hoe vind ik een softwarebedrijf dat past bij ons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn vraag

Het bedrijf waar ik werk (zuiden des lands) levert al vele jaren een database applicatie aan een selecte groep klanten, waarvan eentje heel groot. Recent is deze applicatie geheel opnieuw ontworpen en gemaakt als Dotnet webapplicatie. De gebruikte technologie is dus niet legacy. Het bedrijf wil dit produkt blijven voeren, maar een ander produkt is in opkomst en verdient de aandacht.
Ik zoek een ander softwarebedrijf dat de applicatie samen met ons verder onderhoudt en uitbouwt; het is voor ons een winstgevend produkt, we hebben alleen de capaciteit niet voor beide produkten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het blijkt nogal moeilijk om een softwarebedrijf te vinden met die focus / ervaring / kennis die we nodig hebben. Als je googelt op 'dotnet software bedrijf -job -vacature -zzp' of varianten daarvan vind je toch vooral vacatures en individuele developers vooral. En veel software development bedrijven omschrijven zichzelf zodanig breed dat ik daar eigenlijk ook niks mee kan, tenzij ik tientallen bedrijven ga bellen.

Hoe zoek ik een bedrijf dat past bij de langdurige opdracht of partnership die ik te vergeven heb?

[ Voor 85% gewijzigd door roawser op 12-07-2021 18:45 . Reden: per ongeluk gesubmit ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Heb je iets meer info dan het onderwerp van het topic?

Gewoon om de tafel gaan en het product bespreken lijkt me het beste om te kijken of ze bij je passen. Qua het vinden van een software bedrijf, in zuid Nederland ken ik er verder geen.

[ Voor 66% gewijzigd door peize9 op 12-07-2021 20:57 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik zou het eens proberen bij een ICT bureau als Sioux, Yacht, Capgemini (Altran) of Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
mijn ervaring met capgemini is bepaald niet positief. Rete dure consultants die weinig toevoegen, trage communicatie, technisch inhoudelijk mogelijk wel ok maar daar kan ik dan weer weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is misschien verkopen aan een concurrent ook een idee? Dan heb je meteen genoeg in kas om een paar jaar je nieuwe product nog grootser aan te pakken. :7

{signature}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Misschien een gekke gedachte, maar zijn die bedrijven die al die vacatures plaatsen niet juist de bedrijven waar jij ook naar op zoek bent?

Ik zou eens beginnen met helder en concreet krijgen wat je precies zoekt in zo'n toko. En dan gewoon een aantal bedrijven op gesprek vragen, en hun visie te vragen naar een eventuele samenwerking. En dan het kostenplaatje erbij pakken en een keuze maken. Van long-list naar short-list naar final choice :)

[ Voor 52% gewijzigd door naitsoezn op 13-07-2021 19:58 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Rowwan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:17:
Ik zou het eens proberen bij een ICT bureau als Sioux, Yacht, Capgemini (Altran) of Sogeti.
Grappig, ik ging net zeggen, sla die clubs allemaal over :')

Bel een software-toko in de regio. Filter op minimaal ~50 man in dienst. Liefst bestaan ze al een paar jaar. Dan heb je een club te pakken die in ieder geval een beetje weet waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik werk zelf bij een kleine (28man) ICT detacheerder die echt passie voor het vak heeft.
Maar een applicatie ontwikkelen is één.. onderhouden is een tweede en dat is dan vaak geen detacherings onderdeel.

Zoek anders eens op '.NET Stad' om te zoeken naar een bedrijf in de buurt.

