[Vimexx] Automatische verlenging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
Goedenavond,

Al een tijd ben ik klant van Vimexx. In het begin een tevreden klant, totdat de toegang tot mijn webhosting was ontzegt. Vimexx melde dat er Malware gevonden was en dat dit gecleaned diende te worden.

Aangezien het handmatig opschonen niet werkte heb ik ervoor gekozen om op 25 augustus 2019 een duurder pakket aan te schaffen van circa 10 euro per maand waar een Malware scanner zit. Achteraf heeft de scanner telkens niks gevonden met als gevolg dat ik alles lokaal heb getrokken, opgeschoond en onder heb gebracht bij een andere partij op een VPS.

Helaas ontving ik gisteren op 11 juli een bericht dat mijn web hosting pakket (factuur van 100 euro) is verlengd. Aangezien ik de web hosting totaal niet gebruik en mij er niet meer van bewust was dat de automatsiche verlenging aanstond heb ik ze gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of ik kan afzien van mijn automatische verlenging.

Daarop kreeg ik de volgende reactie van Vimexx:
Beste Jordy, Het is helaas niet mogelijk om een verlenging terug te draaien. Let wel dat wij altijd de verlenging 45 dagen van te voren uitvoeren wanneer je gebruik maakt van automatisch verlengen. Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik die graag! Met vriendelijke groet,
K.
Ik ben uiteraard teleurgesteld in de slechte service van Vimexx maar ik betwijfel ook of het wel mag wat zij doen. Ik heb gekeken in hun Algemene voorwaarden mbt de automatische verlenging en daar stond het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJb1XHmYj6_yaDIQaTrzId3mTdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F68jN83WQ2t5nDix0WDWpgld.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is of ik verplicht ben tot het verlengen van mijn web hosting of dat ik hier toch nog weer een jaar aan vast zit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Belangrijkste vraag, heb je het ooit zakelijk of particulier aangevraagd?

In geval van het eerste heb je geen poot om te staan.
In geval van het laatste mag je gewoon opzeggen met inachtneming van maand opzegtermijn

Zie ook de wet van Dam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordygrunn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
mad-dog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
Belangrijkste vraag, heb je het ooit zakelijk of particulier aangevraagd?

In geval van het eerste heb je geen poot om te staan.
In geval van het laatste mag je gewoon opzeggen met inachtneming van maand opzegtermijn

Zie ook de wet van Dam
Bedankt voor je reactie!

Helaas zakelijk inderdaad, dus ik vrees dat ik dit verschrikkelijke bedrijf weer wat moet spekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Je bent in dit geval zelf de schuldige he. Ik weet als klant zijnde dat je automatische incasso zelf moet aanzetten en daarnaast ook automatische verlenging! Als je deze beide aan laat dan kun je beter op jezelf boos zijn dan op Vimexx. Dit doen zij nooit automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickrushton
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:26
Ik heb ook vergeten automatische verlengen uit te zetten. Maar in mijn geval heb ik geen automatisch incasso.

Ik wil de domain opzeggen maar die optie staat uitgeschakeld in de web interface. Op mijn verzoek om de verlenging (die over 40 dagen plaats zou vinden) en betalingsverzoek te annuleren:
Thank you for your question to us, we're happy to help. I see this is an automatic order. We never recieved a notification from you to cancel the automatic renewals. So the renewal started automatically. Sadly I can't cancel this order, and it has to be paid.
Kan ik de betalingsverzoek negeren en de domein laten verlopen, of krijg ik straks brieven van een incassobureau in de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
patrickrushton schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:57:
Ik heb ook vergeten automatische verlengen uit te zetten. Maar in mijn geval heb ik geen automatisch incasso.

Ik wil de domain opzeggen maar die optie staat uitgeschakeld in de web interface. Op mijn verzoek om de verlenging (die over 40 dagen plaats zou vinden) en betalingsverzoek te annuleren:

[...]

Kan ik de betalingsverzoek negeren en de domein laten verlopen, of krijg ik straks brieven van een incassobureau in de mail?
Ja, je hebt nu gewoon feitelijk een schuld open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickrushton
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:26
Duke of Savage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:04:
Ja, je hebt nu gewoon feitelijk een schuld open staan.
Ook als de verlenging nog niet heeft plaatsgevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door patrickrushton op 09-11-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
patrickrushton schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:11:
[...]

Ook als de verlenging nog niet heeft plaatsgevonden?
Conform artikel 17.4 dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50
Hoe is het afgelopen @patrickrushton?

Heb nu een soort gelijke situatie. Zit nu 43 dagen voordat mijn huidige contract afloopt. Er staat nu een factuur klaar die ik moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
Ren-z schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:39:
Hoe is het afgelopen @patrickrushton?

Heb nu een soort gelijke situatie. Zit nu 43 dagen voordat mijn huidige contract afloopt. Er staat nu een factuur klaar die ik moet betalen...
Vorige maand nog gehad, geprobeerd te annuleren op basis van Wet van Dam. Al is dat volgens mij alleen voor een verlenging nadat er al is verlengd, dus niet de eerste verlenging.

Ze hebben uit 'coulance' de verlenging geannuleerd. Ben dan ook al jaren klant met meerdere domeinen, dus dit is voor hen goedkoper dan eventueel een klant verliezen.

Er is genoeg leesvoer maar het blijft mij onduidelijk of de 45 dagen nou wettelijk zijn toegestaan.
https://www.vimexx.nl/for...et-verlenging-domeinnamen
[Vimexx] Ervaringen & Discussie

T.Net Creality 3D Printer Discord

Pagina: 1