Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik moet als particulier een "factuur" sturen aan een bedrijf voor een geleverde dienst. Als particulier mag ik echter geen factuur sturen. Hoe noem ik het ding dat ik naar mijn opdrachtgever stuur om mijn dienst in rekening te brengen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Beste antwoord (via evilution op 14-07-2021 04:21)

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:20
Gewoon een memo cq brief sturen met het verzoek om € [...] voor geleverde diensten [...] binnen 30(?) dagen over te maken naar rekening [...] onder vermelding van [...].

In diezelfde brief geef je eventueel aan een kwitantie te sturen zodra het bedrag ontvangen is.

Op de brief zet je je adresgegevens en je sluit af met een handtekening. Het is dan duidelijk dat de brief van jou komt.

Uiteraard vergeet je niet deze inkomsten op te geven als inkomsten overige werkzaamheden.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:44

EvH

Kwitantie? Je mag geen btw berekenen zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
zoeken bij google naar 'particulier factuur sturen'

Eerste zin die Google teruggeeft:
Een factuur sturen als particulier mag niet, maar je mag gelukkig wel een kwitantie maken en dat is erg makkelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
EvH schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:11:
Kwitantie? Je mag geen btw berekenen zover ik weet.
Een kwitantie is volgens mij iets wat na betaling komt.

[ Voor 37% gewijzigd door evilution op 12-07-2021 20:22 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Is "Verzoek tot betaling van geleverde diensten" iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 20:20

edeboeck

mie noow noooothing ...

Hier in België vond ik het volgende:
Kan een particulier een factuur opmaken?
Laatste aanpassing: 08/03/2020
De particulier kan een éénmalige onkostennota opmaken, dit wordt beschouwd door de fiscus als een eenmalige activiteit en niet als een beroepsactiviteit. Hij of zij zal dit moeten aangeven op het belastingsformulier als occasioneel inkomen waarop een belastingspercentage van 33% van toepassing is.

De onkostennota kan schriftelijk opgesteld worden, is 100% wettelijk en wordt gelijkgesteld met een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
edeboeck schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:20:
Hier in België vond ik het volgende:

[...]
Bedankt voor je reactie. Het betreft hier Nederland, dat had ik niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

Lordy79

Vastberaden

Declaratie

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:38
Aankooporder?

Misschien, als het kan, wat meer info verschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij kan je gewoon het format van een factuur aanhouden. Alleen zet je er het woord factuur niet op, reken je geen BTW en zet je er ook geen BTW nummer of kvk-nummer op. Als de betaling voldaan is zet je er je handtekening op en dan ben je klaar.

https://zzpdaily.nl/kwitantie-maken/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:38
evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:12:
[...]

[...]

Een kwitantie is volgens mij iets wat na betaling komt.
Een kwitantie is doorgaans inderdaad een document (vaak een simpel bonnetje/ticket bij een winkel, jullie in NL noemen dat ook een recuutje, toch?) wat je krijgt NADAT je betaald hebt, normaal krijg je ook een factuur NADAT je betaald hebt maar toch krijg je vaak een factuur en een betaaltermijn erbij.

Dezelfde denkwijze moet je nu toepassen op je kwitantie, je gaat 'm opmaken, opsturen en er een betaaltermijn aan hangen, wachten op de betaling, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Orangelights23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:43:
Aankooporder?

Misschien, als het kan, wat meer info verschaffen.
Wat voor info zou je meer willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:05
evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:10:
Als particulier mag ik echter geen factuur sturen.
Ja hoor, mag prima. Je mag alleen geen BTW in rekening brengen. Zie ook dit topic waar exact dit issue een paar maanden geleden langs kwam: Freeaqingme in "Wel of geen BTW nummer?"

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:38
evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:07:
[...]

Dat weet ik niet, aangezien ik niet weet waar het over gaat. In iedere geval zijn andere Tweakers met hun reacties ook aan het gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het betreft hier Nederland, dat had ik niet vermeld.
In Nederland heet het dus, zoals hier al aangehaald werd, wel degelijk kwitantie.
Hoe het wél moet: kwitantie
Een factuur sturen als particulier mag dus niet, in de plaats daarvan kan je een kwitantie maken. Een kwitantie is een document dat ondertekent is door de particulier, die daarmee verklaart dat het bedrijf de betaling heeft voldaan en de goederen of diensten ontvangen heeft.

De kwitantie moet duidelijk maken welke goederen en diensten er geleverd zijn, hoeveel en voor welk bedrag. Daarnaast moet vermeld worden aan wie de kwitantie gericht is, de datum van de levering van goederen of diensten en moet er afgesloten worden met jouw naam en handtekening.