Voorheen ook bij een grote internationale detacheerder gewerkt.. en ik zou die grote jongens inderdaad lekker links laten liggen. Daar is passie vaak ver te zoeken en is het echt uurtje factuurtje.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Dank voor de tips allemaal. Mijn gevoel zei ook al, niet de grote jongens. De tip van @naitsoezn is een goede. En het produkt verkopen? Is overwogen maar besloten om het toch nog zelf te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigenlijk zoek je een dot net detacheerder die handjes kan leveren maar ook grotere projecten aan kan. Die zijn er in het zuiden des lands vast wel denk ik, maar zoiets moet ook goed voelen voor beiden partijen. In dit geval is het niet direct een gevalletje longlist shortlist besluit, maar een langdurige samenwerking of partnership die gezocht wordt. Dat gaat wat verder. Reden dat ik dat zeg: als je slechts inhuurt of voor een langere tijd afsluit, kan het ook zijn dat de leverancier zegt "succes er mee" en dan kun je weer van voor af aan beginnen. Dat wil je niet lijkt mij :)
Ik zie dit meer richting de hoek van merges en acquisitions gaan eerlijk gezegd, simpelweg omdat je die klanten ook een stuk vastigheid wilt bieden en het klantenbestand ongetwijfeld uit wilt breiden ook. Daar zal een mogelijke partner ook van mee willen pikken lijkt me.

Having said that: ben recent gestart bij een werkgever (ook zuiden des lands) en het me zomaar niks verbazen als dit in ons straatje past. Ik zal morgen eens even wat mensen contacten, keep you posted :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Probeer Mediaan eens, gevestigd in Limburg, niet té groot en van meerdere markten thuis. Voor mij hebben ze firmware, in C geschreven, aangepast en laten communiceren met een online database. Volgens mij ook .net, weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom .NET?
Je praat over een nieuw product en zou ook een andere taal kunnen kiezen als daar wel veel bedrijven in zijn.

Budget en kwaliteit lijkt mij een grotere zorg.
Je zou dus ook een stagiaire in Java, PHP, NodeJS, etc. goedkoop het concept uitwerken en daarna overwegen met klanten/feedback wat jullie er mee gaan doen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Nee, het is geen nieuw produkt, het is al meer dan 10 jaar in gebruik maar recent grotendeels geport naar .Net webapplicatie. Dit omdat we nu eenmaal die kennis in huis hebben. Een ander, jonger maar ook niet nieuw produkt neemt nu een vlucht waardoor de interne capaciteit tekortschiet. Wat ik zoek is een ander bedrijf (niet te groot, maar ook geen zzp-er) dat voor de komende jaren mogelijk het eerste produkt kan onderhouden en doorontwikkelen, in samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij ben je dus typisch op zoek naar een toko die developers kan leveren. Zo'n service kun je prima in een meerjarig contract gieten waarbij zij garant staan voor een goede invulling van de capaciteit. Die huur je dan niet in voor een project of kortlopende klus, maar gewoon voor bijvoorbeeld 1500 uur in een jaar. Zulke diensten kunnen prima geleverd worden door een grote toko, maar er zijn er ook meer dan genoeg van kleinere grootte (+/- 50-100).

En als je dan afspreekt dat continuiteit van belang is, dan kun je prima samen streven naar één persoon die voor langere tijd bij jullie gedetacheerd zit (hell, onze halve afdeling bestaat uit dergelijke lui, sommigen zitten al langer gedetacheerd bij ons dan dat ik intern zit en ik zit hier inmiddels al weer bijna 10 jaar :+ ). Het kostenplaatje is daar natuurlijk wel naar. Ik denk dat je voor 1 developer die je op die manier inhuurt ongeveer 120k / jaar kwijt zult zijn (1500 uur * +/- 80 euro / uur). Give or take... Iets meer seniority qua developer zal iets hoger uurtarief hebben.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
@roawser, ilionix zit ook in het Zuiden (voorheen QNH) en heeft ook .NET ontwikkelaars. Bij mijn vorige bedrijf hebben we hier zaken mee gedaan en dat was een prettige samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@roawser Denk je ook aan het kwaliteitsproces dat dit meegroeit met het project? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 04:57
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Grappig, ik ging net zeggen, sla die clubs allemaal over :')

Bel een software-toko in de regio. Filter op minimaal ~50 man in dienst. Liefst bestaan ze al een paar jaar. Dan heb je een club te pakken die in ieder geval een beetje weet waar ze het over hebben.
Vanuit de opdrachtgeverszijde werk ik al jaren met Sioux en valideer ik hun opgeleverde software. Ik herken me totaal niet in het bovenstaande beeld en heb juist erg goede ervaringen met ze.

