videorecorder weigert

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Powerslave477
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02-2005

Powerslave477

wasted time till it wasted me

Topicstarter
Voor de techneuten onder ons:
Ik heb een videorecorder die als je hem aanzet een tijdje speelt en dan weer teruggaat naar standby (klok)
als je hem dan direct weer aanzet wordt de tijd tussen afspelen en uitspringen steeds korter. tot het gewoon niet meer gaat.
Wie weet wat dit kan zijn?

Grts,
Eddie

Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2

Verwijderd

Welk merk en type is het??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 22:02
Is dat met het spelen van een videoband, of met tv kijken?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ligt niet aan de videorecorder maar aan de videoband--> de rem van de band is kapot. ga ff naar een videotheek en vraag of ze de tape ff in een ander omhulsel of hoe je het wil noemen kunnen zetten.

Ps. die rem zit aan de achterkant van de band onderaan, daar zit een gaatje waar je met een stift/pen/weet ik veel in kunt drukken en dan gaat de rem er vanaf. bij jou kun je em waarschijnlijk niet meer indrukken (zal wel een stukje plastic zijn afgebroken ofzo)

mzzl

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Powerslave477

Powerslave477

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:23 schreef Shove_it999 het volgende:
ligt niet aan de videorecorder maar aan de videoband--> de rem van de band is kapot. ga ff naar een videotheek en vraag of ze de tape ff in een ander omhulsel of hoe je het wil noemen kunnen zetten.

Ps. die rem zit aan de achterkant van de band onderaan, daar zit een gaatje waar je met een stift/pen/weet ik veel in kunt drukken en dan gaat de rem er vanaf. bij jou kun je em waarschijnlijk niet meer indrukken (zal wel een stukje plastic zijn afgebroken ofzo)

mzzl
Negative, Dat is het probleem niet, normaal geeft de video een klokje weer, als je dan op Power drukt, springt de video aan (verrassend hé), het maakt dan niet uit of je een band gaat afspelen of via de tuner televisiezenders wilt bekijken- na een tijdje springt hij terug naar de klok, zet je hem dan direct weer aan, dan is het even later weer raak, daarbij wordt de tijd tussen aan en uitgaan steeds korter.
Als ik er verstand van had zou ik denken dat er iets te warm wordt, of dat iets teveel weerstand geeft ofzo!!???

Grts,
Eddie

Verwijderd

Vertel eerst eens om welke vidoe het gaat, merk en type.

• Powerslave477

Powerslave477

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 23:26 schreef sv650s het volgende:
Vertel eerst eens om welke vidoe het gaat, merk en type.
het is een Akai model vs-f300 (ja, ik weet dat het een oud ding is)

Verwijderd

Hoi Pwrslave,

't ligt een beetje aan het merk video, maar vaak is het een kwestie van een aantal brakke elco's in de voeding van de video.

Vaak is dit het geval bij enkele modellen van AKai en Panasonic.

Het zou natuurlijk ook iets heel anders kunnen zijn, zoals versleten snaren, waardoor het loopwerk niet meer in de uitgangs positie kan komen terwijl de motor(en) wel draaien.
Enkele sensoren "merken" dit op en schakelen dan de voeding uit.

Als je het merk / type en eventuele verdere symptomen kan geven. En tevens de omstandigheden waaronder dit voor het eerst is voorgekomen kan ik mischien verder helpen.

Groet Mikem, tot voor 1.5 jaar geleden 9 jaar rtv reparateur. |:(

Verwijderd

Zie dat het Akai is.

Zou een brakke voeding kunnen zijn, weet typt niet uit mijn hoofd.

Zou je een fotootje kunnen posten?
Gaarne zonder kap.

Groet Michiel

• Powerslave477

Powerslave477

Topicstarter
Fotootje gaat niet lukken, de video is weinig gebruikt, maar op een gegeven moment had 'ie de vervelende eigenschap af en toe een band op te vreten, hij is toen in een kast beland, nu gebruik ik hem al weer een paar jaar regelmatig omdat het probleem van het bandenvreten na een schoonmaakbeurt (b)leek opgelost.

Verwijderd

Mijn Panasonic ging op een gegeven moment heel langzaam spoelen, en toen ging de display laaaaangzaaaaaaam uit .. en toen niks meer. Vage shit.

Als ik de stekker in het contact doe hoor ik een hoge piep .. die steeds zachter wordt .. maar geen power meer.

Verwijderd

pwrslave,

Je zou even kunnen kijken (met de kap eraf) of er misschien een snaar doorslipt. Deze zitten waarschijnlijk zowel aan de boven als de onderkant van de videorecorder.
Kijk hierbij s.v.p. uit voor de delen waar 220volt op staat.
Mocht dit zo zijn dan kan je de snaren zo meenemen naar een electronica boer op de hoek voor nieuwe, vergeet ook de aandrukrol niet schoon te maken met een wattenstaafje met alco. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan vrees ik een kapotte voeding. Reparatie loopt dan al snel op Fl 200,= of zelfs meer.
Je kan natuurlijk de vidoe altijd voor een Prijsopgave bij de betere rtv winkel met eigen Technische dienst brengen, vraag wel even naar de voorwaarden voor als je het te duur vindt worden.

Veel succes,
en bij de weg het is niet zo verstandig om zelf te proberen de koppen op de grote ronde videokoppen schijf met een wattenstaafje o.i.d. schoon te maken. Deze breken nog vele malen makkelijker als de core van een AMD processor.

Verwijderd

Aan Hlpdsk,

Een piepende voeding duidt altijd op rotte elco('s) in de voeding.
Deze zijn meestal niet los te koop reparatie Fl 200,= of meer, zie hierboven.

Veel suc6

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 00:29 schreef mikem het volgende:
Aan Hlpdsk,

Een piepende voeding duidt altijd op rotte elco('s) in de voeding.
Deze zijn meestal niet los te koop reparatie Fl 200,= of meer, zie hierboven.

Veel suc6
Ja zoiets vermoedde ik al. Jammer .. want het was een fokking duur ding destijds. Full editing en alles. Ik heb al maanden een nieuwe Aiwa staan ..

Verwijderd

Zeker jammer,

Maar misschien woont er een mede tweaker in de buurt met een capaciteits meter en een goede soldeerbout.

Losse elco's zijn vrijwel hetzelfde geprijsd als LED's

P.s. ik kom uit Haarlem ( Hint)

Verwijderd

Ik niet .. heheh ..

Het is een ding uit 1987 of zo .. HiFi stereo 2 koppen, en dus full editing met alles er op en er aan. Destijd 3000 piek of zo.

Verwijderd

Wij gingen altijd uit van een economische levensduur van +/- 8 jaar. Prijs buiten beschouwing gelaten.
De prijs zegt alleen wat over de mogelijkheden.
b.t.w. in de prehisterie (1987 ongeveer) :) waren alle videorecorders nog verschrikkelijk duur, simpele mono video van panasonic kostte toen al snel Fl 1495,=.
Maar de kwaliteit was dan ook vele malen beter als tegenwoordig.

Groet en slaap ze.

Verwijderd

Ja maar kun je nagaan. Een editing VCR met HiFi Stereo. In 1987 .. of 1986. Ik weet het exacte bouwjaar niet. $$$$

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik heb hier een Erres 23VR24 staan. Die piept sinds kort ook zodra je hem aanzet. Jammer, want V2000 is toch wel errug goed, ook al is het oud.
Pagina: 1