Wanneer het bedrijf een kwitantie ontvangt, mogen zij de kosten in de boekhouding verwerken. Hierdoor wordt de winst lager en wordt er dus minder belasting betaald. Dus ook al vraagt het bedrijf om een factuur, ga nooit factureren als particulier. Maak een kwitantie, dat is wél een geldig document voor de bedrijfsadministratie.
De dt-fout krijg je er gratis bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Brazos schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Je kunt het bedrijf vragen om een declaratieformulier. Ze kunnen vast iets voor je opstellen waar je de nodige gegevens invult en die zij verwerken in de administratie.
Volgens mij moet dit inderdaad prima kunnen. Toen ik nog op inhuurbasis ergens zat kon ik daar ook onkosten declareren. Of een dienst daar ook onder valt weet ik niet zeker. Maar het heeft wel als voordeel dat het in het bestaande proces valt (ervanuitgaande dat ze een declaratiesysteem hebben)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
edeboeck schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:00:
[...]

In Nederland heet het dus, zoals hier al aangehaald werd, wel degelijk kwitantie.
Iedereen kan wel leuk zzpdaily gaan quoten, maar dat artikel is uiterst beperkt in haar onderbouwing en mijns inziens gewoon fout.

Al was het maar omdat een kwitantie een bewijs van (doorgaans contante) betaling is. Zie bijvoorbeeld ook Wikipedia:
Een kwitantie, of reçu, is een document ondertekend door een schuldeiser die daarmee verklaart dat de schuldenaar een schuld heeft voldaan.
Daarnaast wens ik je veel succes om een bedrijf tot betaling te laten overgaan als je ze een kwitantie opstuurt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Freeaqingme schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:31:
[...]
Al was het maar omdat een kwitantie een bewijs van (doorgaans contante) betaling is. Zie bijvoorbeeld ook Wikipedia:
[...]

Daarnaast wens ik je veel succes om een bedrijf tot betaling te laten overgaan als je ze een kwitantie opstuurt.
Het is anderzijds natuurlijk wel mogelijk dat een kwitantie meerdere betekenissen heeft (ik was zelf ook verbaasd, maar zie geen reden waarom dat onmogelijk zou zijn).

@evilution Voor de zekerheid: neem contact op met de belastingdienst (en het zou fijn zijn als je hun antwoord hier ook met ons deelt - ben nu wel benieuwd, om eerlijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En wat is logischer? Dat kwitantie meerdere betekenissen heeft? Of dat je als particulier wel een factuur mag sturen? Imo het laatste, er is geen wet die zegt dat je dat niet mag, en het woordenboek is vrij duidelijk over de betekenis van kwitantie.

Maar goed, noem het 'rekening', declaratie, onkostennota, of verzoek tot betaling voor geleverde diensten, feitelijk is het vorm-vrij.

Zolang duidelijk is wat er geleverd is, wat er betaald moet worden, door wie, aan wie en wanneer is het al snel goed.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

[...]

Iedereen kan wel leuk zzpdaily gaan quoten, maar dat artikel is uiterst beperkt in haar onderbouwing en mijns inziens gewoon fout.

[...]

Als je een documentje maakt dat er werk gedaan is, en een kwitantie waarmee aangetoond wordt dat die werkzaamheden betaald zijn, zie ik niet waarom dat niet zou kunnen? (hiermee wel eens met Ardana, de naam van dat briefje maakt weinig uit). :+

Doe het al jaren voor kleine klusjes voor bedrijven, scheelt gedoe met een administratie bijhouden en kan voor partiulier en bedrijf prima. Als het toch niet zou kunnen heb ik er in ieder geval al jaren nooit iets van gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door DualDevil op 13-07-2021 09:05 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Maar als je 'als particulier' een betaalde opdracht doet voor een opdrachtgever, dan ben je toch gewoon aan het werk?

In dat geval lijkt me deze pagina van de BD gelden, valt het inkomen dus onder resultaat/inkomsten uit overig werk, en mag je inderdaad geen factuur sturen. Als het echt eenmaal is dan zou je gewoon de opdrachtgever om een formulier kunnen vragen, maar als het niet puur eenmalig is dan is TS gewoon een ondernemer.

Een declaratieformulier zou hier goed kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Oon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:11:
Maar als je 'als particulier' een betaalde opdracht doet voor een opdrachtgever, dan ben je toch gewoon aan het werk?