Dus ga de gesprekken aan en kijk bij welk bedrijf je je het beste gevoel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Als je een kleiner / middelgroot bedrijf zoekt kun je eens kijken bij Archin, Horst of Phact, Venray. Heb met beiden goede ervaringen. Eerste stap is contact zoeken en kijken of er een klik is, niet alleen op technisch vlak maar ook vertrouwen. Geef maar een gil dan kan ik wel contactnamen doorgeven via PM.

[ Voor 11% gewijzigd door Der Rudi op 14-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:54
Het ligt er wellicht ook aan wat je zoekt. Heb je dat al duidelijk?

Zoek je een team? Zoek je een enkeling? Zoek je verschillende disciplines? Wil je perse mensen in Nederland of behoort offshore ook tot de mogelijkheden? Wil je het volledig uit handen geven of wil je zelf aan de touwtjes nog trekken? Moet het schaalbaar zijn?

Eventueel zou je eens kunnen googlen op het "teams as a service" concept.

Zelf heb ik goede ervaringen met Proshore. Nederlandse partij gevestigd in Eindhoven maar werken met developers in Nepal. Je kunt samen met hun bepalen wat voor tech kennis je nodig hebt en vervolgens wordt daar een team uit gevormd. Ik ken niet hun ervaring op .NET gebied.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Sioux, Yacht, Capgemini (Altran) of Sogeti.
De hele grote zou ik ook links laten liggen, maar Sioux is toch niet zo groot (en doorgaans best oké)?

Ook Topic kan het overwegen waard zijn. Elk software bedrijf tussen de 50 en 200 man wat mij betreft, en het liefst een lokale inderdaad.

[ Voor 34% gewijzigd door EMP op 14-07-2021 10:15 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
*snip* je eigen bedrijf hier promoten is niet de bedoeling, hoe goed bedoeld ook *snip*

[ Voor 73% gewijzigd door Woy op 14-07-2021 11:01 ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Modbreak:Het is hier niet wenselijk om specifieke bedrijven te promoten. Daar is dit niet de plek voor. Ik laat het topic nu nog open, maar als het weer vervalt in specifieke partijen promoten, en niet op de vraag hoe je het juiste bedrijf vind gaat dit topic alsnog op slot

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Ik ben geholpen met namen van specifieke bedrijven maar dit topic gaat hoofdzakelijk over de eerste stappen in een zoektocht naar een passend bedrijf. Sommige reacties geven hier al goede tips voor. Al het overige mag men mij wel in PM sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Rowwan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:17:
Nee, dat zou ik niet doen. Wegblijven van het hele corporate met salesmensen die alles beloven, zwaar onderbetaalde ontwikkelaars in dienst hebben en niks kunnen leveren. Ook wegblijven van het gemiddelde kleinere (<100 man) Nederlandse software bedrijf met zwaar onderbetaald personeel(dat zijn ze allemaal).

Het beste resultaat zie ik met (goedbetaalde) freelancers, voor 15k€ - 20k€ euro bruto per maand (90€ - 110€ per uur) zijn mensen echt bereid om hard te lopen en goed werk te leveren. De betere ontwikkelaars zijn sowieso inmiddels freelancer. Bij de rest heb je vrijwel een garantie dat je of veel te duur uit bent, of dat het project mislukt en vaak zelfs beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35

Mickey77

Allround ICT-er

roawser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:36:
Ik zoek een ander softwarebedrijf dat de applicatie samen met ons verder onderhoudt en uitbouwt; het is voor ons een winstgevend produkt, we hebben alleen de capaciteit niet voor beide produkten.
Om te kunnen beoordelen hoe groot die toekomstige partner moet zijn om bij jullie te passen, mist voor mij één cijfer: hoeveel manuren heb je per week/maand/jaar nodig? Naar mijn mening maakt het nogal een verschil uit of dat 20 uur per week is, of 20 uur per maand of juist heel veel meer.

