwd of er geen goedkopere opties zijn waarmee ik mijn doel ook kan bereiken voor ongeveer 100 euro.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-07 15:49

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Hi @Juzzuts ,

Er zijn veel soorten T590. Heb je een linkje naar die van jou?
Belangrijkste om te weten of je T590 beschikt over een USB-C met ALT mode of niet.

Hoe will je ze aansluiten? DP? HDMI?

Weet zeker dat het goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Hi @Baakster Ik heb de T590 20N5S03200. Deze wil ik aansluiten met twee HDMI kabels. De DP poorten op de monitoren zijn al bezet door mijn desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb bij mijn vorige werkgever de T580 gehad, daar had ik uiteindelijk de pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation, een universele USB-C dock, met een DisplayLink chip. Werkte op Linux niet geheel vlekkeloos, maar had wat omwegen gevonden zodat ik toch aardig nog kon werken me de dock icm de laptop.

De docks van Lenovo zelf zijn vooral duur en doen eigenlijk niet veel onder of anders dan een universele dock.

EDIT:
Ik zie trouwens op mijn huidige werk waar ik met een Dell XPS zit, dat ik daar ook de Dell D6000 dock heb op kantoor. Op Windows werkt dat in elk geval stukken beter!

Een geschikte dock vinden voor < 100 die aan al jouw wensen voldoet, lijkt mij een redelijke utopie, al zijn er wel docks voor dat bedrag te vinden, maar geen idee hoe ze kwalitatief verhouden tot bijvoorbeeld de Dell D6000;

https://tweakers.net/dock...DqklN9EyuAXDM4NzNPycqgFgA

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Juzzuts schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:37:
Hi @Baakster Ik heb de T590 20N5S03200. Deze wil ik aansluiten met twee HDMI kabels. De DP poorten op de monitoren zijn al bezet door mijn desktop :)
Ik kan dat model niet vinden maar lijkt me dat ze allemaal een USB-C Thunderbolt 3 bezitten.

Lekker deze nemen, kan je ook nog in je zak steken naast de 200 euro die je bespaard op Dell of Lenovo:
pricewatch: Club 3D USB 3.2 Gen1 Type-C 8-in-1 hub with 2x HDMI, 2x USB-A, RJ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Baakster schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Ik kan dat model niet vinden maar lijkt me dat ze allemaal een USB-C Thunderbolt 3 bezitten.

Lekker deze nemen, kan je ook nog in je zak steken naast de 200 euro die je bespaard op Dell of Lenovo:
pricewatch: Club 3D USB 3.2 Gen1 Type-C 8-in-1 hub with 2x HDMI, 2x USB-A, RJ...
Thanks! Ziet er fancy uit, maar dan moet ik alsnog een extra power adapter erbij kopen en dan ben ik alsnog iets van 100euro kwijt? Daarvoor kan ik inmiddels ook de pricewatch: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock (EU-stekker) tweedehands kopen. Denk toch dat ik voor die laatste ga. Toch bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Zit er geen USB-C power adapter bij die laptop? 65Watt dacht ik? Die kan je dan in die CSV-1593 prikken. Die geeft stroom door aan je laptop. Maar kan dat dus niet vinden, ben een beetje aan het gissen naar dwe specs van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Baakster schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
Zit er geen USB-C power adapter bij die laptop? 65Watt dacht ik? Die kan je dan in die CSV-1593 prikken. Die geeft stroom door aan je laptop. Maar kan dat dus niet vinden, ben een beetje aan het gissen naar dwe specs van je laptop.
ja klopt, maar bij voorkeur houd ik die in de tas en staat het dock vast op mijn bureau met alles aangesloten. Dan hoef ik niet in alle haast 's ochtends onder het bureau te duiken om die adapter los te koppelen. Op dit moment heb ik dus inderdaad een 65W voeding aangesloten via USB-C :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Kijk anders of je deze niet 2e hands kunt vinden, deze maakt gewoon gebruik van DP Alt Mode van je USB-C poort, itt het Hybrid USB-C/A dock:

https://www.lenovo.com/nl...DOCK-GEN2-EU/p/40AS0090EU
https://support.lenovo.co...urations-docking-stations
pricewatch: Lenovo 40AS0090EU Thinkpad USB-C Dock Gen 2

Wordt geleverd met een 90W adapter, waarbij dan max 60W naar de latop gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 13-07-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Nielson schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:54:
Kijk anders of je deze niet 2e hands kunt vinden, deze maakt gewoon gebruik van DP Alt Mode van je USB-C poort, itt het Hybrid USB-C/A dock:

https://www.lenovo.com/nl...DOCK-GEN2-EU/p/40AS0090EU
https://support.lenovo.co...urations-docking-stations
pricewatch: Lenovo 40AS0090EU Thinkpad USB-C Dock Gen 2

Wordt geleverd met een 90W adapter, waarbij dan max 60W naar de latop gaat.
Wat is daar dan het voordeel van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Juzzuts schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:03:
Wat is daar dan het voordeel van?
Maakt gebruik van de geïntegreerde videokaart van de laptop zelf ipv een DisplayLink chipset in de Hybrid dock waarvoor je extra drivers moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Nielson schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:12:
[...]
Maakt gebruik van de geïntegreerde videokaart van de laptop zelf ipv een DisplayLink chipset in de Hybrid dock waarvoor je extra drivers moet installeren.
ok, maar wat is daar op tegen dan? In de laptop zit een i7-8565U met een UHD-620 en dus geen externe GPU. Heb ik daar dan voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
uiteindelijk heb ik toch het hybrid dock op de kop getikt rond het budget en kan geen nadelen ontdekken. Ook heb ik geen drivers moeten installeren. Ik denk dat die al in Windows zitten =]

Als er nog nadelen zijn aan DisplayLink die ik over het hoofd zie, hoor ik ze graag. maar vooralsnog helemaal happy ermee voor het thuiswerken.
Pagina: 1