In dat geval lijkt me deze pagina van de BD gelden, valt het inkomen dus onder resultaat/inkomsten uit overig werk, en mag je inderdaad geen factuur sturen.
Dat klopt, een kwitantie/rekening zonder BTW sturen betekent niet dat de particulier vrijgesteld is van belasting. De belasting moet je betalen over de winst die je op de opracht(en) gemaakt hebt, en dat is resultaat uit overig werk.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
In dat geval lijkt me deze pagina van de BD gelden, valt het inkomen dus onder resultaat/inkomsten uit overig werk, en mag je inderdaad geen factuur sturen.
Waar blijkt dat dan uit? Dat lees ik niet op die pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij wil je gewoon een declaratie naar dat bedrijf sturen. Jij hebt ergens kosten voor gemaakt en die claim je nu bij hen.
Declaratie gemaakte uren. Dat kan volgens mij gewoon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Bedrijf kan je toch ook een credit memo sturen en de kosten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou gewoon even met het bedrijf zelf overleggen hoe ze het graag zien. Op zich kun je gewoon een rekening sturen, zolang je geen BTW en dergelijke vermeld, want die mag/kan je niet heffen. Hoe je het exact noemt is niet echt van belang, het belangrijkste is dat het binnen de processen van het bedrijf past. Gewoon een brief met het bedrag dat je wil ontvangen voor welke producten/diensten in combinatie met een rekening nummer en betaaltermijn voldoet gewoon.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:35
evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:07:
[...]

is er al betaald door de opdrachtgever of betaalt de opdrachtgever pas na ontvangst van jouw "factuur"?

De opdrachtgever zal jouw factuur / declaratie dan waarschijnlijk nodig hebben om dit goed in zijn boekhouding te kunnen verwerken en dan te betalen. Als er al betaald is dan verstrek je meestal een kwitantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

[...]

En dat is toch exact wat het bedrijf nodig heeft: een bewijsstuk van waar dat geld voor gebruikt is. Dat moet bij de boekhouding zodat zij kunnen aantonen bij een audit dat er niet gefraudeerd is. Elke euro die utigegeven wordt moet een papiertje hebben van waaraan het is uitgegeven. Dat kan een factuur zijn maar hoeft helemaal niet.

Ik neem aan dat de werken in goed overleg zijn uitgevoerd en dat het bedrijf op voorhand op de hoogte was dat TS een particulier is en geen zelfstandige ondernemer. TS kan altijd aan het bedrijf vragen wat zij exact van hem willen zien, in welk formaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• big bang
Gewoon een memo cq brief sturen met het verzoek om € [...] voor geleverde diensten [...] binnen 30(?) dagen over te maken naar rekening [...] onder vermelding van [...].

In diezelfde brief geef je eventueel aan een kwitantie te sturen zodra het bedrag ontvangen is.

Op de brief zet je je adresgegevens en je sluit af met een handtekening. Het is dan duidelijk dat de brief van jou komt.

Uiteraard vergeet je niet deze inkomsten op te geven als inkomsten overige werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Brinkiewestland schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:02:
[...]

is er al betaald door de opdrachtgever of betaalt de opdrachtgever pas na ontvangst van jouw "factuur"?

De opdrachtgever zal jouw factuur / declaratie dan waarschijnlijk nodig hebben om dit goed in zijn boekhouding te kunnen verwerken en dan te betalen. Als er al betaald is dan verstrek je meestal een kwitantie
Er is nog niet betaald. Er is mij verzocht een factuur te sturen. Maar dat mag dus niet als particulier.
big bang schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:13:

Ik heb zojuist een e-mal gestuurd met als onderwerp "Verzoek tot betaling", i.v.m. gespecificeerde geleverde diensten d.d., locatie, rekening nr en termijn en gemeld dat ik na betaling een kwitantie stuur.
Uiteraard wordt dit netjes opgegeven bij de aangifte IB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Best kans dat ze je alsnog om een factuur vragen. Dan schrijf je alsnog een soortgelijk bericht in een pdfje. Eventueel geef je de brief nog een mooi nummer dat je “kenmerk” noemt. Veel systemen zijn er namelijk op ingericht om een pdfje in een systeem te laden en daarna de boel te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