(bij weinig uren denk ik dat een bedrijf van 50 man personeel geen goede match is, dan denk ik dat het werk wordt afgeschoven op minder ervaren mensen, dus dan ben je beter af met een enkele goede zzper lijkt mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Goede vraag @Mickey77 maar voor nu heel lastig te beantwoorden. Laten we eens met de natte vinger 40 uur per maand zeggen. @gold_dust waarschuwt m.i terecht voor de grote corporates, zelf zijn we ook niet groot trouwens. Anderzijds denk ik vanwege de stabiliteit en continuïteit ook niet meteen aan een- of tweepitters. Als die een lucratiever opdracht krijgen of ze gaan verhuizen, scheiden, ziek worden of wijnboer in Frankrijk worden dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35

Mickey77

Allround ICT-er

roawser schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:20:
Goede vraag @Mickey77 maar voor nu heel lastig te beantwoorden. Laten we eens met de natte vinger 40 uur per maand zeggen. @gold_dust waarschuwt m.i terecht voor de grote corporates, zelf zijn we ook niet groot trouwens. Anderzijds denk ik vanwege de stabiliteit en continuïteit ook niet meteen aan een- of tweepitters. Als die een lucratiever opdracht krijgen of ze gaan verhuizen, scheiden, ziek worden of wijnboer in Frankrijk worden dan zit je weer met hetzelfde probleem.
Bij dat aantal uur denk ik toch dat je beter af bent met een eenpitter, maar dan moet je zoeken naar een eenpitter met integriteit (dat ie je niet zomaar in de steek laat) en feeling voor de branche. Voor de gevaren die je noemt ten aanzien van eenpitters, kun je net zo makkelijk gevaren noemen die passen bij kleine bedrijven.

Als je in zee zou gaan met een klein bedrijf met 10 werknemers, dan zou het ook kunnen dat die in een paar jaar door groeit naar 20 medewerkers en groeipijnen heeft. Ook kan het zijn dat het aantal uren dat jullie nodig hebben, zodanig klein is dat het voor dat bedrijf weinig prioriteit heeft. Je krijgt een vast persoon die jullie project na een paar maanden goed kent, maar die kan net zo goed ziek worden als die zzper. Ook kan het zijn dat die op een gegeven moment overstapt naar een ander/groter ICT bedrijf omdat die een carriere move wil maken. Wat doe jij dan, blijf je bij dat kleine bedrijf waar nu een ander zich in moet werken?

Ik zie dus juist meer in een eenpitter, maar eentje die integer is en verantwoordelijkheid voelt (ja ik weet dat ik een deur open zet voor een nieuwe discussie, maar laten we dat dan nu maar even niet doen). Het kan een lastige zoektocht worden, maar de zoektocht naar een passend bedrijf is zoals je zelf ervaart niet per se makkelijker. Ik zou ook niet per se de regio als criterium nemen, dat is ook een beperking. Als die wijnboer glasvezel heeft dan kan die toch ook 10uur per week werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Waarom eigenlijk outsourcen? Oké, jullie hebben nu niet de capaciteit, maar je kan toch 1 FTE aannemen die zijn of haar tijd verdeeld tussen dit project en andere projecten die jullie hebben lopen? Lijkt mij een stuk goedkoper dan een samenwerking met een ander bedrijf. Plus dan blijft de kennis in-house en heb je gelijk ook extra capaciteit voor de andere projecten aangezien dit project niet 1 FTE betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Bij ons op kantoor vervang ik alles voor opensource, is er niets wat er op lijkt wat je kan uitbouwen en b.v. iom de opensource ontwikkelaar voor een "X" bedrag een optie/functie erbij te laten schrijven.

En ja ook hier heb ik nog een applicatie draaien die in 1996 ofzo gemaakt is, maar, wel opensource en zo kan een collega indien nodig code aanpassen.

Momenteel ben ik al zover dat ik alleen nog windows Pc's heb, maar die transformatie is in aanbouw.
Kan prima, since 2005 al geen windows server meer, alles linux. er is niet zoveel verschil meer.
Samba Active Directory werkt prima en ik blijf ver weg van de ellende clouds.
En met alles wat je dan spaar aan geld, kan je gewoon zelf een ontwikkelaar in dienst namen.

met is maar een idee..

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Je hebt een consultancybedrijf nodig zo te zien. Bedrijf waar ik voorheen werkte deed zoiets. Dus mensen werden gedetacheerd op locatie, of projecten werden uitbesteed die in house werden uitgevoerd.
Enige zorg die jouw bedrijf draait is de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
@Ionicawa dat is zeker ook een optie die nog in beeld is, maar ik onderzoek meerdere oplossingen. De arbeidsmarkt in de regio wordt volledig gedomineerd door grote werkgevers. Misschien kan of wil ik wel evenveel betalen, maar interne doorgroei omhoog of zijwaarts en een bijna onbegrensd opleidingsprogramma dat je bij die werkgevers vindt kunnen wij nooit bieden. En noem me ouderwets maar in eerdere banen heb ik wel gemerkt dat het zeker bij eigen collega's, meer nog dan bij partners, niet heel goed werkt op de lange termijn als de geografische afstand te groot is.
Dank voor je suggestie; hier onderzoek ik de partner optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Heb je een bericht gestuurd.

Weet het antwoord niet op je vraag: hoe vind ik zo'n bedrijf? Het is wel een opvallende vraag, omdat wij (en wij zijn volgens mij een bedrijf wat je kan helpen in het onderhoud/doorontwikkeling/ van je applicatie) juist heel veel bezig zijn met de vraag: hoe bereiken wij de juiste persoon op het juiste moment?

Dat lukt ons zo te zien nog niet goed genoeg. Neemt niet weg dat ik graag met je in contact komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik hoop voor je dat je de uitzondering bent, maar meestal schort er wel eens wat aan de documentatie van een al lang bestaande applicatie, en dan is het wel heel erg lastig om anderen er aan te laten werken.
van de andere kant is van een net nieuw ontworpen applicatie de documentatie wel op orde.
je zou dus kunnen overwegen om het om te draaien: laat de externen werken aan de "nieuwe" applicatie en onderhoudt zelf de "oude".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PetervdM schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:53:
ik hoop voor je dat je de uitzondering bent, maar meestal schort er wel eens wat aan de documentatie van een al lang bestaande applicatie, en dan is het wel heel erg lastig om anderen er aan te laten werken.
van de andere kant is van een net nieuw ontworpen applicatie de documentatie wel op orde.
je zou dus kunnen overwegen om het om te draaien: laat de externen werken aan de "nieuwe" applicatie en onderhoudt zelf de "oude".
Ik vind dit nogal wat aannames en daarbij de baby met het badwater weggooien. Things You Should Never Do, Part I is 21 jaar na dato nog steeds relevant.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
roawser schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:59:
Misschien kan of wil ik wel evenveel betalen
De marge die je aan externe partij kwijtraakt en misschien ook de overheadskosten voor de formelere communicatie, kan ook wel deels naar werknemer. ;)
maar interne doorgroei omhoog of zijwaarts en een bijna onbegrensd opleidingsprogramma dat je bij die werkgevers vindt kunnen wij nooit bieden.
Niet iedereen zoekt een groot bedrijf met al die cariere-, hierarchie- en bureacratiekansen. B)
En je hebt toch wel meer te bieden? Team, werksfeer, secundaire shizzle, goede koffie…

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
@roawser Ik begrijp dat je nu 2 produkten hebt die aandacht verdienen maar te weinig mensen. Als oplossing zoek je een partner (of een team). Je zoekt dus duidelijk geen eigen personele uitbreiding - reden daarvan ontgaat me, is het produkt uiteindelijk aflopend?

Je geeft aan dat het een winstgevend produkt is (blijft?). Je zou dan niet alleen naar een partner kunnen kijken maar ook naar een overname/fusie met een gelijkgestemd bedrijf. Werken met een partner kan erg problematisch worden want wie heeft t voor t zeggen? 1 kapitein op het schip. Daarnaast, als je het binnen je eigen bedrijf houdt blijft je bedrijf ook in control op kwaliteit.

Alternatief: Verkoop het produkt. Je verhaal suggereert dat het opkomende nieuwe produkt je lange termijn focus is of gaat worden, het zoeken van een partner (misschien beter: koper) vul je daarmee ook anders in.. Neem afscheid van het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

gold_dust schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Nee, dat zou ik niet doen. Wegblijven van het hele corporate met salesmensen die alles beloven, zwaar onderbetaalde ontwikkelaars in dienst hebben en niks kunnen leveren. Ook wegblijven van het gemiddelde kleinere (<100 man) Nederlandse software bedrijf met zwaar onderbetaald personeel(dat zijn ze allemaal).