evilution schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:10:
Ik moet als particulier een "factuur" sturen aan een bedrijf voor een geleverde dienst. Als particulier mag ik echter geen factuur sturen. Hoe noem ik het ding dat ik naar mijn opdrachtgever stuur om mijn dienst in rekening te brengen?
Om als privé persoon een betaling te kunnen ontvangen van een bedrijf of relatie, dan moet je een kwitantie maken. De kwitantie is dan een betaalbewijs van een betaling die heeft plaatsgevonden tussen het bedrijf en jou als particulier. Dit kan cash geld zijn, een tikkie of een bankoverschrijving. Het bedrijf heeft deze kwitantie ook nodig voor zijn eigen administratie,om de betaling aan jou te kunnen verantwoorden bij de fiscus.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
big bang schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:35:
Best kans dat ze je alsnog om een factuur vragen. Dan schrijf je alsnog een soortgelijk bericht in een pdfje. Eventueel geef je de brief nog een mooi nummer dat je “kenmerk” noemt. Veel systemen zijn er namelijk op ingericht om een pdfje in een systeem te laden en daarna de boel te verwerken.
Betreft een klein bedrijf. En ik ken de opdrachtgever/eigenaar goed. In het verleden vaker mee gewerkt maar dit is de eerste keer dat ik kosten in rekening kan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Reactie binnen. Bedrag wordt mogen overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Op verzoek TS omgezet naar vraag-topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 13-07-2021 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In dat geval lijkt me deze pagina van de BD gelden, valt het inkomen dus onder resultaat/inkomsten uit overig werk, en mag je inderdaad geen factuur sturen. Als het echt eenmaal is dan zou je gewoon de opdrachtgever om een formulier kunnen vragen, maar als het niet puur eenmalig is dan is TS gewoon een ondernemer.

Een declaratieformulier zou hier goed kunnen werken
Waar haal je vandaan dat je inderdaad geen factuur mag sturen? Want op de site van de belastingdienst staat dat niet.

Nogmaals, je mag prima een factuur sturen, je mag alleen geen BTW vermelden op je rekening/factuur/declaratie/nota/betalingsverzoek/whatever je het beestje noemt.

Een kwitantie is een bewijs van betaling. Geen verzoek tot betaling. Als jij 'n kwitantie afgeeft vóórdat je betaalt bent, ben je 'n dief van je eigen portemonnee.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 13-07-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ardana schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:51:
[...]

Waar haal je vandaan dat je inderdaad geen factuur mag sturen? Want op de site van de belastingdienst staat dat niet.

Nogmaals, je mag prima een factuur sturen, je mag alleen geen BTW vermelden op je rekening/factuur/declaratie/nota/whatever je het beestje noemt.
https://www.belastingdien...turen_maken/factuureisen/

BTW-nummer is verplicht, die heb je niet als particulier, wel als ondernemer, ook als je niet bij de KvK ingeschreven staat.

Er zijn meerdere websites die het een kwitantie noemen, zo ook deze, helaas heeft de BD zelf heel weinig bronnen over deze specifieke situatie, alleen of je wel of niet belastingplichtig bent en over particulier naar particulier.

Ik denk overigens dat als TS de BD belt ze hem vertellen dat hij ondernemer is omdat de dienst geleverd is aan een bedrijf en niet aan een particulier, en omdat de dienst niet onder de uitzonderingen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Oon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:59:
[...]

BTW-nummer is verplicht, die heb je niet als particulier, wel als ondernemer, ook als je niet bij de KvK ingeschreven staat.

Er zijn meerdere websites die het een kwitantie noemen, zo ook deze, helaas heeft de BD zelf heel weinig bronnen over deze specifieke situatie, alleen of je wel of niet belastingplichtig bent en over particulier naar particulier.

Ik denk overigens dat als TS de BD belt ze hem vertellen dat hij ondernemer is omdat de dienst geleverd is aan een bedrijf en niet aan een particulier, en omdat de dienst niet onder de uitzonderingen valt.
Dit geldt als je verplicht bent te factureren, in dat geval is je factuur verplicht om te voldoen aan een aantal regels. TS is niet verplicht te factureren.

Normaals, nergens is een wetsartikel die verbied om te factureren als particulier. En info.nu is echt niet de meest betrouwbare site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Oon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:59:
[...]

Let wel, dat staat op de pagina: "Aan welke eisen moeten facturen voldoen voor uw btw-administratie?"

Die eisen gelden dan dus ook enkel als je een btw-administratie bijhoudt.

En ik blijf er mee dat als je als particulier 'weigert' een factuur op te stellen je het alleen maar lastig voor jezelf maakt. Uiteraard kan je een bedrijf een memo/notitie/kwitantie/weetikwelnietwat opsturen, en _kan_ dat op zich rechtsgeldig zijn. Echter, ieder bedrijf heeft een bepaalde flow hoe ze om moeten gaan met inkomende facturen. Alles wat daar van afwijkt is lastig, en verkleint de kans dat jij snel je geld krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Betaling is binnen, kwitantie verstuurd. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:35
Mooi. Ook eens leuk om te lezen dat het zo snel geregeld kan zijn
Pagina: 1