Het beste resultaat zie ik met (goedbetaalde) freelancers, voor 15k€ - 20k€ euro bruto per maand (90€ - 110€ per uur) zijn mensen echt bereid om hard te lopen en goed werk te leveren. De betere ontwikkelaars zijn sowieso inmiddels freelancer. Bij de rest heb je vrijwel een garantie dat je of veel te duur uit bent, of dat het project mislukt en vaak zelfs beide.
Tof dat dit in jouw bubbel dit blijkbaar zo werkt maar je overdrijft nogal. Roepen dat *alle* developers bij een NL software bedrijf zwaar onderbetaald zijn en daardoor ook geen kwaliteit kunnen leveren is wat mij echt een stap te ver. Dat is simpelweg niet waar. Ik heb goedbetaalde (aka: te veel eisende in mijn bubbel) developers ook hard zien falen. Wat je ook kiest, risico's zijn er altijd. Maar een freelancer uitkiezen voor 15K per maand geeft je niet meer garantie dan een (kleiner) software bedrijf uitkiezen. Daarnaast moet je je afvragen of je afhankelijk wilt zijn en blijven van 1 persoon.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
@DjoeC je suggestie is eerder gevallen, personele uitbreiding is een optie maar ik onderzoek nu de alternatieven. Verkopen vinden we nu niet aan de orde; twee produkten betekent dat je wat diversificatie in je onderneming kunt houden, en het komt ook voor dat het ene produkt bij een klant op termijn het andere introduceert.
Verder ben ik zeker eens met de overweging van @Creepy dat je niet afhankelijk wil zijn van 1 persoon.
Ik ben blij met deze hele thread in die zin dat ik zoveel manieren hoor; ik neig naar het zoeken van een wat kleinere partij, zij het als partner zij het als gewone leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
@roawser, succes met het vinden van een leverancier. Misschien leuk als je even laat weten wie het geworden is en op een later moment nogmaals wat je ervaringen geweest zijn met die partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de reacties. ALS we besluiten tot in de arm nemen van een bedrijf (is slechts een optie die onderzocht wordt) zal ik mijn ervaringen hier melden. Ik kan niet één beste antwoord markeren, meerdere antwoorden waren nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Creepy schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Tof dat dit in jouw bubbel dit blijkbaar zo werkt maar je overdrijft nogal. Roepen dat *alle* developers bij een NL software bedrijf zwaar onderbetaald zijn en daardoor ook geen kwaliteit kunnen leveren is wat mij echt een stap te ver. Dat is simpelweg niet waar. Ik heb goedbetaalde (aka: te veel eisende in mijn bubbel) developers ook hard zien falen. Wat je ook kiest, risico's zijn er altijd. Maar een freelancer uitkiezen voor 15K per maand geeft je niet meer garantie dan een (kleiner) software bedrijf uitkiezen. Daarnaast moet je je afvragen of je afhankelijk wilt zijn en blijven van 1 persoon.
Ik vraag me af of er veel verschil is met 1 ZZP-er waar je afhankelijk bent of een bedrijf die je ook maar 1 persoon naar voren schuift. Ik heb echt vaak genoeg gezien dat die ene vaste persoon bij dat bedrijf dus weg gaat en je dan in dezelfde situatie zit. Je kan bij een ZZP-er prima afspreken bijvoorbeeld dat als hij weg wilt je een minimaal aantal maanden aan overdracht wil hebben. Een bedrijf is geen garantie voor continuïteit.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik ken een bedrijf (50 - 100 fte) met meer dan 10 jaar ervaring in het onderhouden van standaardsoftwareprodukten van derden. Dit is hun core business, ze doen geen andere opdrachten. Ik ben zelf sinds 3 jaar (redelijk tevreden) klant bij dit bedrijf. Je kunt DM-en als je interesse hebt.
Pagina: 1